شاید زندگی در خارج از کشور برای شما هم وسوسه‌انگیز و جالب باشد. زندگی در فرهنگ جدید، با افراد تازه و تجربیاتی نو مطمئناً هیجان‌انگیز است؛ اما مطمئناً هر وقت که به مهاجرت فکر کرده‌اید یا تنها به فکر برنامه‌ریزی یک مسافرت چند روزه به یکی از کشورهای خارجی افتاده‌اید، پول مهم‌ترین مطلب و شاید تأثیرگذارترین فاکتور بر روی تصمیم‌گیری نهایی شما در مهاجرت یا مسافرت به این کشورها بوده است.

نگران نباشید. وب‌سایت Movehub در قالب یک اینفوگرافیک مفید و کاربردی به معرفی و روشن‌سازی هزینه‌های زندگی در تمام کشورهای جهان پرداخته است. اگر به فکر مهاجرت به یک کشور دیگر هستید شاید استفاده از این اینفوگرافیک برای شما هم مفید و سودمند باشد.

این مقاله را بخوانید : اینفوگرافیک : معرفی زبان دوم در تمام کشورهای جهان

نقشه‌ای که در ادامه این مقاله می‌بینید تفاوت هزینه‌های زندگی در سراسر جهان را با استفاده از بزرگ‌ترین پایگاه داده جهانی از کاربرانی که به جمع‌آوری اطلاعات از شهرها و کشورها در سراسر جهان کمک می‌کنند را نشان می‌دهد. در این نقشه‌ی کاربردی از شاخص قیمت مصرف‌کننده که با تمرکز بر قیمت مواد غذایی، حمل و نقل، رستوران‌ها و خدمات شهری تعیین می‌شود برای تعیین تفاوت هزینه‌های زندگی در بین کشورهای مختلف استفاده کرده است.

شاخص قیمت مصرف‌کننده در این اینفوگرافیک شاخصی نسبی از هزینه‌های زندگی در مقایسه با شهر نیویورک است؛ بنابراین، به عنوان مثال اگر CPI یک کشور یا همان شاخص قیمت مصرف‌کننده‌ی آن ۷۰ باشد، به طور متوسط هزینه‌ی زندگی در آن کشور در مقایسه با نیویورک ۳۰ درصد ارزان‌تر است. طبق تحقیق مختصری که بنده انجام دادم در سال ۲۰۱۴ هزینه‌ی سالیانه‌ی یک زندگی متوسط برای یک نفر در شهر نیویورک چیزی در حدود ۳۱ هزار دلار بوده است.

cost-of-living-original-Around-The-World

شاخص قیمت مصرف‌کننده بر اساس هزینه‌های مواد غذایی، حمل و نقل، رستوران‌ها و خدمات شهری که هر کدام شامل چندین متغیر دیگر هستند تعیین می‌شود. برای مثال، هزینه‌ی مواد غذایی شامل قیمت گوشت، نان، برنج، تخم‌مرغ، میوه‌ها، سبزیجات و … است. هزینه‌ی حمل و نقل شامل قیمت بنزین، کرایه تاکسی، بلیت قطار، هواپیما و … است. هزینه‌ی رستوران‌ها از مقایسه‌ی قیمت وعده‌های غذایی در رستوران‌های گران‌قیمت، متوسط و رستوران‌های ارزان‌قیمت و هم‌چنین قیمت‌های قهوه، آب و … در رستوران‌های مختلف به دست می‌آید. هزینه‌ی خدمات شهری نیز بر مبنای قیمت برق، آب، اینترنت و چند فاکتور دیگر تعیین می‌شود.

اطلاعات موجود در این اینفوگرافیک توسط Numbeo، بزرگ‌ترین پایگاه داده در جهان که از کاربران برای جمع‌آوری داده‌های لازم در مورد شهرها و کشورهای جهان استفاده می‌کند جمع‌آوری شده است.

همان‌طور که در بخش پایانی این اینفوگرافیک ملاحظه می‌کنید در میان کشورهایی که از پایین‌ترین هزینه‌ی زندگی برخوردارند هند رتبه‌ی اول را به خود اختصاص داده و بعد از هند نیز کشورهای نپال و پاکستان به ترتیب رتبه‌ی دوم و سوم را به دست آورده‌اند.

در میان کشورهایی که از بالاترین هزینه‌ی زندگی برخوردارند نیز کشورهای سوئیس، نروژ و ونزوئلا به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به دست آورده‌اند.

آیا این اینفوگرافیک برای شما مفید بود؟

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر