اگر از شما بپرسم چنانچه بدون دست و پا به دنیا می‌آمدید چه کار می‌کردید، چه جوابی خواهید داد؟ خب، مطمئناً اکثر افراد جامعه اگر بدون دست و پا به متولد شوند، همه چیز به خصوص «حادثه‌ای» که موجب شده آن‌ها به این شکل پا به این دنیا بگذارند را سرزنش خواهند کرد. آن‌ها والدینشان، خدا و هر چیز دیگر به جز خودشان را سرزنش خواهند کرد.

اگر کمی دقت کنید متوجه خواهید شد که حوادث و رویدادهایی  که در اطراف ما اتفاق می‌افتد هیچ نقشی در تعیین موفقیت ما در زندگی ندارد بلکه واکنش و پاسخی که ما نسبت به این حوادث از خودمان نشان می‌دهیم تعیین‌کننده‌ی موفقیت نهایی ما در این جهان است. به عنوان مثال، اگر در دنیای تجارت شکست بخورید و ورشکسته شوید، بلافاصله اقتصاد (حادثه) را برای عدم بهره‌مندی از ثبات لازم در هنگام راه‌اندازی کسب و کارتان سرزنش (واکنش یا پاسخ) خواهید کرد. بله، اکثر مردم حوادث و شرایط مختلف را سرزنش می‌کنند و با بهانه‌هایی نظیر فقیرم، خوش‌شانس نیستم، تحصیلات کافی ندارم و هزار و یک عذر و بهانه دیگر شکست خود در زندگی را توجیه می‌کنند.

به هر حال این حوادث و رویدادها برای افراد موفق هم اتفاق می‌افتند اما واکنش یا پاسخ این انسان‌های باهوش در مقایسه با افراد معمولی بسیار متفاوت است. در واقع، اکثر افراد موفق نسبت به اطرافیان خود با موانع و مشکلات بیشتری رو به رو می‌شوند اما موفق‌ها از همان ابتدا با خود عهد می‌کنند که در مواجهه با این موانع گذرا پاسخ متفاوتی ارائه دهند. این افراد به خوبی می‌دانند که این حوادث یا اتفاقات غیر منتظره نیستند که بر روی نتایج آن‌ها تأثیر می‌گذارند بلکه واکنش یا پاسخی که در مقابل این حوادث منفی از خود نشان می‌دهند است که تعیین‌کننده‌ی کیفیت نتایج و موفقیت آن‌ها است.

اجازه بدهید نیک وویچیچ از ملبورن استرالیا را به شما معرفی کنم.

nick-vujicic-quotes

نیک بدون دست و پا به دنیا آمد. به عنوان یک کودک، از طرف هم‌مدرسه‌ای‌های خود مورد اذیت و آزار قرار می‌گرفت؛ اما نیک وویچیچ از همان کودکی تصمیم گرفت به‌ جای تمرکز بر روی محدودیت‌هایش و کارهایی که نمی‌تواند انجام دهد، بر روی داشته‌هایش به خصوص قدرت درونی، صدا و ذهنش متمرکز شود. به‌جای سرزنش جهان، نیک ارائه پاسخی غیر معمول را انتخاب کرد، او تصمیم گرفت مفهومی قدرتمند از توانایی انسان را به دیگران نشان دهد.

نیک تصمیم گرفت فراتر از زندگی معمول انسان‌ها بیندیشد و یک زندگی خاص و فوق‌العاده برای خود ایجاد کند. نیک وویچیچ در سن ۲۱ سالگی از دانشگاه گریفیت با دو مدرک لیسانس در رشته‌های حسابداری و برنامه‌ریزی مالی فارغ‌التحصیل گردید. علاوه بر این نیک هر ساله برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان سخنرانی می‌کند. در حال حاضر یکی از اهداف بزرگ او این است که از طریق سرمایه گذای در املاک و مستغلات ثروتمند شوند و به امنیت مالی برسد.

نیک وویچیچ سخنران، مبلغ مذهبی، نویسنده‌ای پر انگیزه و الهام‌بخش و مدیر تشکیلات غیر انتفاعی زندگی بدون دست و پا است. او برای میلیون‌ها نفر در سرتاسر دنیا منبع بزرگ الهام به شمار می‌رود. نیک به طور مرتب به مناطق مختلف سفر می‌کند و با سخنرانی برای جماعتی انبوه راه غلبه بر مشکلات و مصیبت‌ها و رسیدن به رؤیاها را به آنان نشان می‌دهد.

او که سال‌ها مقیم استرالیا بود، اکنون با همسرش کانایی در کالیفرنیای جنوبی زندگی می‌کند.

یکی از کتاب‌های تأثیرگذار و الهام‌بخش نیک وویچیچ، کتاب توقف‌ناپذیر باش، قدرت باور نکردنی ایمان در عمل (به انگلیسی : Unstoppable: The Incredible Power of Faith in Action) است که به فارسی هم ترجمه شده است. اگر می‌خواهید موفق شوید کتاب توقف‌ناپذیر باش یکی  از کتاب‌هایی است که  ارزش مطالعه دارد.

توقف‌ناپذیر بودن یعنی باور داشتن و رسیدن به هدف.

یعنی ایمان داشتن به خود، استعداد و هدفتان و بیشتر از همه باور به عشق خداوند و برنامه الهی او برای زندگی شما.

میلیون‌ها نفر در سرتاسر دنیا، چهره خندان و پیام الهام‌بخش نیک وویچیچ را می‌شناسند. علی رغم این که نیک بدون دست و پا به دنیا آمده، مشکلاتش مانع او در لذت بردن از زندگی ماجراجویانه و پربار نشده است. نیک با تمرکز بر این مطلب که خلقت او به این شکل منحصر به فرد بنا بر هدفی خاص بوده، زندگی‌اش را ارزشمند می‌داند و آن را صرف خدمت به مردم کرده است. او موفقیت خود را در نیروی ایمان عملی می‌داند.

در این کتاب، نیک به شرایط دشوار و ناملایماتی که این روزها بسیاری از مردم را درگیر کرده است، اشاره می‌کند و با تعریف داستان‌ها و نمونه‌هایی از زندگی خودش و دیگران، راه رهایی را نشان می‌دهد.

چه چیز سد راه شما شده است؟ آمادگی دارید تا در پی معنای زندگی‌تان توقف‌ناپذیر شوید؟

بامطالعه‌ی این کتاب الهام‌بخش شروع کنید…

مقالات پیشنهادی:

۵ عامل پنهان که موفقیت شما را به نابودی خواهند کشاند

۲۰ تعریف جدید از موفقیت + نقل‌قول‌های تصویری

۳ فاکتور کلیدی برای کسب موفقیت (سخت‌کوشی جزئش نیست …)

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر