لوله ی مسی با توجه به آلیاژ ها و موادی که به وسیله ی آن ها تهیه و تولید می شوند کاربرد های متفاوت و متنوعی دارند و در بیشتر مشاغل و حرفه ها کاربرد دارد .

نکته ایی که در لوله های مویی وجود دارد طول و قطر آن است که این طول و قطر می تواند در سرمایی که ایجاد می شود بسیار تاثیر گذار باشد  .

از لوله های مویی برای کنترل کردن هوای سرد در سیستم های خنک کننده  استفاده می شود و علت نام گذاری این لوله ها به علت نازکی است که دارند . این لوله ها بین کندانسور و اوپراتور قرار می گیرد و جزء ابزار های ساده ایی است که برای کنترل جریان سرد به کار می رود .

لوله مویی

 

از نکاتی که هنگام انتخاب لوله مویی باید به آن رعایت شود عبارتست از انتخاب لوله مویی متناسب با ظرفیت تبرید .

نصب لوله های تبرید بر روی سیستم انجام می گیرد و قابل تعویض هم نمی باشد.تفاوت و کغایرتی که لوله های مویی با سایر لوله ها دارند در این است که هنگام خاموش بودن فشار طرف پر فشار و کم فشار سیستم  با هم برابر است .که همین عاملی تست که در این سیستم ها از مخزن مایع استفاده نشود و این یک  مزیت مهم برای استاده از لوله ی مویی محسوب می شود از دیگر مزیت هایی که برای لوله ی مویی می توان به آن اشاره کرد ارزان بودن لوله ی مویی است که هزینه ی را تا حد زیادی پایین می اورد و چنان چه لوله ی مویی که انتخاب می شود از نظر آلیاژ و کارکرد با دیستگاه تبرید سنخیت بالایی داشته باشد و به صورت صحیح به کار برده شود قطعا عملکرد خوبی خواهد داشت .

 

لوله مویی

 

لوله مویی بعلت مقاومت اصطکاکی زیادی که دارد  و قطر کم و همچنین پدیده خفگی که به علت  تبخیری که به صورت آهسته  مایع مبرد به سبب کاهش فشار در لوله  در آن ایجاد می شود ، در برابر  جریان مبرد مایع از کندانسور به اواپراتور دارای مقاومت است  وهمین عاملی است که اختلاف بین کندانسور و اوپراتورا تا میزان قابل توجهی نگه دارد .

نکته ی بسیار مهمی که در کار با لوله ی مویی باید آن را رعایت کرد لوله ی مویی است که با سستم تبرید از نظر آلیلژ و دیگر عوامل تناسب زیادی داشته باشد .