مکینتاش یکی از کامپیوترهای ست که از سابقه‌ای درخشان در دنیای فن‌آوری برخوردار است : با اولین کامپیوتر رومیزی مکینتاش به نام «Lisa» شرکت اپل در ۳۰ سال پیش نه تنها موفق شد توانایی خود از لحاظ فنی را به رخ بکشد، بلکه توانست طراحی محصولاتش از جمله iMac را وارد فاز تازه‌ای کند و هر روز به زیبایی بصری آن‌ها بی افزاید.

با نسخه‌ی جدید iMac که در اواخر سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد، اپل بار دیگر الهام‌بخش همگان شد. این گروه از محصولات اپل به طور خاص به دلیل شکل براق و صفحه نمایش با وضوح خیره‌کننده‌ی خود معروف شده‌اند. می‌توان طراحی این گروه از تولیدات کمپانی اپل را الگویی از طراحی کامپیوترهای آینده دانست، سبکی در طراحی که تقریباً همه‌ی تولیدکنندگان فعال در حوزه‌ی فناوری سعی در دنبال کردن آن دارند. با این حال، متأسفانه خود اپل در هنگام تولید محصولات و تکنولوژی‌های جدید تاریخچه‌ی طراحی بی‌نظیرش را نادیده می‌گیرد. همین مطلب باعث شد که CURVED/labs از تمرکز بر آینده دست بردارد و با ارائه‌ی محصولی دیدنی به اولین کامپیوتر اپل ادای احترام کند.

طراحی آینده

از لحاظ فنی، مک تولید شده از سوی CURVED/labs از اجزای نسخه‌ی جدید مک بوک ایر با صفحه نمایش ۱۱ اینچی تشکیل شده است. با این حال، این گروه خلاق برای محصول زیبای خود صفحه نمایش لمسی را انتخاب کرده‌اند تا کاربران بتوانند هم با موس و کیبورد آن را کنترل کنند و هم با تایپ مستقیم بر روی صفحه نمایش ۱۱/۶ اینچی آن.

یک حافظه‌ی فلش SSD با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی درون این مک قرار داده شده است، یا ۴ و یا ۸ گیگابایت از حافظه در دسترس هستند. سی پی یو آن نیز آخرین تراشه پردازنده اینتل به نام Core i7 است. پوشش این محصول نیز دقیقاً همان پوشش با کیفیت بالای مک بوک ها، آیفون‌ها و آی پدهاست که از آلومینیوم ساخته شده است.

تجهیزات کامل با اندازه کوچک

۳۰ سال پیش استیو جابز می‌خواست کامپیوتری تولید کند که کاربرپسند باشد، بنابراین به نسخه‌ی اصلی مکینتاش یک صورت اضافه کرد. در نسخه‌ی جدید مکینتاش اکثر المان‌های اصلی وجود دارد. با این حال، در نقطه‌ای واقع در پایین صفحه نمایش، جایی که درایو دیسک ۳/۵ اینچی قرار گرفته است، می‌توانید یک اسلات برای کارت‌های SD، دوربین FaceTime، بلندگو و یک میکروفون پیدا کنید.

این مک زیبا و پرقدرت از تمام استانداردهای محبوب وای فای و بلوتوث پشتیبانی می‌کند. پورت‌های USB 3.0 و Lightning نیز در آن قرار داده شده است. باتری به کار رفته در این دستگاه نیز به شما اجازه می‌دهد از مک جدید در مکان‌های مختلف استفاده کنید. شبیه به آیفون‌ها و آی پدهای کنونی، می‌توانید نسخه‌ی نقره‌ای، طلایی و خاکستری این مک را با کیبورد و موس هم‌رنگ با آن تهیه کنید.

CURVED-labs-Mac-2

CURVED-labs-Mac-3

CURVED-labs-Mac-4

CURVED-labs-Mac-5

CURVED-labs-Mac-1

CURVED-labs-Mac-6

CURVED-labs-Mac-7

CURVED-labs-Mac-8

CURVED-labs-Mac-9

CURVED-labs-Mac-10

CURVED-labs-Mac-11

CURVED-labs-Mac-12

CURVED-labs-Mac-13

CURVED-labs-Mac-14

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر