فکر کنید، بیرون از منزل هستید و چند کار مهم با گوشی هوشمند خود دارید اما باتری آن ضعیف است، شاید با خودتان بگویید چقدر بدشانسم، کمی عصبانی شوید و به محض رسیدن به خانه گوشی خود را به شارژر بزنید و انتظار داشته باشید هر چه زودتر شارژ شود اما باز هم شرایط مطابق میل شما پیش نمی‌رود و شارژ تلفن همراهتان کمی طول می‌کشد. در این مقاله نکاتی را بررسی خواهیم کرد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید باتری گوشی خود را سریع‌تر از حالت معمول شارژ کنید. بله درست شنیدید، نکاتی برای شارژ سریع‌تر باتری گوشی‌های هوشمند.

۱-گوشی خود را در هنگام شارژ شدن خاموش کنید

احتمالاً اکثر شما کاربران عزیز پیش از این هم از این ترفند مطلع بوده‌اید. وقتی گوشی هوشمند شما روشن است باتری زیادی به دلیل روشن یا فعال بودن صفحه نمایش خود مصرف می‌کند. صفحه نمایش گوشی تنها یکی از مواردی است که مقدار زیادی از شارژ باتری را مصرف می‌کند اما وقتی تلفن همراه خود را خاموش می‌کنید تمام سرویس‌هایی که از شارژ باتری استفاده می‌کنند را غیر فعال می‌کنید و به همین دلیل گوشی شما در حالت خاموش خیلی سریع‌تر شارژ خواهد شد.

Turn-off-your-phone-while-charging

۲-حالت ایرپلن (به انگلیسی : airplane mode) را روشن کنید

وقتی گوشی شما به وای فای یا شبکه‌های تلفن همراه متصل است شارژ زیادی مصرف می‌کند. وقتی حالت ایرپلن را روشن می‌کنید تمام گزینه‌های اتصال خاموش خواهند شد که همین کار موجب شارژ سریع‌تر باتری گوشی هوشمند شما خواهد شد.

Turn-on-the-airplane-mode

۳-گوشی خود را از طریق یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ شارژ نکنید

شاید شما هم گوشی خود را با استفاده از کابل‌های یو اس بی (به انگلیسی : USB cable) شارژ می‌کنید، اما آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که چرا باتری گوشی شما خیلی کند شارژ می‌شود؟ خب، مشکل از پورت یو اس بی (به انگلیسی : USB port) کامپیوتر یا لپ‌تاپ شما است. خروجی پورت USB 2.0 ، نیم آمپر است در حالی که خروجی پورت‌های USB 3.0 ، نه دهم آمپر انرژی است. این در حالی است که خروجی شارژی که در کارتون گوشی در موقع خرید به شما داده می‌شود ۱ یا ۲ آمپر است. هر چقدر این قدرت یا آمپر خروجی بیشتر باشد باتری گوشی هوشمند شما سریع‌تر شارژ خواهد شد.

Don’t-charge-through-a-computer-or-laptop

۴-از کابل‌های یو اس بی با انتهای دوبل (به انگلیسی : double ended usb cable) استفاده کنید

استفاده از این نوع کابل‌ها واقعاً سرعت شارژ تلفن‌های همراه را افزایش خواهد داد. اگر هم زمان یکی از سرهای کابل خود را به دو پورت یو اس بی  متصل کنید مطمئناً می‌توانید قدرت بیشتری برای سر دیگر کابل فراهم کنید. این نوع کابل‌ها با فراهم کردن قدرت شارژ بیشتر، باتری تلفن همراه شما را سریع‌تر شارژ خواهند کرد.

double-ended-usb-cable

۵-از شارژرها و کابل‌های شارژ محلی استفاده نکنید

وجود شارژهای شخص ثالث در دنیای ابزارهای الکترونیکی امری عادی است ، و اغلب در مقایسه با شارژرهای تولید شده توسط شرکت‌های بزرگ فناوری از تخفیف بیشتری برخوردارند. اما وقتی صحبت از نسخه‌های کپی این شارژها باشد – که از نظر طراحی تقریباً شبیه به نسخه‌های اصلی هستند، کاربران باید نگران ایمنی و سلامت خود باشند. همین که در سال ۲۰۱۳ مرگ یکی از کاربران آیفون در چین به استفاده از این شارژرها مرتبط شد دلیل خوبی برای استفاده نکردن از این شارژرها است.

این مورد خیلی روشن است، از کابل‌های شارژ شخص ثالث استفاده نکنید.

مقالات پیشنهادی:

تسلط بر هر دو جهان : ساعت هوشمندی که با هر دو سیستم‌عامل اندروید و ios کار می‌کند.

مارکوپولو آیفون‌های گمشده را پیدا می‌کند!

باتری لپ تاپ خود را ۱۰۰ ساله کنید : ۶ نکته‌ی کلیدی برای افزایش عمر باتری

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر