به تازگی اطلاعات شگفت‌انگیزی به دست آمده که می‌تواند به درمان میگرن کمک کند. ظاهراً پزشکان درمانی طبیعی کشف کرده‌اند که می‌تواند در عرض چند دقیقه سردردهای میگرنی را از بین ببرد.

معجون شگفت‌انگیز میگرن که معجزه می‌کند

برای ساخت این معجون به سه چیز نیاز دارید: آب، آب یک لیموی کامل و دو قاشق چای‌خوری نمک. این مواد را با هم مخلوط کنید و نوش جان بفرمایید. چند دقیقه صبر کنید.

در انتخاب مواد تشکیل‌دهنده معجون شگفت‌انگیز برای درمان سردردهای میگرنی به این موارد دقت کنید: کیفیت نمک باید خوب باشد. نمک صورتی هیمالیا چون ۸۰ ماده معدنی مختلف از جمله منیزیم را در خود جای داده خیلی برای این معجون مناسب است. برای بالا بردن سطح سروتونین بهتر است نمک را سریع بخورید. این کار به تسکین درد و التهاب کمک می‌کند.

نشانه‌هایی که اثبات می‌کند این معجون مناسب شماست

امروزه تقریباً از هر ۱۰ نفر ۱ نفر از میگرن رنج می‌برد. این آمار فقط در ایالات متحده آمریکا چیزی حدود ۳۶ میلیون نفر می‌شود. جالب اینکه میگرن در بالای فهرست بیست عامل اصلی که سبب می‌شود کارمندان از محل کار خود به علت بیماری مرخصی بگیرند قرار دارد.

با بهره‌گیری از عوامل زیر می‌توانید بررسی کنید که آیا میگرن دارید و آیا استفاده از معجون شگفت‌انگیز برای درمان سردردهای میگرنی یعنی معجون آب‌لیمو و نمک برای شما مناسب است یا خیر:

  • سردرد ضربان دار
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • بی‌حسی
  • مورمور
  • سرگیجه
  • حساسیت به نور، صدا و بو (یا همه به صورت هم‌زمان)
  • دردی که بین ۲ تا ۷۲ ساعت ادامه داشته باشد

عواملی که سبب ابتلای فرد به میگرن می‌شود

بنده مطمئنم آن ۱۰ درصد افراد بدشانسی که میگرن می‌گیرند اولین سؤالی که می‌پرسند این است: چرا من؟ و هم‌زمان سر خود را آرام به دیوار می‌کوبند. بنده نمی تونم دلیل خاصی برای این موضوع بیان کنم اما فهرستی از عوامل مختلف سبب ابتلای فرد به میگرن می‌شود. لطفاً این عوامل را با دقت بررسی کنید تا اگر یکی یا تعدادی از آن‌ها هم‌اکنون در زندگی روزانه شما وجود دارد به موقع از دستش خلاص شوید و مانع از ابتلای خود به میگرن و سردردهای طاقت‌فرسای ناشی از آن شوید.

  • استرس می‌تواند یکی از این عوامل باشد. میگرن ممکن است با یک سردرد ناشی از استرس شروع شود و با ادامه‌دار شدن این سردردها بدون اینکه متوجه شوید میگرن در اندام شما درونی شود.
  • مصرف الکل نیز سبب ابتلای بعضی افراد به میگرن می‌شود.
  • کمبود ویتامین و مواد معدنی نیز می‌تواند سبب ابتلای فرد به میگرن شود.
  •  آلرژی واکنش‌های زنجیره‌ای مداومی را شروع می‌کند که در نهایت می‌تواند به میگرن منتهی شود.
  • شایع‌ترین علت ابتلای افراد به میگرن کم‌آبی بدن و عدم تعادل الکترولیتی است. در صورت وجود این عامل در زندگی‌تان در بهترین حالت احساس تنبلی خواهید کرد و در بدترین حالت به میگرن مبتلا خواهید و سردردهای طاقت‌فرسایی را به زندگی خود اضافه خواهید کرد.

کم‌آبی بدن

ظاهراً حتی اگر روزانه مقدار زیادی آب بنوشید باز هم ممکن است با کم‌آبی بدن مواجه شوید. چون وقتی الکترولیت‌های بدن شما پایین است، بدن سعی می‌کند حتی با الکترولیت‌ها آب اضافی را حذف کند. پزشکان به این تعادل حالت هموستاز می‌گویند.

علاوه بر این چنین استدلال می‌شود که خود میگرن نیز به کم‌آبی بدن منجر می‌شود که این موضوع می‌تواند موجب شروع یک چرخه معیوب در بدن فرد شود. کم‌آبی بدن سبب ابتلای فرد به میگرن می‌شود و این موضوع در آینده موجب کاهش هیدراتاسیون بدن و در نتیجه بروز دردهای میگرنی بیشتر می‌شود. پس اگر سردردهای میگرنی برای چند روز متوالی ادامه پیدا کند نباید تعجب کرد چون بدن سخت مشغول تلاش است تا برای تأمین هیدراتاسیون مناسب تعادلی منطقی پیدا کند.

الکترولیت‌ها

بنده پیش از تحقیق برای نوشتن این مقاله تنها نکته‌ای که در مورد الکترولیت‌ها می‌دانستم این بود که الکترولیت‌ها در بعضی نوشیدنی‌ها ورزشی مثل گاتورید وجود دارد؛ اما الآن متوجه شدم الکترولیت‌ها در واقع همان مواد معدنی موجود در بدن است که بار الکتریکی مثبت دارند. الکترولیت‌ها برای بدن انسان بسیار مهم هستند و دلیل آن، نقش مهم الکترولیت‌ها در نگهداری و ایجاد ولتاژ میان پوسته‌ی سلول‌ها و عبور بار الکتریکی از یک سلول به سلول دیگر است. الکترولیت‌ها مسئول بخشی از بزرگ‌ترین فرآیندهای بدن از جمله حمایت از عملکرد عصبی، تنظیم سیستم قلبی عروقی و تنظیم عملکرد عضلات هستند.

ماده معدنی دیگری که نقش مهمی در تمام این فرآیندها ایفا می‌کند منیزیم است. منیزیم یک ضدالتهاب طبیعی است. برخی از پزشکان معتقدند میگرن یک پاسخ التهابی است. به همین خاطر است که برای ساخت معجون شگفت‌انگیز میگرن که در ابتلای مقاله به آن اشاره کردیم به یک نمک باکیفیت نیاز داریم. منیزیم موجود در نمک به تسکین همهمه‌ی التهابی موجود در سر کمک می‌کند.

مقالات پیشنهادی:

چرا باید روغن کم مصرف کنیم اما همان مقدار کم هم ‌روغن مایع باشد؟

عوارض مهم داروهای نیروزا که از آنها بی اطلاعید!

فیبر غذایی و نقش آن در سلامت

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر