مردم مظلوم فلسطین تقریباً از ۷۰ سال گذشته تاکنون که در اردوگاه‌های پناهندگان و شهرهای زیر سلطه اشغالگران صهیونیست زندگی می‌کنند، با هر وسیله‌ای که توانسته‌اند اعتراضشان را به گوش جهانیان رسانده‌اند.

“Pejac” در چهار اثر خود سعی دارد داستانی مینیمال از پناهندگان فلسطینی را در کمپ الحسین در عمان اردن بیان کند. او با کندن قطعه‌هایی از رنگ روی خانه‌ها که با گذشت زمان ورقه ورقه شده‌اند، مناظر خاطره‌انگیزی ایجاد می‌کند و حس غرور و افتخار را در آنان برانگیخته می‌کند. اردوگاه پناهندگان الحسین در سال ۱۹۴۸ به خاطر جنگ اعراب و اشغالگران صهیونیست تأسیس شده است.

یکی از بهترین ابزارهای اطلاع‌رسانی به منظور روایت مظلومیت پناهندگان فلسطینی هنر نقاشی است. در طول این سال‌ها بسیار از نقاشان و کاریکاتوریست‌های برجسته جهان عرب در گالری‌ها، روزنامه‌ها، مجلات و … با زبان تصویر مظلومیت صاحبان اصلی سرزمین فلسطین را بازگو کرده‌اند.

اکنون، یکی از طراحان جوان عرب که در شهر غزه زندگی می‌کند تنها با استفاده از کاردکی کوچک روی دیوارهای شهر نقاشی‌هایی می‌کشد که مظلومیت پناهندگان فلسطینی‌ را بازگو می‌کنند.

صائب غندوز، طراح ۴۰ ساله‌ای که همه عمر را در غزه، بیت‌المقدس و بیروت زندگی کرده می‌گوید: اعراب باور دارند به زودی تلاش‌هایشان نتیجه خواهد داد و سرزمین فلسطین و قدس شریف به صاحبان اصلی‌اش بازگردانده خواهد شد.

Stories-Of-Palestinian-Refugees (3)

Stories-Of-Palestinian-Refugees (4)

Stories-Of-Palestinian-Refugees (5)

Kite-2-571795f720457__880

Kite-4-5717960c5080e__880

Stories-Of-Palestinian-Refugees (7)

Stories-Of-Palestinian-Refugees (6)

Stories-Of-Palestinian-Refugees (1)

Stories-Of-Palestinian-Refugees (2)

مقالات پیشنهادی:

زن فلسطینی داخل نارنجک های اشک آور اسرائیلی گل می کارد + تصاویر

مراقبت پرندگان از نوزادانشان، ۲۰ عکس نفس‌گیر که قلب شما را نوازش می‌کند!

عکسی خیره کننده از لحظه شکار مرغ ماهی خوار که پس از ۶ سال و ۷۲۰ هزار بار تلاش گرفته شد

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر