کارآفرینان را می‌توان گونه‌ای نادر و کم یاب از انسان‌ها دانست که به طور مداوم در حال بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری جدید هستند. برخی به تنهایی به دنبال فرصت‌های جدید می‌گردند و برخی از آن‌ها نیز پیوسته در حال تولید و بهره‌برداری از ایده‌های جدید هستند.

اکثر فرصت‌ها، صرف نظر از اینکه چقدر خوب به نظر می‌رسند، در نهایت به دلیل هزینه‌های بالا، مقیاس‌پذیری کند و حاشیه سود کم تبدیل به کابوس‌هایی می‌شوند که تنها پول و سرمایه شما را می‌مکند و آن را به سمت نابودی سوق می‌دهند. با این حال، از آنجا که در کسب و کارهای آنلاین خبری از موانع سنتی که بر سر راه اکثر سرمایه‌گذاری‌های موجود هستند نیست، این کسب و کارها در بازار رقابتی امروزی بسیار جذاب و محبوب شده اند. در ادامه‌ی این مقاله با ارائه‌ی چهار دلیل منطقی به این پرسش پاسخ خواهیم داد که چرا کسب و کارهای آنلاین بهترین سرمایه‌گذاری موجود برای کارآفرینان و افراد علاقه‌مند به دنیای کارآفرینی ست :

۱-مقیاس‌پذیری کسب و کارهای آنلاین بی‌نظیر است

باید به این نکته توجه کرد که هیچ کسب و کار آنلاینی به طور خودکار و بدون تلاش و زحمت به موفقیتی بزرگ که از رشدی سریع برخوردار است تبدیل نخواهد شد. اکثر کارآفرینان فکر می‌کنند که چون کسب و کارشان ردپایی کوچک در فضای مجازی دارد، مشتری‌ها  به صورت خودکار آن را پیدا می‌کنند و خریدها یکی پس از دیگری از راه می‌رسند؛ اما باید بدانید که  این طرز فکر اشتباه است. متأسفانه اغلب کارآفرینان نیز تجارت آنلاین خود را با همین دیدگاه اشتباه شروع می‌کنند. آن‌ها فکر می‌کنند که چند تا توییت و چند تا پست در فیس بوک تمام کاری ست که باید برای تبدیل کسب و کار آنلاین خود به یک دستگاه خودپرداز مجازی انجام دهند.

مقیاس‌گذاری هیچ کسب و کاری ساده نیست، خواه یک مکان آجر و ملاتی باشد یا یک تجارت آنلاین، اما کسب و کارهای آنلاین مزایای منحصر به فردی دارند. به عنوان مثال، یک فروشگاه خرده فروشی که مکانی ثابت دارد که از آجر و ملات ساخته شده، دارای مخاطبانی محدود و تعریف شده است که به طور معمول در شعاع چند کیلومتری از محل فروشگاه زندگی می‌کنند. چنین محدودیتی در کسب و کارهای آنلاین وجود ندارد و به همین دلیل کارآفرینان می‌توانند با استفاده از تجارت آنلاین به طیف وسیعی از مشتریان در سطح کشور و یا حتی جهان دسترسی داشته باشند و با ارائه‌ی خدماتشان در سطحی وسیع‌تر ، هم سود بیشتری به دست  آورند و هم نیازهای انسان‌های بیشتری را برطرف کنند.

وقتی موفق شوید استراتژی بازاریابی و تبلیغاتی متناسب با کسب و کار آنلاین خود را شناسایی کنید، به راحتی می‌توانید بازار هدف خود را گسترش داده و با اختصاص بودجه‌ی لازم رشد سریع‌تری را در مدتی کوتاه تجربه کنید.

۲-کسب و کارهای آنلاین آزادی بی حد و حصری در اختیار شما می‌گذارند

بسیاری از کارآفرینان تنها به خاطر آزادی بی حد و حصر و بی‌نظیری که کسب و کارهای آنلاین برای مالکان خود فراهم می‌کنند به این نوع کسب و کارها روی آورده‌اند. تکنولوژی‌های مدرن، لپ تاپ، تبلت، نرم‌افزارهای کسب و کار و سیستم‌های ارتباطی VOIP تنها برخی از ابزارهایی هستند که به شما اجازه می‌دهند در هر زمان و مکانی تجارت خود را مدیریت و رهبری کنید. این بار که به فرودگاه و یا یک نمایشگاه رفتید به اطراف خود نگاه کنید … حتماً افرادی را مشاهده خواهید کرد که در حالی که با وای فای به اینترنت متصل‌اند و مشغول نوشیدن قهوه و یا چای هستند، کسب و کار و یا استارتاپ آنلاین خود را نیز مدیریت می‌کنند و شرایط کسب و کار خود را در هر لحظه زیر نظر دارند.

این که از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر محدود به یک مکان و میز خاص نباشید بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است. بعضی از کارآفرینان نمی‌دانند که چطور این آزادی را متعادل کنند و به بدترین شکل ممکن شکست می‌خورند، در حالی که دیگران از این آزادی به عنوان انگیزه‌ای مضاعف برای سخت‌کوشی بیشتر استفاده می‌کنند. این آزادی به دست آمده را به  استراحت طلبی و کارهای بیهوده و بی هدف اختصاص ندهید. کارآفرینان واقعی به این آزادی احترام می‌گذارند و برای سخت‌کوشی ارزش قائل‌اند. این کارآفرینان باهوش بخشی از زمان آزاد شده را به خانواده‌ی خود اختصاص می‌دهند و در فعالیت‌هایی که به دلیل شرایط کاری گذشته از دست داده بودند سهیم می‌شوند.

۳-هزینه‌ی کسب و کارهای آنلاین کم و حاشیه‌ی سود آن ها بالاست

کسب وکارهای آنلاین غالباً به شما اجازه می‌دهند برخی از هزینه‌های بزرگ مرتبط با تجارت‌های آفلاین را حذف کنید. نه تنها می‌توانید هزینه‌هایی از قبیل خرید یا نگهداری دفاتر گران و فضاهای خرده فروشی و هم چنین تعهدات ناشی از اجاره‌نامه‌های بلندمدت را حذف کنید بلکه با استفاده از کسب و کارهای آنلاین می‌توانید هزینه‌های دیگری از قبیل نگهداری محصولات در انبار و … را نیز تا حد زیادی کم کنید. می‌توانید  از طریق قراردادهای drop-shipping بدون اینکه مجبور باشید هزینه‌های از قبیل تولید و نگهداری محصولات، حمل و نقل و غیره را پرداخت کنید با فروش محصولات تولید کننده‌های دیگر سود فراوانی به دست آورید. با استفاده از این قبیل قراردادها هم ریسک مالی کسب و کار آنلاینتان کاهش می‌یابد و هم می‌توانید در مقایسه با کسب و کارهای آفلاین با هزینه‌هایی به مراتب پایین تر سود بیشتری به دست آورید.

تصور کنید که شما مالک کسب و کاری هستید که کلاه می‌فروشد و برای فروش، پنج نوع کلاه متفاوت به مشتری ارائه می‌کنید : قرمز، آبی، سبز، زرد و نارنجی. در یک مکان فیزیکی که از آجر و ملات ساخته شده است شما مجبورید هر ۵ نوع کلاه را در انبار نگه‌داری کنید چون دقیقاً نمی‌دانید مشتری که برای خرید کلاه به شما مراجعه می‌کند کدام کلاه را خواهد خرید. اگر کلاه زرد به فروش نرسد مجبور خواهید شد برای کاهش هزینه‌های نگهداری در انبار و باز گرداندن هزینه‌های تولید، تخفیف بدهید و مقداری از سود احتمالی و یا شاید سرمایه‌ی اولیه‌ی خود را از دست بدهید؛ اما با فروش همین کلاه از طریق قراردادهای drop-shipping دیگر مجبور به نگهداری از کلاه‌های زردی که به فروش نرفته‌اند نیستید و همین موضوع هزینه‌های شما را کاهش و حاشیه سود شما را افزایش می‌دهد.

۴-کسب و کارهای آنلاین فرصت دسترسی به بازارهای جهانی را در اختیار شما قرار می‌دهند

زیباترین نکته در مورد کسب و کارهای آنلاین، فعال بودن بدون حد و مرز این کسب و کارها در ۷ روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته است. هیچ مرز جغرافیایی و هیچ ساعت و زمان خاصی برای فعال بودن کسب و کارهای آنلاین وجود ندارد. یک کسب و کار آنلاین می‌تواند ۲۴ ساعته برای مالک خود تولید درآمد کند، حتی در زمان خواب او.

با یک برنامه دقیق بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جست و جو یا سئو و اختصاص بودجه‌ی کافی برای تبلیغات در رسانه‌های گروهی، یک کسب و کار آنلاین می‌تواند در مدت کوتاهی به موفقیت‌های بزرگی دست یابد و سود زیادی برای مالکان خود تولید کند. تمام بازار جهانی زیر دستتان است. یکی از مزیت‌های بی‌نظیر کسب و کارهای آنلاین نسبت به تجارت‌های آفلاین این است که می‌توانید به سادگی و با هزینه‌ی بسیار کم استان، منطقه و یا کشور خاصی را هدف‌گذاری کنید و محصولات خود را در ناحیه‌ی دلخواه به فروش برسانید.

آیا قبلاً در یک کسب و کار آنلاین سرمایه‌گذاری کرده‌اید و یا برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این قبیل کسب و کارها در آینده دارید؟ نظرات خود را با من و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر