فتوشاپ نیست، این زرافه سفیدرنگ و کمیاب مثل روز و شب واقعی است! اومو، زرافه خوشگل ۱۵ ماهه‌ای که به نظر می‌رسد سفید شده از بیماری نادری به نام لوسیسم «leucism» رنج می‌برد که منجر به از بین رفتن بخشی از رنگ‌دانه‌های پوست می‌شود.

زالی یا آلبینیسم به صورت بالقوه در همه گروه‌های جانوری و نیز گیاهان دیده می‌شود. زالی در پستانداران و انسان یک ناهنجاری ژنتیکی است که رنگ‌دانه «ملانین» پوست، مو و چشم از بین رفته و پوست و مو به رنگ سفید و چشم‌ها به رنگ صورتی یا قرمز دیده می‌شوند. در برخی حیوانات وضعیت شبیه آلبینیسم ممکن است دیگر رنگ‌دانه‌ها را تحت تأثیر قرار دهد و بر مکانیسم‌های تولید رنگ آن‌ها تأثیر بگذارد. از دیگر ناهنجاری‌های رنگ در حیوانات می‌توان به «صورت سفید»، «آگزانتیسم»، «ملانیسم» و «لوسیسم» اشاره کرد. لوسیسم «leucism» از این نظر متفاوت با آلبینیسم است که ملانین حداقل به صورت جزئی وجود ندارد ولی چشم‌ها رنگ طبیعی خود را حفظ می‌کنند. برخی حیوانات لوسیست به دلیل نقض کروماتوفورها سفیدرنگ هستند بدون اینکه ملانین در آن‌ها وجود نداشته باشد.

اومو، زرافه‌ای نادر با رنگ سفید است که توسط دکتر درک لی در پارک ملی تارانگیر واقع در تانزانیا پیدا شد. دکتر لی دانشمند و بنیان‌گذار موسسه طبیعت و حیات‌وحش می‌گوید: اومو همیشه با زرافه‌های دیگر قدم می‌زند، او همیشه با گروه بزرگی از زرافه‌های رنگی و معمولی دیده می‌شود. به نظر می‌رسد رنگ متفاوت اومو برای دوستانش اهمیت چندانی ندارد.

ما و شرکایمان که برای حفاظت از زرافه‌ها و مقابله با شکار غیرقانونی تلاش می‌کنند تمام نیرو و توان خود را به کار بسته‌ایم تا به اومو و بستگانش شانس بهتری برای بقا بدهیم. برای این زرافه‌ نادر با رنگ سفید عمر طولانی آرزومندیم و مطمئنیم که اومو هم روزی مادر خوبی برای بچه‌هایش خواهد شد.

دکتر درک لی می‌گوید: «در حال حاضر اومو تنها زرافه نادر با رنگ سفید در دنیاست که از وجود او با خبریم.»

white-giraffe-leucism-albino-rare-animals-omo-tanzania (2)

«اومو همیشه با زرافه‌های دیگر قدم می‌زند، او همیشه با گروه بزرگی از زرافه‌های رنگی و معمولی دیده می‌شود. به نظر می‌رسد رنگ متفاوت اومو برای دوستانش اهمیت چندانی ندارد.»

white-giraffe-leucism-albino-rare-animals-omo-tanzania (3)

«زرافه‌های بالغ همیشه به خاطر گوشت خوشمزه‌شان طعمه شکارچیان می‌شوند و رنگ سفید اومو ممکن است او را به هدفی مشخص برای شکارچیان حیات‌وحش تبدیل کند.»

white-giraffe-leucism-albino-rare-animals-omo-tanzania (4)

«ما و شرکایمان که برای حفاظت از زرافه‌ها و مقابله با شکار غیرقانونی تلاش می‌کنند تمام نیرو و توان خود را به کار بسته‌ایم تا به اومو و بستگانش شانس بهتری برای بقا بدهیم.»

white-giraffe-leucism-albino-rare-animals-omo-tanzania (6)

«برای این زرافه‌ نادر با رنگ سفید عمر طولانی آرزومندیم و مطمئنیم که اومو هم روزی مادر خوبی برای بچه‌هایش خواهد شد.»

white-giraffe-leucism-albino-rare-animals-omo-tanzania (5)

مقالات پیشنهادی:

سگ پاکوتاه روسی کوچک‌ترین شاگرد مکانیک دنیا  شد + تصاویر

واکنش عجیب کمیاب‌ ترین مار دو سر جهان به یک عکاس + تصاویر

عکاس ایرلندی استاد سلفی گرفتن با حیوانات است + تصاویر

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر