سلام خدمت شما کاربران گرامی

در ادامه مقالات معرفی بیست سایت برتر جهان، این بار نوبت به وب سایت تاوباو می رسد. تاوباو بزرگترین غول خرده فروشی اینترنتی دنیاست که احتمالا نام آنرا شنیده اید.

پس با طراحی سایت در اصفهان همراه باشید با معرفی

یازدهمین وب سایت برتر جهان : بزرگترین غول خرده فروشی اینترنتی دنیا

آدرس وب سایت :www.taobao.com

Taobao03

جک ما کارآفرین چینی متولد ۱۹۶۴ با دارایی ۱۰/۸ میلیاردی، ششمین فرد ثروتمند چین و ۱۸ فرد ثروتنمد جهان از طرف مجله فروبز معرفی شده است. این معلم بازنشسته چینی که زمانی به علت قد کوتاه و اندام لاغر حتی در هیچ یک از رستوران های کی اف سی استخدام نشد در سال ۱۹۹۹ گروه علی بابا را در آپارتمان شخصی اش در شهر هانگژ چین راه اندازی کرد. جک ما نام گروه تازه تاسیس خود را از شخصیت علی بابا در داستان افسانه ای علی بابا و چهل دزد بغداد هزار و یکشب گرفت، محبوبیت، معروفیت و همچنین تلفظ راحت این کلمه در تمامی زبان ها دلیل انتخاب این نام بود. ایده اصلی جک ما از راه اندازی این گروه ارتباط فروشنگان چینی با سایر مشتریان دنیا بود.

Taobao01

گروه علی بابا در حال حاضر بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک در چین و دومین شرکت در دنیاست. علی بابا پس از اپل ، گوگل و مایکروسافت رتبه چهارمین شرکت فناوری دنیا را به خود اختصاص داده است. گروه بزرگ تجارت الکترونیک علی بابا در زمینه فروشگاههای اینترنتی ، خرده فروشی و رایانش ابری فعالیت می کند.

گروه علی بابا از جمله گروههای فعال اینترنتی است که طی سالهای شکل گیریش تا به امروز به سرعت رشد کرده است . جالب اینکه مبلغ جمع کل فروش دو رقیب اصلی علی بابا یعنی سایت آمازون و ebay از فروش کل علی بابا کمتر است. گروه علی بابا تا به امروز رکوردهای اقتصای زیادی را جابه جا کرده است. در سال ۲۰۰۵ شرکت یاهو یک میلیارد دلار در علی بابا سرمایه گذاری کرد و تمامی نقل و انتقالات مالی خود در آسیا را به علی بابا واگذار کرد. در سال ۲۰۱۲ علی بابا ۱۷۰ میلیارد دلار معادل ۱/۱ تریلیون دلار فروش داشته است همچنین در ۱۹  دسامبر ۲۰۱۴ علی بابا با ارزشی معادل ۲۳۱ میلیارد دلار برآورد شد.

گروه علی بابا سه پورتال بزرگ   Alibaba.com، Tmall.com و Taobao.com را هدایت و مدیریت می کند. وب سایت تاوباو این گروه در راس این هرم قرار گرفته است. تاوباو یک فروشگاه اینترنتی است که طیف وسیعی از محصولات و خدمات را ارائه داده و شامل صدها میلیون محصول و خدمات است. این فروشگاه اینترنتی به طور طراحی شده است که کاربر با ورود خود به این سایت هرگز دست خالی برنمی گردد. هر کالایی و با هر برندی در این فروشگاه موجوداست . این غول خرده فروش اینترنتی راه اتصال کاربران با تاجران و فروشندگان بزرگ است.

Taobao02

تاوباو بزرگترین فروشگاه اینترنت چین است که ۸۰ درصد خریدهای اینترنتی این کشور را به خود اختصاص داده است. این غول چینی ها توانست برای بار دیگر در صدر وب سایت های برتر دنیا قرار گرفته و رتبه ۱۱ سایت الکسا در دنیا و رتبه سوم سایت الکسا در چین را به خود اختصاص دهد. تاوباو در سال ۲۰۰۳ راه اندازی شد و در دسامبر ۲۰۰۴ گروه علی بابا درگاه پرداخت آنلاین علی بابا با نام علی پی را در بستر تاوباو قرار داد . همچنین در دسامبر سال ۲۰۰۸ نسخه اولیه موتور جست و جوی جهت خرید آنلاین را راه اندازی کرد. در مارس ۲۰۱۰ نیز اقدام به راه اندازی اپلیکیشن موبایل تاوباو نمود. بد نیست شما هم به این وب سایت سری بزنید و در موتور جست و جوی این سایت به دنبال خدمتی مانند سئو سایت در اصفهان بگردید، نتیجه آن حتما برای شما جالب خواهد بود.

مراجعه به مقاله قبلی : دهمین وب سایت جهان (بزرگترین کتاب فروشی آنلاین دنیا)