ساخت روابط موفق بخصوص روابطی مانند ازدواج که در آن پای تعهد و مسئولیت در میان است بسیار سخت است. اگر به هر دلیلی ازدواج خود را شکست خورده می‌بینید و تصمیم به طلاق گرفته‌اید یک لحظه صبر کنید زیرا چیزهای وجود دارند که اگر قبل از طلاق به آن‌ها فکر کنید و برای انجام آن‌ها تلاش کنید قطعاً بر روی تصمیم شما تأثیر خواهند گذاشت و به احتمال زیاد به زندگی مشترک شما شانس دوباره‌ای خواهد داد. عواملی که در این مقاله درباره‌ی آن‌ها صحبت می‌کنیم به فاکتورهای تصمیم‌گیری معروف‌اند. در طول زندگی و درگیر شدن با مسائل روزانه، فراموش کردن دلیل اصلی عشقمان به همسر، فرزندان و زندگی مشترکمان بسیار آسان است و اگر برای مدتی در جهت تقویت و تحکیم روابط خود تلاش نکنیم و یا حتی خواسته یا ناخواسته به رابطه‌ی عاطفی خود در طول مسیر زندگی ضربه بزنیم بعد از مدتی دیدگاه درست خود را از دست می‌دهیم و نمی‌توانیم بین مسائل مهم و فرعی تمایز صحیحی قائل شویم.

در این مقاله ۷ راه کاربردی و مفید را بررسی می‌کنیم که بهتر است قبل از مبادرت به طلاق و جدایی آن‌ها را امتحان کنید :

۱-مشاوره فردی گزینه‌ی خوبی برای شروع است.

گاهی اوقات ازدواج شما مشکلی ندارد اما مسائل پیش آمده در جریان زندگی مشکل‌ساز شده‌اند و خلاص شدن از شر این موارد یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید قبل از طلاق انجام دهید. شاید شما یا همسرتان از ضربه روحی یا شکست عاطفی که ریشه در گذشته زندگی شما دارد و هنوز درمان نشده است رنج می‌برید که این زخم‌های عاطفی با کمک مشاور و روش‌های درمانی خاص بعد از مدتی کاملاً برطرف خواهند شد. داشتن فردی که از دانش و تجربه کافی برای راهنمایی شما درباره نحوه‌ی برخورد صحیح با احساسات و عواطف بهره‌مند باشد و بتوانید با او درد و دل کنید می‌تواند تفاوت پایداری در نوع تعامل شما با اطرافیان خود به وجود آورد.

۲-مشاوره زوجین روشی عالی برای رفع کدورت‌هاست.

زوج درمانی روش خوبی ست که می‌توانید با استفاده از آن بدون اینکه از مبارزه با احساسات واقعی خود ضربه بخورید درباره‌ی آن‌ها صحبت کنید. بسیاری از مشکلات زوجین به دلیل فقدان ارتباط صحیح در بین آن‌هاست و اگر عادت کرده‌اید که هم‌زمان با بیان احساسات و باورهای خود شروع به مشاجره و بحث با یکدیگر کنید زوج درمانی می‌تواند با حل مشکل شما ازدواجتان را برای همیشه از تهدید طلاق نجات دهد. زوج درمانی فرصت و فضایی ست که در آن نظرات هر دوی شما شنیده خواهد شد و هدف آن احیای تعهد و مسئولیت‌پذیری زوجین نسبت به یکدیگر است.

۳-از یک دوست قابل اعتماد بخواهید بین شما وساطت کند.

شبیه به زوج درمانی، یکی از دوستان قابل اعتماد شما می‌تواند بدون اینکه مانند مشاورها پولی دریافت کند به عنوان یک آدم بی‌طرف به حرف‌ها و شکایات هر دوی شما گوش دهد و بازخوردهای مناسبی در اختیار شما بگذارد. داشتن فردی که از بیرون به رابطه‌ی شما نگاه کند و توصیه‌های مناسبی برای رفع کدورت‌ها و مشکلات به شما ارائه کند بسیار سودمند و کاربردی ست، بخصوص اگر میانجی‌گری بر عهده‌ی کسی باشد که خودش در ازدواج و زندگی زناشویی موفق باشد و از تجربه و دانش لازم برای ارائه‌ی توصیه‌های خردمندانه برخوردار باشد.

۴-قرارهای عاشقانه بگذارید.

جایی در طول مسیر زندگی، این کارها را فراموش می‌کنیم، درسته؟ برای همسر خود گل نمی‌خریم، لباس شیک نمی‌پوشیم، روی میز آشپزخانه غذا می‌خوریم و همه‌ی کارهای عاشقانه را به دست فراموشی می‌سپاریم. اجازه ندهید زندگی‌تان عادی شود، اجازه ندهید این کارهای مهم از بین بروند. آرایش کنید، بهترین لباس خود را بپوشید و همسرتان را وادار کنید شما را به رستوران مورد علاقه‌تان ببرد. بخشنده و مهربان باشید، از همسرتان برای همه‌ی مهربانی‌هایش تشکر کنید، به او بگویید چطور عاشقش شدید و تا جایی که می‌توانید با صحبت و رفتار خود به او محبت کنید.

۵-با همسر خود صمیمی باشید.

عاشق همسرتان باشید و لحظات عاشقانه و صمیمی خود را صد برابر کنید. ازدواج کرده‌اید و متأسفانه این بدین معناست که بعد از مدتی همه چیز در رخت خواب عادی می‌شود. شاید همسر شما خانه نباشد یا در مأموریت شغلی باشد. ناامید نشوید. سعی کنید به او بیشتر محبت کنید و در اتاق خواب خود فضایی گرم و صمیمی ایجاد کنید. بعد از ناهار و شام وقت بیشتری را با یکدیگر بگذرانید. در خانه لباس‌های جذاب‌تری برای همسر خود بپوشید زیرا زبان بدن و تأثیرگذاری آن بسیار بیشتر از حرف‌های شماست.

being kind

۶-از ارتباط با دیگران و خیانت دوری کنید.

وقتی ازدواج شما با مشکل مواجه شده است از ارتباط با افراد دیگر خودداری کنید و خویشتن‌دار باشید. بعضی وقت‌ها شاید خیلی ناگهانی غریبه‌ای در چشم شما زیبا و جذاب به نظر برسد. شاید از خود بپرسید چرا همسرم متوجه موهای رنگ شده‌ یا کوتاه شده‌ی من نیست در حالی که همکارم خیلی زود متوجه این مسئله شد یا همسرم که متوجه رابطه‌ی من با این دختر نمی‌شود. اینکه چنین موقعیت‌هایی چقدر وسوسه‌انگیز است اهمیتی ندارد، از این روابط دوری کنید و بین خود و این افراد غریبه دیواری ذهنی ایجاد کنید. هر دوی شما این زندگی را ایجاد کرده‌اید بنابراین نسبت به آن مسئول و مدیون هستید و باید برای نجات آن هر کاری که از دستتان بر می‌آید را انجام دهید. اجازه ندهید یک مشکل زن و شوهری کوچک کل زندگی شما را نابود کند.

۷-تمام تلاش خود را انجام دهید.

اگر تمام تلاش خود را برای حفظ زندگی و ازدواجتان انجام دادید ولی با این حال رابطه‌ی شما به طلاق ختم شد اشکالی ندارد زیرا شما هر کاری که از دستتان بر می‌آمد انجام دادید و از هیچ تلاشی دریغ نکردید. با کمک گرفتن از دیگران وضعیت روحی خود را بهبود دهید و دوباره از نو شروع کنید. نباید اجازه دهید که یک رابطه شکست خورده شما را به نابودی بکشاند. در هر رابطه‌ای چه ازدواج و زندگی زناشویی باشد چه رابطه‌ای دوستانه، شما هنوز هم یک فرد و انسان هستید و باید بر حق و حقوق فردی خود پافشاری کنید و بکوشید تا بهترین بهترینتان باشید.

چنین نیست که پایان تمام روابط عاشقانه مانند افسانه‌ها تلخ باشد. روابط ما با انسان‌های دیگر یکی از اجزای ضروری زندگی ماست و هیچ چیز جزء تلاش و سخت‌کوشی مستمر نمی‌تواند بنیان این روابط را محکم و پایدار کند. اگر فردی را که برای ادامه‌ی زندگی به عنوان همسر خود انتخاب کرده‌ایم انسان با شخصیت و مناسبی باشد بودن با او به تحمل این سختی‌ها و زحمت‌ها می‌ارزد. این‌ها مواردی بودند که شما قبل از اقدام به طلاق می‌توانید انجام دهید تا به زندگی و ازدواج خود شانسی دوباره بدهید. به نظر شما برای فرار از طلاق و حفظ بنیان خانواده چه کارهای دیگری می‌توانیم یا بهتر است انجام دهیم؟

برای حمایت از ما با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر