قانون جذب چیست؟ قانون جذب (Law of attraction) یک قانون اثبات شده است که می‌گوید هر آنچه انسان در ذهن خود تصور و باور کند اعم از خوب یا بد، زشت یا زیبا در دنیای واقعی نمود خواهد یافت. قانون جذب می‌گوید هر چه فکر کنی همان می‌شود.

طبق این قانون که در کتاب‌های مقدس ادیان مختلف به آن اشاره شده است هنگامی که انسان آرزوی چیزی را دارد، همه‌ی کائنات همدست می‌شود تا بتواند این آرزو را تحقق بخشد.

اکثر افرادی که کتاب قانون جذب را مطالعه کرده‌اند فکر می‌کنند قانون جذب راهی سریع و آسان برای ثروتمند شدن است. به همین دلیل فقط در خانه می‌نشینند، شروع به خیال‌بافی و رؤیاپردازی می‌کنند، چند جمله تأکیدی را بارها تکرار می‌کنند و فکر می‌کنند با این کار می‌توانند به تمام اهداف خود دست یابند.

امیدوارم حداقل شما بدانید که این فکر خیلی خیلی دور از واقعیت است. خیلی دور.

چرا قانون جذب برای عدهای عمل نمیکند؟

معادل انگلیسی قانون جذب Law of Attraction است. اگر به کلمه جذب در این قانون یعنی attraction نگاهی بی اندازید، خیلی سریع متوجه خواهید شد که بخش بزرگی از آن به کلمه action اختصاص دارد که در فارسی به معنای عمل، اقدام و یا حرکت است. این مطلب به هیچ وجه اتفاقی و یا تصادفی نیست. قانون جذب یک قانون محکم است… قانونی بر اساس عمل، حرکت و اقدام. از طریق عمل و اقدام است که می‌توانید خواسته‌هایتان را جذب کنید. فکر کنم یک بار دیگر باید این جمله را تکرار کنم … از طریق عمل و اقدام است که می‌توانید خواسته‌هایتان را جذب کنید. از طریق عمل می‌توانید به شخصیت ایده آل خود دست یابید، با اقدام کردن می‌توانید بهبود یابید و پیشرفت کنید. با عمل کردن می‌توانید تا سطحی پیشرفت کنید که خواسته‌هایتان در کسری از ثانیه جذب شما شوند. هر چه بیشتر بخواهید، باید بیشتر تلاش کنید تا از طریق فعالیت‌های هوشمندانه خود پیشرفت کنید و به سطحی از رشد و بزرگی برسید که برای جذب خواسته‌هایتان از کیفیت‌های لازم برخوردار باشید.

امیدوارم تا همین جا پیام اصلی این مقاله را درک کرده باشید، این‌طور نیست؟

شما واجد شرایط چه چیزی هستید؟

شاید الآن با خود فکر می‌کنید که در مقایسه با اهدافی که تاکنون به آن‌ها دست یافته‌اید لایق و واجد شرایط چیزهای باارزش‌تری هستید؛ اما این نگرش غلط است. چیزی که تاکنون جذب کرده‌اید، همان بوده که واجد شرایطش بوده‌اید، همان بوده که مستحقش بوده‌اید. امروزه از نظر علمی نیز اثبات شده است که شما همان چیزی را جذب می‌کنید که هستید. شما بدشانس نیستید، فقط اگر می‌خواهید اهداف و آرزوهای کنونی خود را جذب کنید باید از طریق عمل و اقدام پیشرفت کنید و تبدیل به فردی شوید که از ویژگی‌های لازم برای جذب این خواسته‌ها بهره‌مند باشد.

اما هیچ‌وقت دیر نیست، قدرت لازم برای خلق زندگی رؤیاهایتان به شما داده شده است، با استفاده از قانون جذب می‌توانید همه‌ی خواسته‌هایتان را جذب کنید اما همان‌طور که در پاراگراف قبل گفتم باید از طریق عمل و اقدام پیشرفت کنید و تبدیل به فردی شوید که از ویژگی‌های لازم برای جذب این خواسته‌ها بهره‌مند باشد.

اعمال خود را تغییر دهید

با تغییر افکارتان، اعمالتان تغییر خواهد کرد و با تغییر اعمالتان زندگی‌تان از طریق جذب خواسته‌های اصلی‌تان به کلی دگرگون خواهد شد (لطفاً یک بار دیگر جمله‌ی قبل را بخوانید) و این همان روشی است که با استفاده از آن می‌توانید زندگی ایده آل و رؤیایی خود را جذب کنید.

حقیقت تلخی که باید آن را بپذیرید این است که مسئولیت ۱۰۰ درصد زندگی‌تان بر عهده شماست، شما معمار سرنوشت خود هستید. این شما بودید که با خوردن غذاهای ناسالم خودتان را روانه بیمارستان کردید، شما بودید که با سرمایه‌گذاری در بازار بورس ثروتمند شدید، شما بودید که با تنبلی و حسادت از خودتان یک فرد شکست خورده ساختید. این حقیقت با اینکه تلخ است اما یک خبر خوب هم برای ما دارد و آن هم این است که اگر از چیزهای که تاکنون جذب کرده‌اید راضی نیستید، اشکالی ندارد، به راحتی می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید.

اگر ازدواج سالم و موفق می‌خواهید، نگرش و رفتار کنونی خود را تغییر دهید، آن قدر روی خودتان کار کنید تا به فردی تبدیل شوید که لیاقت یک ازدواج خارق‌العاده و موفق را داشته باشد.

اگر می‌خواهید همسر خوبی داشته باشید، به خودتان نگویید هیچ مرد خوبی در این دنیا وجود ندارد، آن قدر روی شخصیت، نگرش، ظاهر و شرایط خودتان کار کنید تا به فردی تبدیل شوید که لیاقت یک همسر ایده آل را داشته باشد.

پول بیشتری می‌خواهید؟ شکایت نکنید، نگویید افراد ثروتمند انسان‌های حریصی هستند و دائم در مورد پول صحبت می‌کنند و اصلاً به فکر اطرافیان خود نیستند. طبق قانون جذب اگر به ثروت حمله کنید، ثروت هم به شما حمله خواهد کرد (عمل و عکس‌العمل). در عوض، سعی کنید با یادگیری بیشتر، با ارائه خدمات بیشتر به مردم و جامعه و در نهایت از طریق فعالیت‌های هوشمندانه خود به فردی تبدیل شوید که لایق ثروتی باشد که در ذهن خود تجسم کرده‌اید.

شما قطعاً لایق همه‌ی چیزهای خوب هستید. فاصله شما با جذب خواسته‌هایتان فقط کمی تغییر نگرش، تغییر اعمال و باور قلبی است.

مقالات پیشنهادی:

زندگی موفق با قانون جذب : ۱۲ نکته کلیدی

نامه‌ بروس لی ثابت کرد : نوشتن هدف = رسیدن به هدف

راز موفقیت : ۱۱ ویژگی مشترک افراد موفق

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر