تعاریف متفاوتی از پولدار بودن وجود دارد.

پولدار بودن بیشتر یک حالت ذهنی است و اصلاً ربطی به مقدار پولی که در حساب بانکی فرد است ندارد. در واقع، پولدار می‌تواند فقیر و فقیر می‌تواند پولدار باشد. به عنوان مثال شاید خانواده ۵ نفره ای که در کشوری جهان سومی زندگی می‌کنند و روزها از روی ناچاری قطعات یک تکه نان کوچک را با هم تقسیم می‌کنند تا از گرسنگی تلف نشوند احساس کنند ثروتمند و بی‌نیازند. در مقابل ممکن است خانواده‌ای ۵ نفره در کشوری پیشرفته در خانه‌ای با ۱۲ اتاق خواب زندگی کنند اما باز هم احساس پوچی کنند و علی رغم زندگی و امکانات لوکس خود هرگز نتوانند طعم رفاه و خوشبختی را درک کنند.

علاوه بر این ثروت یعنی همزمان از تمام مواهب و نعماتی که خداوند متعال به ما انسان‌ها عطا فرموده بهره‌مند باشیم. برای نمونه اگر بخواهیم به نمونه‌ای از ترکیب فوق‌الذکر اشاره کنیم باید به خانواده‌ای نگاه کنیم که می‌توانند در کنار هم و در یک ویلای بزرگ و مجلل از صرف شام لذت ببرند. همه‌ی ما باید برای کسب چنین ایده آلی تلاش کنیم. پر واضح است که برای کسب چنین ثروتی که آزادی مالی، آرامش، آسایش و خوشبختی را به صورت همزمان در اختیار ما قرار دهد باید متعهد باشیم و با اراده و پشتکار تمام تلاش کنیم.

علاوه بر این باید بتوانید از ثروت خود لذت ببرید. خیلی‌ها هر هفته صدها ساعت کار می‌کنند و در این میان خانواده‌ی خود را به کلی فراموش می‌کنند. بعضی‌ها نیز این قدر درگیر خانواده و تعهدات خانوادگی می‌شوند که دیگر یادشان می‌رود برای تأمین نیازهای خانواده به پول نیاز دارند و برای کسب درآمد بیشتر باید کار کرد. اگر به هر دو مورد توجه کنید متوجه خواهید شد شرط رسیدن به ثروت واقعی و لذت بردن از آن ایجاد تعادل بین کار و زندگی خانوادگی است.

اگر می‌خواهید همه‌ی این‌ها را در زندگی داشته باشید باید بدانید فقط ۵ روش برای پولدار شدن وجود دارد که شما را به چنین ثروت بی‌نظیری می‌رساند:

۱-ذهنیت تولیدکننده داشته باشید

شما باید ذهنیت خود را از مصرف‌کننده به تولیدکننده تغییر دهید. در ادامه چند نمونه در اختیار شما قرار می‌دهم: مصرف‌کنندگان پیتزا می‌خورند، تولیدکنندگان پیتزا درست می‌کنند، مصرف‌کنندگان فیلم تماشا می‌کنند، تولیدکنندگان فیلم تولید می‌کنند، مصرف‌کنندگان دنبال کار هستند، تولیدکنندگان شغل ایجاد می‌کنند. تمام میلیونرها تولیدکننده هستند و فقط تولیدکنندگان ثروتمند می‌شوند.

هدف نهایی تولیدکننده خوردن نیست، غذا دادن به دیگران است. بدیهی است تولیدکنندگان نیز مجبورند گاهی اوقات مصرف‌کننده باشند اما مصرف محصولات و خدمات هدف اصلی زندگی‌شان نیست. به جای این که به دنبال مصرف وعده غذایی بعدی باشند، با این امید که جایی در این فرآیند خودشان نیز غذا خواهند خورد سعی می‌کنند وعده‌ی غذایی بعدی را برای فرد دیگری فراهم کنند.

فرقی نمی‌کند این تولیدکنندگان جراح قلب باشند، نویسنده کتاب‌های پرفروش باشند یا آسمان‌خراش بسازند، تولیدکنندگان همیشه سعی می‌کنند یاد بگیرند چطور محصولات و خدماتی تولید کنند که به دیگران کمک کند. اگر زندگی میلیاردرها را از نزدیک مطالعه کنید متوجه خواهید شد تقریباً همه‌ی آن‌ها محصول یا خدمتی ارزشمند را در اختیار میلیون‌ها نفر قرار داده‌اند. اگر ذهنیت تولیدکننده داشته باشید، حتماً ثروتمند خواهید شد.

۲-نرخ روزانه خود را محاسبه کنید

هر روز چقدر ارزش تولید می‌کنید؟ ارزش مالی زمان شما چقدر است؟ آیا تاکنون ارزش روزانه‌ی خود را محاسبه کرده‌اید؟ ۱۰۰ دلار؟ ۵۰۰ دلار؟ ۱۰۰۰ دلار؟ در هر سال حدوداً ۲۵۰ روز کاری وجود دارد. آیا می‌دانید برای میلیاردر شدن باید چقدر تلاش کنید و چقدر درآمد داشته باشید؟ اگر هر روز ۴ هزار دلار درآمد داشته باشید در پایان سال می‌توانید اولین ۱ میلیون دلار خود را به حساب بانکی‌تان واریز کنید.

اگر روزی ۱۰۰ دلار درآمد داشته باشید، باید آن را دو برابر کنید. اگر ارزش روزانه خود را دو برابر کنید، درآمد شما نیز دو برابر خواهد شد. به عنوان مثال وقتی بنده اولین کسب و کارم را شروع کردم ارزش روزانه‌ام ۲۰۰ دلار بود. از آنجا که نمی‌خواستم روی این عدد باقی بمانم، به دنبال راه‌های بهتری برای خدمت به مشتریانم بودم که همین موضوع باعث شد درآمدم در مدت کوتاهی به نحو چشم‌گیری افزایش یابد.

برای افزایش نرخ روزانه خود چه کار می‌توانید بکنید؟ اگر به دنبال شغل جدید هستید، رزومه خود را به شرکت‌های بیشتری ارسال کنید. اگر هر روز ۱۰ تماس فروش می‌گیرید، تماس‌های خود را دو برابر کنید. اگر هر روز از یک بچه نگهداری می‌کنید برای راه‌اندازی مرکزی که روزانه از ۵۰ بچه نگهداری می‌کند برنامه‌ریزی کنید. البته همزمان با دنبال کردن این اهداف باید کیفیت کار خود را حفظ یا افزایش دهید.

۳-بهای لازم را به موقع پرداخت کنید

گروه کثیری از مردم از فداکاری و ایثار می‌ترسند چون معتقدند با این کار چیزی را از دست می‌دهند. مادری تنها حاضر نیست کتابی ۲۰ دلاری بخرد که درآمدش را ۲۰۰۰ دلار افزایش می‌دهد اما همین مادری که از هزینه‌ی این کتاب ارزشمند می‌ترسید حاضر می‌شود با این پول یک بازی ویدیویی بخرد تا پسر بچه‌اش را خوشحال کند.

پیش از این که پولدار شوید، باید فقیر شوید. اگر برندگان قرعه‌کشی‌ها و وارثانی که یک شبه ثروت بزرگی را به جیب می‌زنند را کنار بگذاریم، برای پولدار شدن باید حاضر باشید هزینه را تمام و کمال بپردازید و همه چیز را فدا کنید. اگر طالب بهترین‌ها هستید باید از پس بدترین‌ها برآیید. اگر می‌خواهید روی یک هدف بزرگ تمرکز کنید باید لذات آنی و زودگذر را فراموش کنید اما مطمئن باشید ارزشش را دارد و در پایان خوشحال خواهید بود.

برای این که حساب شده و عاقلانه ریسک کنید همیشه به این دو سؤال پاسخ دهید: ” بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد چیست؟ ” و بعد بپرسید: ” بهترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد چیست؟ ” معمولاً با کمی تأمل متوجه خواهید شد تنها چیزی که نمی‌گذارد ریسک‌های بزرگ کنید این است که پای پول در میان است. با این حال اگر می‌خواهید خیلی خیلی ثروتمند شوید باید حاضر باشید همه چیز را فدا کنید تا آخرین ۱ دلاری که توی جیبتان است.

۴-فقط دنبال فعالیت‌ها و کارهای افراد پولدار باشید

اولین قاتل ثروتی که متأسفانه بیشتر مردم با آن مواجه می‌شوند این است که خودشان را در مکان‌هایی که فقر از در و دیوار آن بالا می‌رود حبس می‌کنند. مردم خودشان را محکوم به زندگی در مکان‌های فقیر می‌کنند و به همین خاطر خودشان را با افراد فقیر احاطه می‌کنند. اگر می‌خواهید از مردم فقیر دور شوید خودتان را از مناطق فقیرنشین دور کنید. فکر نکنید زندگی با فقرا در مناطق فقیرنشین شما را ثروتمند می‌کند؟

وقتی نوجوان بودم از روی عادت با افراد منفی نگری که در مناطق منفی و بد زندگی می‌کردند بسکتبال بازی می‌کردم. در هر لحظه از بازی دائماً شاهد سیگار کشیدن، فحش و ناسزا و دیگر رفتارهای منفی و مخرب بودم. اگر چه هیچ وقت در شوخی‌های آن‌ها شرکت نمی‌کردم اما به هر حال هر کسی محصول محیطی است که در آن زندگی می‌کند و بودن با این آدم‌ها عمیقاً روی عملکردم در زندگی تأثیر می‌گذاشت.

بیشتر مردم اشتباهاً شرایط منفی شبیه به این را تحمل می‌کنند. متأسفانه این افراد اصلاً از تأثیر ظریف و پنهانی که شایعات بی اساس، خشونت و رفتارهای منفی دیگران روی زندگی آن‌ها دارد با خبر نیستند. علاوه بر این، اگر پولدار نباشید، فقیر هستید. سعی کنید بفهمید چطور می‌توانید فعالیت‌ها و کارهایی انجام دهید که شما را به ثروتمندان نزدیک‌تر می‌کند. مثلاً من به جای این که با بچه‌های منفی نگر مناطق بد بسکتبال بازی کنم تصمیم گرفتم در اوقات بیکاری از خانه‌های لوکس و فروشگاه‌های اتومبیل‌های گران‌قیمت دیدن کنم. همین کار زندگی‌ام را برای همیشه تغییر داد.

لطفا بد برداشت نکنید. هزاران هزار انسان موفق، خیر و مشهور در همین مناطق فقیرنشین و شرایط بد به دنیا آمده اند اما از همان ابتدا انتخاب کردند آینده درخشانی برای خود رقم بزنند و صد البته به تمام اهدافشان نیز دست یافتند. منظور اصلی بنده این است که بهتر است از افراد و شرایط منفی همیشه دوری کنید. توصیه بنده به شما عزیزان این است نگذارید پول ارباب شما شود و به همین خاطر همیشه بخشی از ثروت خود را برای کمک به نیازمندان و ارتقای سطح کیفی زندگی این عزیزان اختصاص دهید.

۵-از استعداد خدادادی خود استفاده کنید

هر کسی استعدادی خدادادی دارد، بعضی‌ها چند استعداد ویژه دارند، اما خیلی‌ها فقط یک استعداد ویژه دارند. به هر حال، شما باید استعدادهای خود را کشف و از آن‌ها استفاده کنید. بیشتر وقت‌ها اکثر مردم استعدادهای خود را نادیده می‌گیرند و اجازه می‌دهند دیگران توانایی‌های ویژه‌شان را مسخره کنند. نباید مرتکب چنین اشتباهی شوید. شما باید استعدادهای خود را کشف کنید و با افرادی وقت بگذرانید که از شما حمایت کنند و در رشد و پرورش این استعدادها به شما کمک کنند.

کشف استعدادها، مهارت‌ها، هدایا و توانایی‌ها همیشه کار ساده‌ای نیست. از آنجا که مدارس، دانشگاه و مراکز اداری و سازمان‌ها هیچ‌گاه افراد را تشویق نمی‌کنند تا از استعدادهای خدادادی خود استفاده کنند، بیشتر مردم به خاطر فشارهای اقتصادی و اجتماعی دنیای امروزی از کشف و پرورش استعدادهای خود ناامید می‌شوند. این فشارها انگیزه فرد برای درخشش را از بین می‌برد و به او تلقین می‌کند او نیز باید مانند عموم زندگی کند؛ اما در پایان زندگی باید به خدای مهربان جواب‌گو باشید که چرا از این استعدادها به موقع و درست استفاده نکردید.

برای نمونه بنده همیشه دوست داشتم داستانم را با دیگران به اشتراک بگذارم اما نمی‌دانستم چطور باید این کار را انجام دهم. در نهایت تصمیم گرفتم با نوشتن مقالات و ارائه سخنرانی‌های رایگان این کار را انجام دهم. با همین شیوه علی رغم این که بارها در کلاس زبان انگلیسی مردود شدم موفق شدم با میلیون‌ها انسان آشنا شوم. هر چه بیشتر از هدایا و استعدادهای خدادادی خود استفاده کنید شادتر و خوشبخت‌تر خواهید شد. شاید باور نکنید اما همین استعدادها درهای زیادی به روی شما باز می‌کنند.

این روزها پول همه جا چاپ و دست به دست می‌شود. باید سهم خودتان را از پولی که در جامعه در حال گردش است بگیرید. پول ابزار مناسبی برای رسیدن به هر آنچه می‌خواهید است. از این پس فقط دنبال روزگار گذراندن نباشید، برخیزید و بدرخشید. با کسب ثروت فرصت‌های بسیاری در اختیار شما قرار خواهد گرفت. از همین لحظه برای دریافت خانه، ماشین، لباس، غذا و دوستان بهتر آماده باشید. وقتی ثروتمند باشید قدرت بیشتری خواهید داشت. از این قدرت برای کمک به فقرا و نیازمندان استفاده کنید.

مقالات پیشنهادی:

اگر می‌خواهید خیلی سریع ثروتمند شوید این کارها را انجام دهید

۵ اشتباه رایج که مانع ثروتمند شدن بیشتر مردم شده است

چگونه پولدار شویم: با سه گام ساده، تست شده و تضمینی، ثروتمند شوید!

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر