اگر عبارت بهترین شغل دنیا را در گوگل سرچ کنید با هزاران حرفه مختلف آشنا خواهید شد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارد؛ اما شاید هیچ کدام از آن‌ها یارای رقابت با کار این زن را نداشته باشد. در کمال تعجب این زن خوش‌شانس بچه پانداها را بغل می‌کند و در ازای آن ۳۲ هزار دلار آمریکا حقوق می‌گیرد!

واقعاً کیست که نخواهد در ازای مراقبت از بچه پانداها ۳۲ هزار دلار آمریکا حقوق بگیرد؟ هر چند باور این موضوع کمی دشوار است اما حقیقت دارد. در مرکز تحقیق و حفاظت پاندای غول‌پیکر ” the Giant Panda Protection and Research Center ” در چین شغلی با عنوان سرپرست پاندا تعریف شده که در مقایسه با مشاغل دیگر حقوق و مزایای فوق‌العاده‌ای دارد.

در گزارش چاینا دیلی گفته شده: شغل شما فقط یک مأموریت دارد. ۳۶۵ روز سال را با پانداها بگذرانید و در غم و شادی آن‌ها سهیم شوید. برای موفقیت در این کار باید پشتکار داشته باشید. ما انتظار داریم بیشتر متقاضیان این شغل از کارگران یقه سفید شهرهای بزرگ باشند. آن‌ها در طول روز هر چه بخواهند میل می‌کنند اما در مرکز پاندای غول‌پیکر انتخاب‌های آن‌ها محدود خواهد بود.

کارگر یقه‌سفید، اصطلاحی است که به کارکنان حقوق بگیری که کارهای حرفه‌ای یا نیمه حرفه‌ای دفتری مانند مدیریت، فروش و … را انجام می‌دهند، گفته می‌شود. این اصطلاح ترجمه‌ی مستقیم اصطلاح انگلیسی White-collar worker است که در اوایل سده‌ی بیستم در آمریکا رایج شد. اصطلاح کارگران یقه سفید در واقع برای نشان دادن تفاوت این افراد با کارگران یقه آبی (Blue-collar worker) به وجود آمده که به کارگرانی که کارهای یدی را انجام می‌دهند، گفته می‌شود. در زبان فارسی معمولاً واژه‌ی کارمند در اشاره به کارگران یقه سفید و کارگر در اشاره به کارگران یقه آبی استفاده می‌شود.

hugger-panda-nanny-best-job-protection-research-center-32,000-USD

hugger-panda-nanny-best-job-protection-research-center-32,000-USD-gif-1

مقالات پیشنهادی:

تو این عکس فقط ۱ خرس پاندا وجود دارد، عمراً اگر بتونید پیداش کنید؟!

عکسی خیره کننده از لحظه شکار مرغ ماهی خوار که پس از ۶ سال و ۷۲۰ هزار بار تلاش گرفته شد

مراقبت پرندگان از نوزادانشان، ۲۰ عکس نفس‌گیر که قلب شما را نوازش می‌کند!

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر