ما هر روز برنده قرعه‌کشی می‌شویم. شاید تعجب کنید و از خودتان بپرسید چطور و از چه شیوه و قانونی برای برنده شدن در این قرعه‌کشی‌ها استفاده می‌کنید. تصور کنید شما هر روز یک بازی خاص را انجام می‌دهید. در این بازی روزانه مبلغ ۸۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به حساب بانکی شما واریز می‌شود. مثل همه‌ی بازی‌هایی که تاکنون انجام دادید، این بازی هم قوانین خاص خود را دارد.

قانون اول این است که پولی که تا پایان روز در حساب بانکی شما باقی بماند، برداشت شده و به هیچ وجه دوباره به شما پس داده نمی‌شود. نمی‌توانید این پول را به حساب بانکی فرد دیگری منتقل کنید. خرج کردن این پول تنها کاری ست که اجازه دارید انجام دهید. هر روز صبح وقتی از خواب بیدار می‌شوید، ۸۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مربوط به آن روز به حساب شما واریز می‌شود.

قانون دوم هم این است که بانک هر وقت که بخواهد و بدون هیچ هشداری می‌تواند بازی را تمام کند. هر روز و در هر لحظه امکان دارد که این بازی برای همیشه متوقف شود. حساب بانکی شما بلوکه می‌شود و هیچ حساب جدیدی برای شما باز نخواهد شد.

چه کار می‌کنید؟ احتمالاً همه چیز از جمله چیزهایی که دوست دارید را می‌خرید، درسته؟ نه تنها برای خودتان، بلکه برای افرادی که دوستشان دارید و در کنارتان هستند، درسته؟ حتی برای کسانی که آن‌ها را به هیچ وجه نمی‌شناسید چون اگر بخواهید هم نمی‌توانید این پول را خودتان به تنهایی آن هم در طول یک روز خرج کنید، درسته؟ مسلماً تمام تلاشتان را خواهید کرد تا این پول را تا آخرین ریال خرج کنید و از این کار نهایت استفاده و لذت را ببرید.

در واقع، این بازی هم اکنون و در همین لحظه هم در زندگی ما جاری ست، بازی نیست، حقیقت محض است. همه ما از بدو تولد از این حساب بانکی جادویی بهره‌مندیم. اسم این حساب بانکی عجیب و جادویی چیزی نیست جزء زمان.

watch in hands

هر روز صبح خداوند متعال ۸۶ هزار و ۴۰۰ ثانیه زمان به عنوان یک هدیه گران‌بها و ارزشمند به ما عطا می‌کند و آخر شب وقتی به خواب می‌رویم این زمان برای همیشه از ما گرفته شده و هرگز به ما بر نخواهد گشت. چیزهایی که امروز تجربه نکرده‌اید، برای همیشه از دست داده‌اید. دیروز هم به تاریخ پیوسته و تکرار نخواهد شد. هر روز صبح حساب بانکی ما پر می‌شود و این احتمال وجود دارد که زندگی در یک چشم به هم زدن حساب ما را بلوکه و بازی را برای همیشه تمام کند.

بدون هشدار

خوب، با ۸۶ هزار و ۴۰۰ ثانیه خود چه می‌کنید؟ آیا این زمان با ارزش‌تر از آن ۸۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیست؟

مطمئنم خیلی بیشتر از این رقم‌ها ارزشمند است و هرگز این جمله را فراموش نکنید:

از هر ثانیه‌ی عمر خود نهایت لذت را ببرید چرا که زمان خیلی زودتر از آنچه فکر می‌کنید می‌گذرد؛ بنابراین از خودتان و سلامتی‌تان مراقبت کنید و از زندگی نهایت لذت را ببرید.

به همین دلیل است که ما هر روز برنده قرعه‌کشی می‌شویم، هرگز زمان خود را از دست ندهید. زمان باارزش‌ترین نعمتی ست که حق تعالی به ما عطا فرموده است، بزرگ‌ترین دارایی ماست.

مقالات پیشنهادی:

معرفی فرمول کامل خوش‌شانسی توسط دارن هاردی، ناشر و دبیر تحریریه‌ی مجله‌ی موفقیت آمریکا

چرا بعضی ها اینقدر خوش شانس اند : ۹ ویژگی مشترک افراد خوش شانس

اگر به دنبال فرمول خوشبختی هستید، این مقاله را بخوانید!

از اینکه وقت گذاشتید و این مقاله را مطالعه کردید تشکر می‌کنم. اگر این مقاله برای شما مفید بود برای حمایت از ما با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.