درزگیر مکانیکی که به شکل هلالی است و به منظور قرار گرفتن در یک شیار و تحت فشار بودن بین دو یا چند بخش طراحی شده است اورینگ نام دارد . می توان گفت که اورینگ از متدوال ترین آب بندی هایی است که برای طراحی ماشین آلات به کار می رود و ازآن جا با قیمت مناسب به فروش می رود و به سادگی قابل تولید هستند و از نصب راحتی برخوردار هستند  کاربری بالایی برای آن وجود دارد و در بسیاری از مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد .

اورینگ در سایز های استاندار شده وجود دارد ، سایزهایی که استاندار نیستند بنا به درخواست مشتری تولید می شود .

اورینگ کالزر

از آب بندی هایی که حائز اهمیت بسیار هستند و در بسیاری از صنایع کاربرد دارند می توان به اورینگ اشاره کرد .

با استفاده  از روش های متفاوتی می توان اورینگ را تولید کرد و همان طور که گفته شد تولید اورینگ چندان سخت نیست از روش های مرسومی که می توان برای تولید اورینگ به آن اشاره کرد روش اکستروژن ، قالب گیری با فشار حرارت و قالب گیری انتقالی است .

کشش و مقاومت خیلی خوبی برای اورینگ وجود دارد . در برابر انواع روغن های معدنی دارای مقاومت است . از قاومت سایشی بالایی بر خوردار است ازخصیصه ی دیگری که بر یاورینگ می توان از آن نام برد مقاومت بالایی است که در برابر انواع مواد شیمیایی و اسید ها و بازها دارد .

اورینگ دارای انواع متفاوت است از جمله : اورینگ  وایتون ، اورینگ سیلیکون ، اورینگ کالرز و …

اورینگ کالزر

که در این جا اشاره ایی به اورینگ کالرز خواهد شد .

این نوع از اورینگ در برابر مواد شیمیایی و سیالات گوناگون از مقاومت بالایی بر خوردار هستند که این مقاومت را حتی در دمای بالا هم حفظ می کند .

اورینگ کالرز در دسته بندی های مختلفی وجود دارد که در صنایع هوا فضا ، مراحل مختلف تهیه ی نفت و گاز ،  هم چنین دارو سازی کاربرد دارد .

از آن جا که اورینگ کالرز دارای کیفیت بالایی می باشد و همین عامل سبب شده است که دیر به دیر مورد تعویض و بازرسی قرار بگیرد و از سوی دیگر بهره وری و بازدهی خوبی هم دارد .

از ویژگی های بارزی که برای اورینگ کالزر وجود دارد مقاومت در برابر سرما و هم چنین گرما است .