خیلی آسان است که به کسی بگوییم «عاشقتم»، اما آیا می‌توانید عشقتان را بدون بکار بردن کلمات نیز نشان دهید؟ اعمال بزرگ همیشه از کلمات مهم و برجسته بلندتر صحبت می‌کنند و وقتی پای عشق در میان است، مهم است که بدانید چطور عشقتان را بدون کلمات بیان کنید. آیا پسری را که مکرراً به شما می‌گفت عاشقت هستم ولی هیچ وقت علاقه خود را در عمل و با رفتارش به شما ثابت نکرد به خاطر می‌آورید؟ مسلماً، منظورم این نیست که شما نباید به هیچ کس بگویید عاشقت هستم. فقط برخی از اوقات سعی کنید عشقتان را نسبت به شریک زندگی‌تان، دوستانتان، والدین و اعضای خانواده‌تان برای داشتن یک رابطه بهتر و عمیق تر با رفتار و کارهای خود نشان دهید.

برای آنها وقت بگذارید.

مهم نیست که چقدر سر شما شلوغ است، بهتر است همیشه برای افرادی که عاشقانه دوستشان دارید وقت بگذارید. ممکن است با حجم زیادی از کارها، وظایف شغلی و ملاقات‌ها روبرو باشید و شاید همسرتان، والدین و دوستانتان موقعیت شما را به خوبی درک کنند. اما تلفن زدن به آن‌ها و پرسیدن اینکه چطور روزشان می‌گذرد یا اختصاص وقتی هر چند کم و خوردن یک قهوه با آن‌ها کار دشواری نیست. تفریح آخر هفته هم ایده خوبی است.

به آنها گوش دهید.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای نشان دادن عشقتان بدون بکار بردن کلمات، گوش دادن به آن‌هاست. به تک تک کلمات آن‌ها گوش دهید حتی اگر حرف‌های آن‌ها خسته کننده است یا موضوع صحبت را دوست ندارید. اگر دوست داشتند به حرفشان گوش دهید حتی اگر این حرف‌ها را قبلاً نیز گفته‌اند چرا شما نگویید «بله امکانش هست این مطلب را یک بار دیگر برایم بازگو کنید چون برخی از جزئیات را فراموش کرده‌ام؟» اگر آن‌ها دوست دارند موضوع خاصی را بارها و بارها برای شما بگویند، وسط حرف آن‌ها نپرید و فقط با دقت گوش دهید.

بوسیدن و بغل کردن.

وقتی صحبت از نشان دادن علاقه‌تان به شخصی بدون استفاده از کلمات به میان می‌آید، گرمای بوسیدن و بغل کردن بهترین است. خواه بوسه صبح به خیر یا شب به خیر باشد یا بغل کردن برای اینکه به آن‌ها نشان دهید برایتان اهمیت دارند یا خیلی ساده دلتان برای آن‌ها تنگ شده است، این بهترین راه برای ابراز عشق و علاقه‌تان است.

زندگی آنها را بهتر و آسانتر کنید.

منظورم این نیست که به آن‌ها پول بدهید، کارها و وظایفشان را انجام دهید یا کارهایی از این دست، بلکه اموری مانند بیرون گذاشتن آشغال‌ها، خریدن اقلام مورد نیازشان بدون اینکه از شما درخواست کنند یا کارهایی که آن‌ها از انجام دادنشان لذت نمی‌برند را برای آن‌ها انجام دهید. اگر چه این‌ها کارهایی کوچک و پیش پا افتاده به نظر می‌رسند ولی شما با انجام همین امور جزئی می‌توانید زندگی آن‌ها را آسان‌تر کنید. بهتر است همیشه به هم نوعان خود کمک کنید.

اتفاقی سورپرایزشان کنید.

من اتفاقی و کاملاً تصادفی سورپرایز شدن را دوست دارم و اطمینان دارم که بیشتر شما هم از این امر لذت می‌برید. هنگامی که شما با دقت به حرف‌های یک شخص گوش می‌کنید چیزهای زیادی را در مورد او کشف می‌کنید. چند وقت پیش در یک سوپرمارکت یکی از دوستانم به من گفت که فلان بستنی را خیلی دوست دارد. از آن روز به بعد، هر وقت دوستم را ناراحت یا افسرده می‌بینم چند تا از آن بستنی‌ها را برایش می‌خرم. دوستم همیشه از اینکه من کوچک‌ترین علایقش را به خاطر دارم و به آن‌ها اهمیت می‌دهم قدردان است.

بنابراین سعی کنید علایق کسانی را که به آن‌ها عشق می‌ورزید از لا به لای صحبت‌هایشان کشف و به خاطر بسپارید تا در موقعیتی مناسب آن‌ها را غافلگیر کنید.

بسته ای حاوی وسایلی که آنها لازم یا دوست دارند برایشان ارسال کنید.

اگر شخصی که شما عاشقانه دوستش دارید دور از شما زندگی می‌کند چرا این بسته را برای او ارسال نکنید؟ وقتی پای عشق در میان است، فاصله مشکلی نیست و هنوز شما می‌توانید نشان دهید که چقدر برای آن‌ها اهمیت قائل هستید. یک بسته حاوی وسایل کوچکی که می‌دانید احتیاج یا دوست دارند تنها ابزار لازم برای نشان دادن عشقتان بدون کاربرد کلمات است.

برای آنها آشپزی کنید.

بیشتر افراد معمولاً به مناسبت‌های خاصی مانند روز عید، تولد یا سالگرد عروسیشان آشپزی می‌کنند، اما چرا غذایی خاص برای کسی که عاشقش هستیم تهیه نکنیم؟ غذای مورد علاقه‌شان را پیدا کنید و همین امروز برای آن‌ها بپزید. حتی می‌توانید غذای مورد علاقه‌ی او را درست کنید و در محل کار یا تحصیلش او را غافلگیر کنید.

آنها را حمایت کنید.

هرکسی اشتباه می‌کند، این طبیعت بشر است. بنابراین پشتیبانی از کسی که دوستش دارید در شرایط سخت و بحرانی با اهمیت و ضروری است. حتی اگر شما به او گفته بودید که این کار را انجام نده ولی با وجود تذکر شما او آن کار به خصوص را انجام داده و اکنون پشیمان هست، هرگز به خود اجازه ندهید با بی ادبی نسبت به او رفتار کنید ، به او نگویید «بهت گفته بودم که …» از او حمایت کنید و بگویید همه ما به اشتباه کردن نیاز داریم و هر فردی ممکن است مرتکب اشتباه شود، فقط باید از اشتباهاتمان درس بگیریم و به حرکت خود ادامه دهیم.

فراگرفتن ابراز عشق و علاقه‌تان بدون کاربرد کلمات لزوماً کار سختی نیست. به خاطر داشته باشید که حتی کوچک‌ترین چیزها نیز می‌توانند تفاوتی بزرگ در زندگی افراد به وجود آورند. برای نشان دادن علاقه‌تان با کارها و اعمال خوب به جای گفتن کلمات راحت باشید ولی همیشه این کار را با صداقت و با اخلاص انجام دهید. شما چگونه عشقتان را بدون استفاده از کلمات نشان می‌دهید؟