امروزه دیگر اهمیت و جایگاه کتاب و کتاب خوانی بر هیچ کس پوشیده نیست . می توان گفت که در دنیای کنونی هر روز مردم بیشتر و بیشتری با نقش و اهمیت کتاب و کتابخوانی در فرهنگ ، اقتصاد و سایر جنبه های پر اهمیت و تاثیرگذار بر زندگی خود آشنا می شوند. ویرجینیا وولف می گوید:« کتاب ها آینه ی روح هستند.»

اسم من جیکوب پاولوسکی است و یکی از طرفداران نوجوان و ۲۱ ساله کتاب و کتاب خوانی هستم.من در اسواکی به دنیا آمدم اما چند سالی هست که در جمهوری چک زندگی می کنم.چند ماه پیش ، متوجه شدم که مردم دیگر به اندازه قبل اهل مطالعه کتاب نیستند.امروزه مردم تمام فناوری های مدرن از جمله کتابخوان های الکترونیکی یا همان e-Reader ها ، گوشی های هوشمند و مطالعه کتاب با استفاده از کامپیوترها و لپ تاپ ها را به کتاب های کاغذی دوست داشتنی و جالب ترجیح می دهند.البته هنوز هم انسان هایی وجود دارند که زیبایی و گیرایی داستان هایی که بر روی کاغذ نوشته شده اند را فراموش نکرده اند.متاسفانه تعداد آدم هایی که این موضوع را درک نکرده اند خیلی بیشتر از این گروه اندک است.

بنابراین من یک پروژه به نام ندای کتاب ایجاد کردم و آن را در شبکه های اجتماعی راه اندازی کردم-هدف من از این کار گسترش ایده های سنتی با استفاده از سیستم های مدرن و فناوری های روز است. شعار پروژه ی ندای کتاب این است : «برای مطالعه وقت بگذارید. در هر زمان ، در هر مکان ».

من یک عکاس حرفه ای هستم و در پروژه ی ندای کتاب از پرتره های مطالعه ی کتاب در زندگی روزانه استفاده کرده ام ، البته در همه ی این عکس ها از یک زاویه و یک حالت بدن که همان نشستن است استفاده کرده ام تا جهان و محیط پیرامون من هم به یکی از اجزای اصلی این عکس ها تبدیل شوند.

امیدوارم با انجام این پروژه بتوانم مردم بیشتری را با اهمیت و جایگاه کتاب و کتاب خوانی و این که چرا ترویج کتاب خوانی اهمیت دارد آشنا کنم و انگیزه ی آن ها برای مطالعه ی کتاب های کاغذی و چاپی را افزایش دهم.

در ادامه می توانید نظاره گر این عکس های تاثیرگذار به همراه سخنان بزرگان درباره اهمیت کتاب و کتاب خوانی باشید.

افکار و اندیشه های انسان به گونه ای است که ممکن است فقط خواندن یک کتاب پایه اندیشه ها و افکار انسان را بر مبنای جدید یا در مسیر خاصی قرار دهد و چه بسا ممکن است کتابی مسیر سرنوشت میلیون ها انسان را در راه ویژه ای بیندازد.-آلبرت انیشتین

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

یک انسان ، مرد باشد یا زن ، اگر از یک رمان خوب لذت نبرد ، به نحو غیر قابل پذیرشی ساده لوح است.-جین آستین

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

اگر مطالعه را دوست نداشته باشید ، نمی توانید کتاب درست و مناسب را پیدا کنید.-جی.کی. رولینگ

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

آدم تنها در بهشت هم باشد، به او خوش نمی گذرد، ولی کسی که به کتاب یا تحقیق علاقه مند است، هنگامی که به مطالعه یا تفکر مشغول است، جهنم، به تنهایی برای او بهترین بهشت هاست.-موریس مترلینگ

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

من هیچ غمی نداشتم که خواندن یک صفحه کتاب از بین نبرده باشد. کتاب، عمر دوباره است. در دنیا لذتی که با لذت مطالعه برابری کند، نیست.-منتسکیو

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

من حدس می زنم هرگز به اندازه کافی کتاب وجود نخواهد داشت. – جان اشتاین بک

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

بدون حکومت، می شود زندگی کرد، ولی بدون کتاب و مطبوعات نمی شود.-آبراهام لینکلن

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

خوشبخت، کسی است که به یکی از این دو چیز دسترسی دارد، یا کتاب های خوب یا دوستانی که اهل کتاب باشند.-ویکتور هوگو

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

جامعه وقتی فرزانگی و سعادت می یابد که مطالعه، کار روزانه اش باشد.-سقراط

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

مقالات پیشنهادی:

چطور پولدار شویم اما ورشکسته نشویم : ۵ کتاب عالی برای موفقیت مالی و مدیریت ثروت

پوشش جنبه‌های مختلف زندگی : ۵ کتاب مورد علاقه‌ی بیل گیتس در سال ۲۰۱۴

توصیه‌ی برایان تریسی به مناسبت سال جدید میلادی : این ۳ کتاب را حتماً مطالعه کنید.

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر