در دنیای مدرن امروزی که از گوشی‌های هوشمند، GPS و فضای ابری برای افزایش بهره‌وری خود استفاده می‌کنیم اینکه هنوز هم از کارت‌های ویزیتی که از خمیر درخت ایجاد شده استفاده می‌کنیم چندان جالب و مناسب نیست.

فناوری تقریباً تمام حوزه‌های کسب‌وکار را تغییر داده است اما هنوز یک نقطه از دنیای تجارت باقی مانده که به قرن ۲۱ انتقال نیافته است و آن هم کارت‌های ویزیت هستند. swivelCard نوع آوری جدیدی ست که لزوماً به دنبال جایگزین کردن کارت‌های ویزیت نیست بلکه به دنبال هوشمند کردن این کارت‌ها و مناسب‌سازی هر چه بیشتر آن‌ها برای زندگی مدرن امروزی ست.

swivelCard-3

ایده اصلی swivelCard ترکیب یک درایو USB با یک کارت ویزیت معمولی ست. درایو USB به کار رفته در این کارت هوشمند کاغذی ست و هنگامی که به درستی در جای خود قرار گیرد از دید پنهان خواهد شد؛ اما زمانی که بخواهید از این درایو USB استفاده کنید کارت را حرکت می‌دهید (تقریباً آن را تا نصف تا می‌کنید) تا درایو USB برای اتصال به کامپیوتر نمایان شود.

swivelCard-5

شاید با خود فکر کنید در این درایو USB چه چیزی می‌توانید ذخیره کنید که به درد دیگران بخورد؟ خوب، پاسخ خیلی ساده است. البته، شما می‌توانید تصاویر، ارائه‌ها و اطلاعات تماس خود را در آن ذخیره کنید اما ویژگی مهم و منحصر به فرد این درایو قابلیت دسترسی از راه دور آن است. بعد از اینکه swivelCard را به فردی دادید می‌توانید اطلاعات موجود در یک کارت یا تمام کارت‌های خود را به صورت هم زمان با استفاده از قابلیت دسترسی از راه دور به روز کنید. به عنوان مثال شما یک طراح وب هستید که تعدادی از کارت‌های خود را در یک همایش یا سمینار بین چندین نفر تقسیم کرده‌اید. با این کارت هوشمند قادر خواهید بود که اطلاعات موجود در کارت را بر اساس داده‌های یک کاربر خاص به روز کنید یا به یک باره اطلاعات خود را که بر روی این کارت ذخیره شده است را برای همه‌ی افراد به روز رسانی کنید. برای مثال می‌توانید دسترسی به رزومه طراحی گرافیک خود را برای یک کاربر خاص خاموش کنید یا زمانی که پروژه ویژه‌ای را تمام کردید می‌توانید خبر آن را به گوش تمام افرادی که کارت ویزیت شما را دارند برسانید.

swivelCard-6

امکان تجزیه و تحلیل داده‌ها نیز یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این کارت هوشمند است. با استفاده از نرم‌افزاری که در باطن swivelCard تعبیه شده است فرصت تجزیه و تحلیل اطلاعات در اختیار شما قرار گرفته است که با استفاده از آن به آسانی می‌توانید متوجه شوید که کارت شما چطور مورد استفاده قرار گرفته است. آیا افرادی که کارت ویزیت شما را دارند آن را به کامپیوتر خود متصل کرده‌اند؟ آیا ارائه‌های شما مورد توجه مخاطبانتان قرار گرفته است یا خیر؟ آیا بر روی آن‌ها کلیک کرده‌اند؟ در واقع با استفاده از بازخوردهای مستقیمی که درباره رفتار کاربران هدف دریافت می‌کنید به سادگی می‌توانید فروش و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید حال آنکه چنین امکانی در کارت‌های ویزیت عادی وجود ندارد.

swivelCard-2

SwivelCard حقیقتاً کارت‌های ویزیت را هوشمند کرده است. این ایده تکه کاغذی را به اطلاعات مفیدی تبدیل کرده است که به آسانی می‌تواند بر روی سود و بازده شرکت شما تأثیر مثبت بگذارد. با این حال، هنوز هم این احتمال وجود دارد که هیچ کس از کارت‌های شما استفاده نکند که این مشکل دقیقاً در کارت‌های ویزیت کاغذی معمولی و ساده نیز وجود دارد. تنها تفاوت این است که اگر قیمت‌ها را به دلار در نظر بگیریم هزینه تمام شده‌ی ۵۰۰ کارت ویزیت قدیمی حدوداً ۱۰ هزار و ۲۰۰ دلار است درحالی که قیمت تمام شده ۵۰۰ SwivelCard هوشمند تقریباً ۴۱۹ دلار است. با توجه به هزینه‌ی صرف شده برای ساخت این کارت‌های هوشمند باید مراقب باشید که این کارت‌ها را به چه کسانی می‌دهید در غیر این صورت پول زیادی را از دست خواهید داد.

با اینکه این ایده بسیار خلاقانه و به نوعی حرکتی ابتکاری ست اما باز هم این سؤال مطرح است که آیا این ایده زنده خواهد ماند؟ آیا باز هم باید مثل زمانی که از کارت‌های قدیمی و کاغذی استفاده می‌کردیم خودمان این کارت‌ها را پخش کنیم که فرآیندی خسته کننده ست؟ آیا راهی وجود ندارد تا با استفاده از گوشی‌های هوشمند و بدون استفاده از کارت‌های ویزیت در سمینارها شبکه‌سازی کنیم و دیگر مجبور نباشیم دستمان را در جیبمان کنیم و کارت‌های خود را از آن بیرون بیاوریم و به دیگران بدهیم؟ با اینکه swivelCard بروزرسانی با معنایی برای پیشبرد دنیای تجارت است اما مطمئناً با پیشرفت فناوری و تولد ایده‌های جدید شاهد تغییرات جدی‌تری در این زمینه در آینده‌ای نزدیک خواهیم بود.

نظر شما درباره این ایده‌ی مبتکرانه و جالب چیست؟

برای حمایت از ما با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر