جنگل مرموز با درختان کج در لهستان هنوز هم برای دانشمندان یک راز سر به مهر است. جنگل مرموز با ۴۰۰ درخت کج در لهستان یکی از عجیب ترین جنگل های دنیاست.

شاید فکر کنید این تصاویر فتوشاپ است اما این طور نیست. این عکس ها مربوط به عجیب ترین جنگل دنیا یعنی جنگل مرموز با درختان کج در لهستان است. در قلب اروپا جایی نزدیک به لهستان جنگلی مرموز با ۴۰۰ درخت کج وجود دارد که به اعتقاد دانشمندان و کارشناسان یکی از عجیب ترین مکان های دنیاست. این جنگل مرموز با درختان کج در لهستان هنوز هم برای دانشمندان یک راز سر به مهر است. هنوز هیچ کس کاملا مطمئن نیست چرا و چگونه این درختان خم شده اند. بعضی ها می گویند یک فرآیند مکانیکی عمدی موجب بروز این پدیده ی نادر شده است اما عده ای معتقدند بارش برف سنگین موجب کج شدن تمام درختان موجود در این جنگل شده است. به هر حال با وجود شایعات فراوان چیزی که اهمیت دارد این است که هنوز هیچ دانشمندی موفق نشده پرده از راز سر به مهر این جنگل بردارد.

در قلب اروپا جایی نزدیک به لهستان جنگل مرموزی وجود دارد که تمام درختانش در نزدیک زمین به طرز عجیبی خم شده اند.  بعضی ها می گویند یک فرآیند مکانیکی عمدی موجب بروز این پدیده نادر شده است و عده ای هم معتقدند بارش برف سنگین باعث شده تمام ۴۰۰ درخت موجود در جنگل مرموز لهستان در نزدیکی زمین با صورت زاویه ۹۰ درجه خم شده و به سمت بالا رشد کنند. به هر حال با وجود شایعات فراوان چیزی که اهمیت دارد این است که هنوز هیچ دانشمندی موفق نشده پرده از راز سر به مهر این جنگل بردارند.

شاید در نگاه اول فکر کنید این تصاویر فتوشاپ است اما این طور نیست. تمام درختان این جنگل مرموز که در غرب فورپومرن لهستان واقع شده است به طرز عجیبی خم شده‌اند. این جنگل مرموز در مرکز اروپا نزدیک به لهستان یکی از عجیب‌ترین مکان‌های دنیاست. این بیشه زار با ۴۰۰ درخت عجیب که همه آن‌ها به یک شکل رشد کرده‌اند تعجب دانشمندان را برانگیخته است

تمام ۴۰۰ درخت موجود در جنگل مرموز لهستان در پایه تنه‌ی خود خمی عجیب و غریب دارند که همین موضوع دانشمندان را متعجب کرده است به نحوی که هنوز هم یک راز سر به مهر است و هیچ کس تاکنون موفق نشده پرده از راز این جنگل مرموز بردارد.

تمام درختان حدوداً سال ۱۹۳۰ کاشته شده‌اند. هر درخت در نزدیکی زمین با صورت زاویه ۹۰ درجه خم شده و به سمت بالا رشد کرده است. همه درختان این جنگل به یک طرف و با یک شکل رشد نموده و این موضوع باعث تعجب دانشمندان شده و تاکنون هیچ دلیل علمی برای آن نیافته‌اند. بهترین راه برای لذت بردن از طبیعت عجیب اما زیبای جنگل مرموز با ۴۰۰ درخت کج در لهستان تماشای تصاویر ارائه شده توسط عکاس لهستانی، کیلیان شونبرگر است که پس از حضور در این منطقه در نوامبر ۲۰۱۵ از درختان این جنگل عکس‌های جالب و دیدنی را تهیه کرد.

هیچ کس هنوز مطمئن نیست که چرا و چگونه این درختان خم شده‌اند، اما بسیاری معتقدند که یک فرآیند مکانیکی عمدی موجب خم شدن درختان شده است. همان طور که می‌دانید برای تولید مبلمان، آلات موسیقی و غیره می‌توان عمداً چوب درختان را خم کرد. عده‌ای هم معتقدند که بارش برف شدید باعث خم شدن پایه‌ی ۴۰۰ درخت جنگل مرموز لهستان شده است.

crooked-forest-mystery-for-scientists-las-kilian-schonberger-poland (5)

crooked-forest-mystery-for-scientists-las-kilian-schonberger-poland (3)

crooked-forest-mystery-for-scientists-las-kilian-schonberger-poland (6)

crooked-forest-mystery-for-scientists-las-kilian-schonberger-poland (2)

crooked-forest-mystery-for-scientists-las-kilian-schonberger-poland (1)

crooked-forest-mystery-for-scientists-las-kilian-schonberger-poland (4)

مقالات پیشنهادی:

تصاویری از ۱۱ درخت زیبا در جهان

رشته کوه دولومیت ایتالیا در پاییز جایی شبیه به بهشت است + تصاویر

زیبایی سحرآمیز مزارع رنگارنگ موراویا در جمهوری چک + تصاویر

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر