اگر در زندگی چیزی می‌خواهید باید بروید و به دستش آورید. تسلیم شدن هرگز نباید جایی در زندگی شما داشته باشد چون فقط با حرکت رو به جلو می‌توان به موفقیت رسید و در تمام مبارزات زندگی پیروز شد.

لودویگ وان بتهوون یکی از بانفوذترین نوازندگان تاریخ بود. استعداد موسیقی بتهوون از همان کودکی نمایان شد اما متاسفانه‏ در ۲۸ سالگی شنوایی بتهوون رو به نقصان گذاشت ،در آغاز وی از تینیتوس رنج می‌برد و ‏برای عیان نشدن کم‌ شنوایی از مکالمات اجتناب می‌کرد ، در اوایل بیماری وی از سمعکی ‏استفاده می‌کرد که به وسیله نوار سری که می‌بست مخفی می‌شد و دست‌هایش را ‏برای کارهایش آزاد می‌گذاشت. اما در ۴۴ سالگی بتهوون کاملا کر شده بود.‏ اما علی رغم مشکل شنوایی‌اش، بتهوون هرگز آهنگسازی را رها نکرد و در همین دوران برخی از شگفت‌انگیزترین آثارش را به جهانیان هدیه کرد.

خیلی‌ها می‌گویند توماس ادیسون یک نابغه بود اما آیا می‌دانید ادیسون قبل از اختراع لامپ هزار تلاش ناموفق و بی نتیجه داشته است؟ وقتی یک خبرنگار از ادیسون پرسید چه احساسی درباره‌ی ۱۰۰۰ بار شکست دارد توماس ادیسون گفت: من هزار بار شکست نخورده‌ام، لامپ یک اختراع هزار مرحله‌ای بود.

جی.کی.رولینگ در سال ۱۹۶۵ در شهر ییت نزدیک بریستول انگلستان متولد شد. او در رشته‌ی زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه اکستر انگلستان فارغ‌التحصیل شد. رولینگ خیلی باسواد و تحصیلکرده بود اما پیش نویس کتاب هری پاتر و سنگ جادو از سوی ۱۲ ناشر رد شد ولی هیچ کدام از این رد شدن‌ها رولینگ را مأیوس نکرد و این نویسنده‌ی با استعداد هرگز از دنبال کردن رؤیاهایش دست نکشید. یک سال بعد یک ناشر حاضر شد کتاب‌های خانم رولینگ را چاپ کند و اینجا بود که معجزه اتفاق افتاد: کتاب‌های هری پاتر از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ بشر شد. در سال ۲۰۰۷ فهرست ثروتمندان ساندِی تایمز میزان ثروت رولینگ را به ۴۵۴ میلیون پوند (۱٫۰۷ میلیارد دلار) تخمین زد و در بین پولدارترین زنان انگلیس رولینگ را در رده ۱۳ جدول قرار داد. مجله فوربز رولینگ را در رده چهل و هشتمین شخصیت معروف در سال ۲۰۰۷ معرفی کرد.

آیا تا به حال از خود پرسیده اید افراد مشهور و موفقی مثل استیو جابز، بیل گیتس، انیشتین و … چطور به این موفقیت های شگفت انگیز و قابل تحسین دست یافتند؟ چه ویژگی باعث شد آنها از دیگران پیشی بگیرند و برای همیشه نام خود را در تاریخ بشریت جاویدان کنند؟ واقعیت این است که برای موفقیت فقط به یک ویژگی نیاز دارید که متاسفانه نه تنها شما بلکه بیشتر مردم از آن بی خبر هستند و در تاریکی یاس و ناامیدی و در حسرت رسیدن به آرزوها و اهدافشان زندگی می کنند و موفقیت افراد موفق جهان را فقط به شانس و بخت خوب نسبت می دهند. اما این طرز فکر کاملا اشتباه است چون این ویژگی اکتسابی است و با تمرین و اراده دست یافتنی است. مطمئن باشید بعد از مطالعه ی ادامه مقاله زندگی شما به کلی دگرگون خواهد شد و رنگ و بویی تازه به خود خواهد گرفت.

اما چه ویژگی باعث شد این افراد موفق و مشهور شوند؟ ابرام و پشتکار.

کالوین کولیج می‌گوید: ” هیچ چیزی در دنیا نیست که بتواند جایگزین پشتکار گردد. ذوق و استعداد نمی‌تواند، زیرا در دنیا انسان‌های صاحب ذوق ناموفق بسیارند. نبوغ هم نمی‌تواند، چرا که عبارت «نابغه‌ی پاداش ندیده» کم‌کم به صورت یک ضرب المثل درآمده است. تحصیلات هم نمی‌تواند چون جهان پر از تحصیل‌کردگان منزوی‌ست. تنها پشتکار و عزم است که حرف آخر را می‌زند. شعار «پشتکار داشتن» در طول تاریخ حلال مشکلات نوع بشر بوده است و از این پس هم خواهد بود.”

در دنیای واقعی نیازی نیست با یک اژدها بجنگیم اما همه‌ی ما مبارزاتی داریم که باید در آن‌ها پیروز شویم. برای اینکه در تمامی مبارزات زندگی پیروز شوید باید بگذارید صبر و پشتکارتان مسئولیت را بر عهده بگیرند. پیروز شدن در این مبارزات شاید زمان‌بر باشد اما اگر مداومت کنید و تسلیم نشوید بالاخره پیروز خواهید شد و به تمام اهداف خود دست خواهید یافت.

هرگز-تسلیم-نشو

مقالات پیشنهادی:

موانع موفقیت: ۹ اشتباه رایج که مانع موفقیت شما می‌شود

اصل بومرنگ؛ کلید گمشده موفقیت

راز موفقیت : ۷ تفاوت اساسی افراد موفق و افراد ناموفق + اینفوگرافیک

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر