ما از نظر طول عمر و سلامت جسمانی، در بهترین دوران از تاریخ بشر زندگی می‌کنیم. امروزه می‌توانید طولانی‌تر و بهتر از آن چه قبل از این ممکن بوده، زندگی کنید و از عمری طولانی بهره‌مند باشید. هدف شما باید این باشد که تا هشتاد، نود یا صد سالگی، با سلامت کامل زندگی کنید. اگر تصمیم بگیرید، می‌توانید این کار را انجام دهید.

این مقاله را مطالعه کنید : عادت‌هایی مفید که به طول عمر بیشتر می‌انجامد.

ابتدا برای خودتان این هدف را تعیین کنید که حداقل تا هشتاد سالگی زندگی کنید، سپس به عادت‌های کنونی‌تان در زمینه‌ی بهداشت فردی نگاه کنید و از خود بپرسید: «آیا با نحوه‌ی فعلی زندگی‌ام، می‌توانم با شرایطی عالی تا هشتاد سالگی زندگی کنم؟»

سه کلید برای زندگی طولانی همراه خوشبختی و سلامتی وجود دارد:

۱-وزن مناسب

کنترل وزنتان را به عنوان یک هدف در نظر بگیرید و تا آخر عمرتان، لاغر و متناسب باقی بمانید. یک فرمول شش کلمه‌ای ساده برای کاهش وزن و تناسب اندام وجود دارد: «کمتر بخورید و بیشتر ورزش کنید». اگر بتوانید این کار را انجام دهید، موفق خواهید شد.

این مقاله را مطالعه کنید : اهمیت کاهش وزن : ۲۴ ضرر خطرناک چاقی

۲-رژیم غذایی مناسب

قانون تغذیه‌ی مناسب شما این است که غذاهای بهتری بخورید و این غذاها را نیز کم بخورید. پروتئین کم‌چربی، میوه‌جات و سبزیجات بیشتری بخورید. دسر، نوشابه، شیرینی و هر چیز دیگری را که شکر دارد، از زندگی‌تان حذف کنید. دیگر نمک اضافه و چیزهایی را که آرد سفید دارند، نخورید. وعده‌های غذایی‌تان مختصر باشد و به جای سه وعده‌ی مفصل، روزی چهار یا پنج مرتبه غذا بخورید.

هر گاه بتوانید عادت‌های غذایی‌تان را به طور کامل کنترل کنید، کنترل سایر عادت‌هایتان در زندگی آسان‌تر خواهد شد.

۳- ورزش مناسب

ضروری است که تقریباً دویست دقیقه در هفته یا به طور متوسط سی دقیقه در روز ورزش کنید. می‌توانید با هفته‌ای سه تا پنج بار پیاده‌روی تند که در ابتدا سی دقیقه و در ادامه تا شصت دقیقه می‌رسد، ورزش کافی داشته باشید. اگر در این کار جدی هستید، می‌توانید عضو یک باشگاه ورزشی شوید یا برای خانه‌تان دستگاه‌های تناسب اندام بخرید و با شدت بیشتری ورزش کنید.

کلید سلامت عالی جسمانی و عمر طولانی این است که هدف‌های روشن و مشخصی برای سطح سلامتی و تناسب اندامتان تعیین کنید. باید برنامه‌ریزی کنید و هر روز به برنامه‌تان عمل کنید. این امر نیاز به تسلط بر خود، کنترل شخصی و انضباط شخصی فراوان دارد، اما نتیجه‌اش می‌تواند فوق‌العاده باشد.

اگر هدف مالی‌تان این است که بیش از یک میلیارد تومان دارایی داشته باشید، باید هدف سلامتی‌تان هم این باشد که هر اندازه ممکن است، بیشتر عمر کنید تا بتوانید با پولتان از یک زندگی عالی لذت ببرید.

این مقاله برگرفته از کتاب «بیست و یک راز موفقیت میلیونرهای خود ساخته» نوشته‌ی برایان تریسی است.

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر