سؤالاتی نظیر چگونه پولدار شویم؟ چگونه ثروتمند شویم؟ چطور به موفقیت مالی مورد انتظار خود دست یابیم؟ و … پرسش‌های بی‌نظیر و مهمی هستند که اگر به درستی به آن‌ها پاسخ دهیم می‌توانند زمینه‌ی لازم برای موفقیت همه جانبه ی ما در زندگی را فراهم کنند و شرایط مالی ما را برای همیشه تغییر دهند.

این مقاله را مطالعه کنید : چگونه پولدار شویم : قانون جریان‌های چندگانه‌ی درآمد

در این مقاله ۴ مرحله‌ی لازم برای رسیدن به موفقیت مالی و کسب ثروتی که لایقش هستیم را بررسی می‌کنیم:

۱-متخصص شوید

برای این که بتوانید از لحاظ مالی موفق شوید باید حداقل در یک زمینه‌ی کاری یا رشته‌ی به خصوص متخصص شوید. اگر به زندگی و روند موفقیت افرادی که از لحاظ مالی موفق‌اند نگاهی بی اندازید حتماً متوجه این نکته خواهید شد که این افراد در یک رشته‌ی تحصیلی یا زمینه‌ی کاری متخصص هستند و از تجربه و دانش کافی در آن زمینه برخوردارند. زمینه‌ی تخصصی دونالد ترامپ، املاک و مستغلات است، مایکل جردن در بازی بسکتبال حرفه‌ای است، بیل گیتس متخصص کامپیوتر است، آنتونی رابینز در سخنرانی مقابل جمع حرفه‌ای است و متخصص انگیزه بخشی است، تایگر وودز یک گلف باز حرفه‌ای است، برد پیت یک هنرپیشه‌ی مشهور و شناخته شده است، تیرا بنکس یک مدل حرفه‌ای است و وارن بافت یک سرمایه‌گذار شناخته شده و متخصص است، فکر کنم متوجه منظورم شده باشید. هر چه تخصص شما در زمینه‌ی کاری‌تان بیشتر باشد، پتانسیل بالقوه‌ی شما برای رسیدن به موفقیت مالی و ثروتمند شدن بیشتر خواهد شد.

اگر هنوز در انجام هیچ کاری متخصص نیستید باید این وضعیت را تغییر دهید، مطمئناً هر انسانی در طول عمر خود می‌تواند در یک زمینه‌ی کاری به خصوص متخصص شود و در انجام آن به یک حرفه‌ای تبدیل شود.

طبیعتاً بهتر است در کاری متخصص شوید که از انجام آن لذت می‌برید. چرا؟ چون در چنین شرایطی هم زودتر به تخصص لازم دست پیدا می‌کنید و هم از پروسه‌ی تبدیل شدن به یک حرفه‌ای در کار خود لذت می‌برید.

تخصص انتخابی شما باید متناسب با شخصیت و ویژگی‌های کلیدی شما باشد. شما تجارب و دیدگاه‌های منحصر به فرد و مختص به خودتان را دارید که قابل کپی شدن از سوی فرد دیگری نیستند، به همین دلیل باید از این خصوصیات در جهت منافع خود نهایت استفاده را بکنید.

اگر واقعاً می‌خواهید پتانسیل کسب درآمد خود را افزایش دهید باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا بتوانید به حرفه‌ای‌ترین فرد در زمینه‌ی کاری خود تبدیل شوید.

چطور متخصص شویم؟ باید با زمان جلو بروید و به مرور و با تلاش و کوشش فراوان به تخصص کافی دست پیدا کنید. این نکته را به خاطر بسپارید که برای موفقیت هیچ میانبر یا آسانسوری وجود ندارد، مسیر موفقیت از پله‌ها می‌گذرد. اکثر متخصصان و کارشناسان بر این باورند که برای رسیدن به تخصص در هر کاری به ۱۰ هزار ساعت آموزش و تلاش مستمر نیاز است. خب، پس عاقلانه است که همین امروز روند تبدیل شدن به فردی متخصص را شروع کنید!

این مقاله را مطالعه کنید : عادت‌های پول‌ساز : ۱۵ عادت روزانه‌ی افراد ثروتمند

۲-تخصص شما باید از ارزش اجتماعی درک شده برخوردار باشد

وقتی در قسمت قبلی گفتم باید در یک زمینه‌ی کاری به تخصص برسید منظورم هر کاری نبود. تخصص شما باید از ارزش اجتماعی درک شده برخوردار باشد؛ به عبارت دیگر «مردم باید برای تخصص شما ارزش قائل باشند.» اگر در گفتن حروف الفبا از انتها به ابتدا متخصص باشید، این تخصص قابل تحسین شما قطعاً نمی‌تواند شما را ثروتمند کند.

تخصص شما باید یکی از نیازهای اجتماعی ضروری از جمله سرگرمی، مد، کسب و کار، اطلاعات و غیره را پوشش دهد. می‌توانید یک کارگاه یا کارخانه‌ی تولید لباس راه‌اندازی کنید، یک وبلاگ نویس حرفه‌ای شوید، کتاب بنویسید، فروشگاه طلا و جواهر راه‌اندازی کنید و با در سخنرانی مقابل جمع حرفه‌ای شوید و به یک سخنران انگیزشی مشهور تبدیل شوید.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است : «مردم باید برای تخصص شما ارزش قائل باشند، به نحوی که زندگی آن‌ها بدون وجود تخصص شما کامل نباشد.» چطور بفهمیم که آیا مردم برای تخصص ما ارزش قائل‌اند و وجود تخصص ما برای آن‌ها ضروری است؟ وقتی تخصصی برای مردم مهم و حیاتی باشد در موردش صحبت می‌کنند، با دوستانشان در مورد آن حرف می‌زنند، در مورد آن هیجان‌زده می‌شوند… مردم احساس می‌کنند که این تخصص قابل کپی‌برداری نیست و هرگز تکرار نخواهد شد.

این مقاله را مطالعه کنید : موفقیت در دنیای کارآفرینی : ۵ مهارت کلیدی کارآفرینان موفق در عصر اطلاعات

۳- بازاریابی را شروع کنید : ارزش تولیدی خود را در جامعه ترویج دهید

در این مرحله شما به یک فرد متخصص تبدیل شده‌اید و ارزش لازم را تولید کرده‌اید. هم‌اکنون زمان آن فرا رسیده است که جهان پیرامون خود را در مورد ارزش تولیدی خود با خبر کنید و به آن‌ها بگویید که چطور می‌توانند از مزایای این ارزش بهره‌مند شوند و سود ببرند. باید بیرون بروید و به بهترین بازاریاب ارزش تولیدی خود تبدیل شوید. اگر کتابی مفید نوشته‌اید باید با هر کسی که فکر می‌کنید می‌تواند به شما برای فروش بیشتر آن کمک کند مصاحبه کنید. هرگز بازار خود را محدود نکنید. در جامعه افرادی هستند که فقط به دنبال محصول یا خدماتی که از جانب شما ارائه می‌شوند هستند. به عنوان مثال، من تا زمانی که مایکل جردن بسکتبال بازی می‌کرد اخبار مسابقات و بازی‌های بین‌المللی را دنبال می‌کردم چون تخصص مایکل جردن در بازی بسکتبال را ستایش می‌کردم. وقتی که مایکل جردن بازنشسته شد، من هم دیگر بازی‌های بسکتبال را دنبال نکردم. مطمئن باشید افرادی هستند که فقط می‌خواهند از شما یاد بگیرند و تنها به درس‌ها و حرف‌های شما گوش می‌دهند. پس تمام تلاش خود را انجام دهید و بگذارید تعداد بیشتری از افراد جامعه از وجود محصولات یا خدمات منحصر به فرد شما آگاه شوند.

در واقع شما یک محصول فوق‌العاده دارید اما تا زمانی که هیچ کس از وجود آن اطلاعی ندارد یا عده‌ی کمی از وجود آن مطلع هستند هرگز نخواهید توانست به آن سود و موفقیتی که لایق محصولتان است دست یابید. من کتاب‌ها و ایبوک های زیادی را در طول سالیان اخیر مطالعه کرده‌ام، کتاب‌هایی که مطمئنم افراد زیادی حاضرند با رضایت تمام و با قیمتی مناسب آن‌ها را تهیه کنند اما متأسفانه فقط به این دلیل که از وجود آن‌ها با خبر نیستند فرصت مطالعه‌ی این منابع را برای همیشه از دست خواهند داد. خواننده‌ای به نام دیوید کوک، از برنامه تلویزیونی American Idol، در یک مصاحبه گفت که یک سال قبل از حضور در برنامه‌ی American Idol فقط توانسته بود ۱۰۰۰ نسخه از آهنگ‌هایش را به فروش برساند. سه ماه بعد از انتشار آلبوم بعدی‌اش، درست بعد از ترک تور American Idol، این خواننده موفق شد یک میلیون نسخه از آهنگ‌هایش را به فروش برساند. آیا او با حضور در این برنامه‌ی تلویزیونی ۱۰۰ برابر حرفه‌ای‌تر شده بود، مسلماً نه ، فقط تعداد افرادی که او را می‌شناختند و با کارهای او آشنایی داشتند ۱۰۰ برابر شده بودند.

این مقاله را مطالعه کنید : افزایش فروش با ۳ نکته ساده.

شما باید افکار و ایده‌های خود را با شور و حرارت تمام با دیگران به اشتراک بگذارید اما هرگز سعی نکنید دیگران را فریب دهید یا اطلاعات جعلی در اختیار آن‌ها بگذارید. اگر برای بازاریابی محصول خود هیچ شور و اشتیاقی ندارید باید علت اصلی این بی‌علاقگی را پیدا کنید. شاید واقعاً به ارزش محصولی که می‌خواهید در اختیار دیگران بگذارید اعتقادی ندارید. اگر خودتان به ارزش محصولات یا خدماتتان اعتقاد ندارید هرگز آن را به دیگران نفروشید.

۴-ارزش تولیدی خود را با یک هزینه‌ی معقول به بازار ارائه دهید

در حال حاضر شما در زمینه‌ی کاری خود متخصص شده‌اید، یک محصول یا خدمت با ارزش تولید کرده‌اید که مردم در مورد آن هیجان ‌زده اند و می‌خواهند هر چه زودتر آن را تهیه کنند و از مزایای بی‌نظیر محصول شما بهره‌مند شوند و از آن برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند.

گام بعدی این است که ارزش تولیدی خود را به طور مداوم و با یک هزینه‌ی معقول به بازار هدف ارائه دهید (این مورد بیشتر با مورد سوم در ارتباط است و باید به صورت هماهنگ با آن انجام شود). اگر کتاب مفیدی نوشته‌اید می‌توانید این مرحله را با کمک ناشران مختلف انجام دهید، اگر محصول خاصی تولید کرده‌اید می‌توانید از شبکه‌ی جهانی وب و یا یک فروشگاه فیزیکی برای فروش محصول خود استفاده کنید. کانال ارائه‌ی محصولات یا خدمات شما به جامعه با توجه به نوع محصول یا خدمت تولیدی شما متفاوت خواهد بود.

اگر واقعاً در زمینه‌ی کاری خودتان متخصص هستید و محصول با ارزشی تولید کرده‌اید که جامعه در مورد آن هیجان‌زده است و برای به دست آوردن آن لحظه شماری می‌کند، ارائه‌ی محصولات تولیدی با یک هزینه و قیمت مناسب به بازار آسان‌ترین بخش کار شما خواهد بود، از انجام آن لذت ببرید.

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر