دریک خانه با طراحی چشم نواز آشپزخانه بیشتر از سایر مکان ها در دید می باشد و در آشپزخانه نیز کابینت ها نقش اصلی دکوراسیون داخلی راایفا می کنند. در واقع طراحی کابینت از مهم ترین جنبه های دکوراسیون داخلی می باشد. در اصفهان فروشگاه های زیادی تحت عنوان کابینت اصفهان ، کابینت سازی اصفهان و کابینت آشپزخانه اصفهان آماده شده است و در واقع دست به طراحی و فروش کابینت مورد نظر مشتری ها می زنند. این فروشگاه ها با دیدن فضای آشپزخانه منزل و دادن طرح و ایده دست به طراحی یک کابینت مناسب با آن آشپزخانه می زند. از دید آن ها بهترین کابینت و یا بهترین مدل کابینت وجود ندارد، به عبارت دیگر آن ها بیان می دارند که بسته به نوع آشپزخانه کابینت خوب و بد معنا می یابد. یک کابینت خوب علاوه بر داشتن کیفیت و استجکام جنبه زیبایی نیز باید داشته باشد.

در واقع در طراحی یک کابینت مناسب با آشپزخانه باید این نکته را در نظر داشت که کابنیت باید با بقیه ی اجزای آشپزخانه هم نوا باشد. به عبارت دیگر کابینت های چوبی و تیره رنگ برای خانه های قدیمی و سنتی و کابینت های رنگ روشن و یا خنثی برای خانه های مدرن و تازه ساز مناسب می باشد. یعنی باید در انتخاب رنگ کابینت طراحی و معماری خانه را در نظر داشت.

کابینت سازی اصفهان

 

بسته به نوع آشپزخانه و طراحی کلی ساختمان و اتاق ها باید جنس کابینت آشپزخانه را انتخاب نمود. امروزه کابینت ها با جنس های مختلفی ساخته می شوند که نیکل، برنج، مس، مفرغ، چوب و یا حتی آهن و شیشیه. بنابراین باید جنس کابینت را با نوع معماری ساختمان، آشپزخانه و سایر ویژگی های آن ها تنظیم نمود. در بعضی از موارد در انتخاب رنگ ها برای کابینت ها از رنگ های متضاد استفاده می کنند. دلیل این امر این است که استفاده از رنگ های متضاد باعث می شود فردی که زمان زیادی را در آشپزخانه می گذارند کسل نشود و طرح برایش عادی جلوه نکند.

رنگ کابینت نقش بسیار مهمی در ظاهر و زیبایی یک کابینت ایفا می کند. امروزه کابینت ها با طرح ها و رنگ های متفاوت طراحی می شوند و هر کدام جنبه هایی از زیبایی را دارند. امروزه با ترکیب رنگ ها در خانه های مدرن جلوه ی ویژه ای به آشپزخانه می بخشند. در طراحی کابینت آشپزخانه اگر می خواهید از رنگ های خاص و چشم گیری استفاده کنید باید آن ها را فقط در یک قسمت به کار ببرید و در سایر نقاط رنگ های روشن، ملایم و خنثی استفاده کنید تا رنگ مورد نظر جلوه ی خاصی بگیرد.

در آشپزخانه ها نور جزء جدا نشدنی در آن است. بنابراین در طراحی کابینت باید به این نکته توجه داشت که در آشپزخانه مورد نظر چه مقدار نور وجود دارد و کابینت طوری طراحی گردد که بتواند منعکس کننده ی نور باشد و به جای جذب بیشتر نور آن را انعکاس بدهد و زیبایی و جلوه ی خاصی به آشپزخانه و خانه ببخشد. استفاده از آیینه ها بر روی کابینت های آشپزخانه های کوچک باعث بزرگتر نشان دادن آن آشپزخانه می شود و ایده ای مناسب به حساب می آید.