کاربرد آسان گوشی‌های هوشمند سبب زنده ماندن تلفن‌های همراه در عصر مدرن شده است. دوستان و اعضای خانواده‌ی شما پیوسته و با استفاده از تماس‌های تلفنی یا پیام کوتاه با شما در ارتباط هستند و وقایع روزانه زندگی خود را با شما در میان می‌گذارند؛ بنابراین فراهم کردن شرایط مناسب برای دسترسی سریع به لیست تماس‌ها (contact) یکی از ملزومات یک سیستم عامل خوب در دنیای گوشی‌های هوشمند است. کاری که iOS 8 به خوبی انجام داده به نحوی که کاربران این سیستم عامل به راحتی می‌توانند مستقیماً از صفحه نمایش گوشی خود به لیست تماس‌های خود دسترسی داشته باشند.

تنها باید home button را دو بار فشار دهید. با این کار app switcher که تمام برنامه‌های باز و نرم‌افزارهایی که در پس زمینه در حال اجرا هستند را نمایش می‌دهد اجرا خواهد شد.

به مدد ویژگی جدیدی که به iOS 8  اضافه شده است در قسمت بالایی app switcher بخشی به نام دسته‌بندی تازه‌ها (Recents category) وجود دارد که لیستی از هفت نفری که به تازگی با پیام کوتاه یا تماس تلفنی با آن‌ها در ارتباط بوده‌اید را نمایش می‌دهد.

access-recent-contacts-faster-ios-8

هنگامی که بر روی هر یک از این حباب‌های تماس کلیک کنید لیستی از روش‌های تماس در سمت راست به نمایش گذاشته خواهد شد. با ظاهر شدن این لیست کاربردی می‌توانید بین سه گزینه‌ی پیام متنی، تماس تلفنی و FaceTime دست به انتخاب بزنید و با استفاده از ابزاری که با آن راحت‌تر هستید با دوست خود ارتباط برقرار کنید.

app-switcher-ios-8

برای کاربرانی که به زمان خود اهمیت می‌دهند این ویژگی بسیار کاربردی ست و ظاهر حرفه‌ای آن نیز هدیه‌ای ست برای افرادی که شیفته‌ی طراحی هستند.

برای حمایت از ما با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر