اگر ایده‌ای جدید و امیدوارکننده برای سرمایه‌گذاری دارید، اجازه ندهید کمبود بودجه موجب شکست و ناامیدی شما شود. در این مقاله ۸ نکته‌ی کلیدی را بررسی می‌کنیم که می‌توانید از آن‌ها به عنوان راهنمایی جامع و کامل برای موفقیت در دنیای تجارت استفاده کنید:

۱-متخصص باشید.

اگر کسب‌وکارتان را حول مهارت‌ها و زمینه‌ای که در آن متخصص هستید بنا کنید، دیگر نیازی به سرمایه‌گذاری بخش قابل‌توجهی از بودجه‌ی کسب‌وکارتان برای دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان دیگر نخواهید داشت.

۲-به اعضای خانواده، دوستان و آشنایان بگویید.

اگر می‌خواهید کسب و کاری را از پایه راه‌اندازی کنید، این خبر را از پشت‌بام‌ها فریاد بزنید. درباره‌ی آن با خانواده، دوستان، همسایگان، افرادی که در سمینارها و همایش‌ها ملاقات می‌کنید، همکاران سابق و خلاصه همه‌ی افرادی که می‌شناسید صحبت کنید. در شبکه‌های اجتماعی درباره‌ی آن بنویسید و با چند نفر تماس تلفنی برقرار کنید. هرگز نمی‌دانید که چه کسی به شما کمک خواهد کرد و چه فردی برای تبلیغات و گسترش این تجارت به یاری شما خواهد شتافت.

۳-به بودجه‌ی خود پایبند باشید.

برخی هزینه‌ها در دنیای کسب‌وکارها و راه‌اندازی یک تجارت جدید اجتناب‌ناپذیر هستند مانند قبض تلفن و آب و برق و گاز و اجاره‌ی فضای اداری؛ بنابراین مدیریت مناسب هزینه‌ها و روند خرج کردن پول به ویژه برای افرادی که برای اولین بار می‌خواهند کسب و کاری جدید راه‌اندازی کنند مهم و حیاتی ست.

۴-خودتان را در انواع بدهی‌ها غرق نکنید.

از درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری خود برای خرید مبلمان و لوازم اداری استفاده کنید. اینکه در شروع فعالیت تجاری خود تمام تجهیزات لازم را به صورت یک جا از سرمایه اولیه و کارت اعتباری خود خرید کنید بسیار سهل و آسان است. اگر مرتکب چنین اشتباهی شوید مطمئناً با کمبود بودجه و یا حتی ورشکستگی مواجه خواهید شد.

۵-سیاست پرداخت درست و مناسب برای کسب‌وکارتان را انتخاب کنید.

سعی نکنید سیستم پرداختی را انتخاب کنید که باب میل مشتریان باشد بلکه بکوشید نوعی از سیاست پرداختی که بهترین راه حل برای پیشرفت شرکتتان باشد را برگزینید.

۶-زمان همان پول است.

وقتی کسب‌وکارتان رشد کرد، به یاد داشته باشید که در فرآیند توسعه‌ی کسب و کار و ارزش‌های مالی شرکت، عرقی که ریخته‌اید (تلاشی که برای ساخت تجارت و برند خود کرده‌اید) تنها به اندازه‌ی حقوق صاحبان سهام شرکت اهمیت دارد، نه کمتر و نه بیشتر.

۷-اعتبار کسب کنید.

از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی شرکت خود استفاده کنید به نحوی که مردم شروع به صحبت و نظر دادن درباره‌ی شما کنند. باید موقعیت خود را به عنوان یک منبع قابل اعتماد در زمینه‌ی کاری‌تان مستحکم کنید.

۸-بیشتر تلاش کنید.

خواه بازاریابی، خدمات مشتری، حسابداری یا استخدام باشد، فرقی نمی‌کند به هر حال سخت‌کوشی و تلاش مستمر تنها رکن اصلی برای نجات سرمایه‌گذاری و کسب سود مورد نظر از کسب‌وکارتان است.

به خاطر بسپارید که تنها با تلاش و عرق ریختن مستمر و مداوم می‌توانید تجارتی موفق و سود ده ایجاد کنید.

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر