دست انسان اثری هنری ست که مملو از شکوه و جلال است. این اثر هنری در عین حال ابزاری قدرتمند برای خلق آثار هنری زیبا و شگفت‌انگیز است. به عنوان مثال، نگاهی به هنر نقاشی روی دست بی اندازید. هنر نقاشی روی دست با بهره‌گیری از دست انسان به عنوان بخشی از اثر نهایی، توانسته با استفاده از حرکات، سطح پوست و چین و چروک‌های کف دست جان تازه‌ای به این بخش از هنر بدهد.

در برخی موارد، هنر نقاشی روی دست باعث می‌شود تا از زاویه‌ای دیگر به هنر نگاه کنید، به خصوص زمانی که از دست به عنوان بوم استفاده می‌شود. گاهی دست انسان در این آثار کاملاً قابل تشخیص است و در برخی موارد مانند یک توهم نوری در این آثار هنری ناپدید می‌شود. تصاویری که در ادامه‌ی مقاله درج شده تنها چند نمونه از قدرت هنر نقاشی روی دست است که به معنای واقعی کلمه استعداد این هنرمندان در ترکیب هنر و دست‌هایشان را نمایش می‌دهند.

این مقاله را مطالعه کنید : باید دید : خلق شاهکارهای هنری با آتش

لارا هاوکر

لارا هاوکر هنرمندی نیوزیلندی ست که تا کنون آثار هنری زیادی با استفاده از دست و صورت تولید کرده است – آثار هنری بی‌نظیری که باعث می‌شود بنشینید و به آن‌ها خیره شوید. تعجبی هم ندارد چون لارا کار خود را از سن ۱۴ سالگی شروع کرده است. پروژه‌های این هنرمند غالباً موضوعی ست.

lara-hawker

این مقاله را مطالعه کنید : چطور این دختر ۱۴ ساله میلیاردر شد؟

گیدو دانیل

گیدو دانیل، از سال ۲۰۰۰، به شاخه‌ای از هنر به نام «Handimals» – هنر ایجاد نقاشی‌های حیوانات بر روی دست- روی آورده است. اگر تا به حال در فضای مجازی با هنر Handimals رو به رو شده باشید به احتمال زیاد آثار هنری که مشاهده کرده‌اید با گیدو دانیل در ارتباط بوده‌اند. علاوه بر این، این هنرمند خوش ذوق به هنرهای دیگر نیز علاقه‌مند است و نمایشگاه‌های زیادی نیز تاکنون برگزار کرده است.

handimals-1

Handimals-2

Handimals-3

Handimals-4

Handimals-5

Handimals-6

Handimals-7

ماریو ماریوتی

با اینکه ماریو ماریوتی تجربه‌ی زیادی در این زمینه ندارد اما باز هم آثار او دیدنی و قابل ستایش است. ماریو ماریوتی هنرمندی مفهومی ست که با بهره‌گیری از ذوق هنری‌اش دست‌هایش را به موجوداتی تماشایی تبدیل می‌کند.

mariomariotti-1

mariomariotti-2

آنی رالی

آنی رالی به مدت یک دهه به عنوان یک هنرمند نمایشی یا صحنه‌ای برای بی بی سی کار می‌کرد و مجموعه‌ها و پس‌زمینه‌های زیبا و بی‌نظیری برای فیلم‌ها تولید و نقاشی می‌کرد. در حال حاضر، این هنرمند خوش ذوق کارهایی از قبیل نقاشی بدن (از جمله نقاشی بر روی دست)، نقاشی‌های دیواری و نسخه‌های تبلیغاتی برای مشتریانش انجام می‌دهد.

annie-ralli-1

annie-ralli-2

annie-ralli-3

این  مقاله را مطالعه کنید : ۷ تصویر خارق‌العاده از ماشین‌حساب‌های مکانیکی منسوخ شده

سوتلانا کولوسوا

سوتلانا موسیقیدان، شاعر و هنرمندی ست که به هنر نقاشی بر روی دست بسیار علاقه‌مند است، با ترکیب دست‌ها و ذوق هنری‌اش، آثار هنری زیبایی تولید می‌کند. او در هر یک از آثارش با الهام از آثار نویسندگانی مثل هانس کریستین اندرسون صحنه‌ای از یک افسانه را به تصویر می‌کشد. تکمیل هر یک از این آثار بین ۱ تا ۳ ساعت به طول می‌کشد و بعد از پایان کار نیز هر روز آن‌ها را با آب و شستن از روی دست‌هایش پاک می‌کند.

svetlana-kolosova-1

svetlana-kolosova-2

svetlana-kolosova-3

svetlana-kolosova-4

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر