اکثر افراد معتقدند رابطه جنسی با شریک زندگی‌شان سرگرم کننده است، اما آیا می‌دانستید که همین رابطه جنسی یکی از عوامل مؤثر و تعیین کننده در بهبود وضعیت سلامتی شماست؟ درسته. در واقع اگر فردی از یک زندگی جنسی سالم بهره‌مند باشد احتمال ابتلای او به سرماخوردگی، افسردگی، استرس، بیماری‌های قلبی ، سرطان پروستات و بیماری‌های دیگر به نحو چشم‌گیری کاهش می‌یابد. علاوه بر فواید ذکر شده، روابط جنسی سالم و پایدار فشار خون را کاهش می‌دهد، باعث می‌شود جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسید و موجب تقویت حس بویایی و قدرت مغز و ذهن شما خواهد شد.

دانستن این نکته خالی از لطف نیست که رابطه جنسی برای کسانی که قصد بچه‌دار شدن دارند فواید دیگری علاوه بر مزایای ذکر شده در پاراگراف بالا خواهد داشت. هنگامی که مردان هفت روز هفته، روزی یک بار به ارگاسم برسند کیفیت اسپرم آن‌ها افزایش یافته و بدین ترتیب احتمال لقاح به طرز چشم‌گیری بیشتر می‌شود. زمانی هم که همسر شما حامله است بهتر است به روابط جنسی خود ادامه دهید زیرا داشتن روابط جنسی منظم و همراه با آرامش در این دوران احتمال بروز یکی از عوارض دوران بارداری به نام پره‌اکلامپسی را به شدت کاهش می‌دهد.

پره اکلامپسی از عوارض دوران بارداری و یک اختلال چند ارگانی  است که در ۳ تا ۵ درصد از حاملگی‌ها در کشورهای غربی رخ می‌دهد. این بیماری یکی از علت‌های مهم مرگ‌ومیر مادران باردار هست که باعث عوارض جنینی و مادری می‌شود. این عارضه بعد از هفته‌ی بیستم بارداری رخ می‌دهد و با فشار خون سیستولیک بیشتر از ۱۴۰ میلیمتر جیوه و یا دیاستولیک بیشتر از ۹۰ میلیمتر جیوه که معمولاً همراه با پروتئینوری است تشخیص داده می‌شود.

البته شیرینی بهره‌مندی از این مزایا به راحتی می‌تواند با حاملگی‌های ناخواسته و ابتلا به بیماری‌های مقاربتی مختلف به تلخی بگراید؛ بنابراین بهتر است همیشه روابط جنسی ایمن و بی خطر داشته باشید؛ اما تا زمانی که همه‌ی نکات لازم برای ایجاد روابط جنسی سالم و ایمن را رعایت کنید می‌توانید اطمینان داشته باشید که این روابط به شما و همسرتان در داشتن یک زندگی سالم و شاد کمک خواهد کرد.

اگر این مقاله برای شما مفید بود لطفاً آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.