یوتیوب محبوب‌ترین وب‌سایت اشتراک ویدیو در دنیاست. این وب‌سایت که هم‌اکنون تحت مالکیت گوگل است در سال ۲۰۰۵ توسط سه کارمند پی پال پایه‌ریزی شد. می‌توانید در یوتیوب کانالی برای خودتان ایجاد کنید، ویدیوهای خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید، درباره ویدیوهای دیگر نظر دهید و …

حتی اگر استعداد خاصی در یک زمینه بخصوص داشته باشید می‌توانید با تولید ویدیوهای جذاب و جذب بازدیدکننده از طریق این وب‌سایت کسب درآمد کنید. در واقع این وب سایت امکانی برای کاربران خود فراهم کرده تا بتوانند از سرگرمی های خود درآمد داشته باشند.

ازآنجاکه حجم زیادی از ویدیوها و فیلم‌های گوناگون روزانه در این وب‌سایت آپلود می‌شود و با توجه به امکانات مناسبی که یوتیوب در اختیار کاربران خود قرار داده، مواجه‌شدن با آمار و ارقام جالب و اتفاقات کم‌نظیر در این وب‌سایت چندان هم دور از انتظار نیست.

در این مقاله چند نمونه از این حقایق بی‌نظیر بیان شده است:

  1. به طور متوسط، در هر دقیقه ۴۰۰ توئیت شامل حداقل یک لینک از سایت یوتیوب است.
  2. طولانی‌ترین ویدیو در سایت یوتیوب ۵۷۱ ساعت و ۱ دقیقه و ۴۱ ثانیه است. این ویدیو درباره سفر جاناتان هارچیک فیلم‌ساز، به شیلی در سال ۲۰۰۹ است.
  3. ۷۰۰۰ ساعت فیلم و برنامه تلویزیونی کامل در وب‌سایت یوتیوب وجود دارد.
  4. رتبه‌های اول و دوم آهنگ‌هایی که بیشترین Dislike را از مخاطبان خود به دست آورده‌اند به ترتیب متعلق به آهنگ Friday از Rebecca Black با ۳.۱ میلیون Dislike و آهنگ Baby از Justin Bieber با ۲ میلیون Dislike است.
  5. امروزه بیش از ۴۰ نرم‌افزار دانلود منیجر مختص سایت یوتیوب در بازار وجود دارد. یکی از معتبرترین برنامه‌ها در این بین نرم‌افزار ۴K Video Downloader است.
  6.  در این وب‌سایت تکنولوژی تشخیص صدای خودکار گوگل، ۵۱ زبان را ترجمه می‌کند که این ویژگی شامل زیرنویس‌ها نیز می‌شود.
  7. ویژگی Automated Content Id هر روزه هزاران ویدیو را برای جلوگیری از نقض قانون کپی‌رایت اسکن می‌کند.

اگر شما هم نکته جالبی درباره این وب‌سایت می‌دانید، لطفاً با من و دوستانتان به اشتراک بگذارید.