تخت خواب جعبه‌ای ایده‌ای خلاقانه است که برای کمک به قربانیان زلزله جزیره کیوشو ژاپن واقع در استان کوماموتو از آن استفاده شد.

در ۱۴ آوریل سال ۲۰۱۶، جزیره کیوشو ژاپن واقع در استان کوماموتو توسط زلزله ۷ ریشتری به لرزه درآمد. این زلزله مهیب ۹ نفر را کشت و خسارات گسترده‌ای به منطقه تحمیل کرد. بیشتر ساکنین جزیره کیوشو همه داروندارشان را در این فاجعه غم‌انگیز از دست دادند، اما به لطف ایده خلاقانه تخت خواب جعبه‌ای حداقل شب‌ها سرپناهی قابل‌اطمینان برای خواب و استراحت شبانه داشتند.

تخت خواب جعبه‌ای ایده ای هوشمندانه یک شرکت تولید کاغذ ژاپنی با عنوان J Pack بود. این تخت خواب‌ها نخستین بار در سال ۲۰۱۱ در بین قربانیان زﻟﺰﻟﻪ و ﺳﻮﻧﺎﻣﯽ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺗﻮﻫﻮﮐﻮ ژاپن توزیع شد و هم‌اکنون بار دیگر برای کمک به قربانیان بی‌سرپناه زلزله کوماموتو وارد صحنه شده‌اند. تخت خواب جعبه‌ای از چندین جعبه واحد تشکیل شده است که وقتی سر هم شوند یک تخت خواب راحت تولید می‌کنند. تخت خواب جعبه‌ای چیزی فراتر از یک تخت خواب ساده است. برای نمونه در زیر این جعبه مکانی برای نگهداری اموال شخصی تعبیه شده است. با اینکه این جعبه‌ها از مقوا ساخته شده‌اند می‌توانند وزنی معادل ۲۰ نفر انسان بزرگ‌سال را تحمل کنند. شاید این اصطلاح که می‌گویند خارج از جعبه (چهارچوب) بیندیش به این نوع آوری جالب اشاره دارد.

cardboard-box-bed-earthquake-japan-kumamoto (1)

cardboard-box-bed-earthquake-japan-kumamoto (8)

cardboard-box-bed-earthquake-japan-kumamoto (4)

cardboard-box-bed-earthquake-japan-kumamoto (7)

cardboard-box-bed-earthquake-japan-kumamoto (2)

cardboard-box-bed-earthquake-japan-kumamoto (10)

cardboard-box-bed-earthquake-japan-kumamoto (9)

cardboard-box-bed-earthquake-japan-kumamoto (6)

cardboard-box-bed-earthquake-japan-kumamoto (3)

مقالات پیشنهادی:

۱۴ عکس رنگی نادر از آخرین سامورایی‌های ژاپن در قرن نوزدهم میلادی

هدیه نشنال جئوگرافیک: ۱۷ عکس شگفت‌انگیز از شکوفه‌های گیلاس در ژاپن

عجیب‌ترین پل جهان : پلی شبیه به رولر کاستر در ژاپن + تصاویر

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر