تنها به چهار طریق می‌توانید زندگی و کارتان را تغییر دهید. هر کاری را که بتوانید بکنید یا از انجام دادن آن طفره بروید، در یکی از این چهار گروه قرار می‌گیرد.

۱-می‌توانید بعضی از کارها را بیشتر انجام بدهید.

چه کاری است که باید آن را بیشتر انجام بدهید؟ باید کارهایی را بیشتر انجام بدهید که روی زندگی‌تان تأثیر مثبت می‌گذارند. این‌ها همان فعالیت‌هایی هستند که نتایج مورد علاقه‌تان را تولید می‌کنند.

باید کارهایی را بیشتر انجام بدهید که روی زندگیتان تأثیر مثبت میگذارند.

خیلی‌ها سال‌ها وقت خود را صرف می‌کنند تا فرمولی برای موفقیت در زندگی خود بیابند؛ اما وقتی این فرمول را پیدا می‌کنند، آن را به کنار می‌گذارند تا فرمول جدیدی پیدا کنند. کدام کار است که باید آن را بیشتر انجام بدهید؟

۲-می‌توانید بعضی از کارها را کم‌تر انجام بدهید.

چه کاری است که باید آن را کم‌تر انجام بدهید؟ مسلماً باید کارهای بی‌اهمیت و غیر مؤثر را کمتر انجام بدهید. باید کارهایی را که حاشیه سود کمتری به نسبت کارهای دیگر دارند، کمتر انجام بدهید.

باید کارهایی را که در شما احساس رضایت خاطر تولید نمی‌کنند، کمتر انجام بدهید.

کدام کار است که باید آن را کمتر انجام بدهید؟

۳-می‌توانید کار جدیدی انجام بدهید.

برای اغلب اشخاص بیرون آمدن از حیطه‌ی امن بسیار دشوار است. برایشان دشوار است کاری را که به آن عادت کرده‌اند، انجام ندهند و به سر وقت کار جدیدی بروند. اغلب اشخاص می‌خواهند کالایی را که از دیرباز تولید کرده‌اند، همچنان تولید کنند.

با توجه به آنچه خوانده‌اید، چه کارهای جدیدی می‌توانید انجام دهید؟

۴-می‌توانید بعضی از کارها را انجام ندهید.

این اقدام در بسیاری از مواقع موجب صرفه‌جویی وقت و هزینه‌های زیادی در زندگی شما می‌شود.

انجام دادن این کارها معمولاً ارزشی برای زندگی تان ایجاد نمی‌کند.

توجه داشته باشید، معمولاً قبل از شروع یک فعالیت جدید لازم است که یکی از فعالیت‌های قبلی خود را متوقف سازید. قبل از اینکه کار جدیدی را شروع کنید، از خود بپرسید :« کدام کار است که باید آن را کنار بگذارم؟ ».

برگرفته از کتاب « چگونه ثروتمند شویم » ، اثر برایان تریسی

برای حمایت از ما با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر