برای همه کاربرانی که عاشق فضای مجازی و وب گردی هستند بارها پیش آمده که در خلال گشت‌وگذار در اینترنت و مطالعه مقالات ناگهان متوجه می‌شوند که کاری را فراموش کرده‌اند و الآن باید بلافاصله اتاق خودشان را ترک کنند تا بتوانند آن کار را در خانه یا بیرون از منزل انجام دهند، شاید این کاربران دوست نداشته باشند تب‌های باز شده در مرورگر را که بعد از کلی جست‌وجو یافته‌اند را ببندند و از طرف دیگر نمی‌خواهند که اعضای خانواده یا دوستانشان متوجه شوند که آن‌ها در کدام وب‌سایت مشغول تماشای فیلم یا مطالعه مقاله بوده‌اند؛ بنابراین اگر با ترفندی زیرکانه بتوانیم مرورگر را قفل کنیم توانسته‌ایم حریم خصوصی خودمان را به سطحی جدید ارتقا دهیم.

اگر از مرورگر گوگل کروم استفاده می‌کنید خبر خوبی براتون دارم. در این مقاله شما را با ترفندی ساده برای قفل کردن مرورگر آشنا می‌کنم. پس ادامه مقاله رو بخونید:

برای قفل کردن مرورگر گوگل کروم یا تب‌های باز شده افزونه‌های زیادی وجود دارد اما روشی که در ادامه بیان می‌شود بدون نیاز به هیچ افزونه‌ای و تنها با استفاده از تنظیمات خود گوگل کروم قابل انجام است، برای دسترسی به این ویژگی مرورگر گوگل کروم مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. عبارت ” chrome://flags ” را در آدرس بار مرورگر تایپ کنید و بر روی اینتر کلیک کنید.
  2. به دنبال عبارتی با عنوان ” Enable new profile management system ” بگردید.
  3. بر روی لینکی با عنوان ”  Enable” کلیک کنید.
  4. در پایین پنجره گوگل کروم بر روی عبارت ”  Relaunch Now” کلیک کنید.

lock- 1

بعد از اینکه مرورگر ریست می‌شود دکمه کوچکی با عنوان ” First user ” در گوشه بالا – سمت راست پنجره مرورگر ظاهر می‌شود. با کلیک بر روی این دکمه پنجره کوچکی باز می‌شود که در این مرحله باید وارد اکانت خود در گوگل شوید. اگر خوب دقت کنید با استفاده از گزینه‌های این قسمت می‌توانید نام یا عکس خود را تغییر دهید یا کاربر دیگری را به لیست اضافه کنید تا بتواند به عنوان مهمان به وب گردی بپردازد. عکسی که در این قسمت پدیدار می‌شود همان عکسی ست که برای اکانت گوگل خود در نظر گرفته‌اید.

lock-2

از این به بعد هر زمان که کاری براتون پیش بیاد می تونید با کلیک بر روی آیکون قفلی که در این پنجره هست تمام تب‌ها را پنهان و مرورگر را قفل کنید، هر وقت هم که کارتون تموم شد می تونید با وارد کردن پسورد اکانت خود در گوگل دوباره مرورگر را باز کنید و به تماشای ویدیو یا مطالعه مقالات خود بپردازید.

اگر این مقاله براتون مفید بود لطفاً آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.