اینترنت بزرگ‌ترین سامانه‌ای است که توسط نسل بشر طراحی و ساخته شده است. به جرئت می‌توان گفت بسیاری از کارهای روزمره بدون وجود این شبکه جهانی از کامپیوترهای به‌هم‌پیوسته قابل انجام نیست. در ایران نیز سال‌هاست که کارهایی از قبیل ثبت‌نام‌های کنکور، دانشگاه‌ها و … با استفاده از اینترنت صورت می‌پذیرد.

شاید وقتی کلمه اینترنت را می‌شنوید ناخودآگاه به یاد دانلود فیلم یا موزیک‌های موردعلاقه خود بیفتید، دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند فیس‌بوک را به خاطر آورید یا کسب‌وکارهایی که با استفاده از آن ایجاد کرده‌اید یا می‌خواهید ایجاد کنید در ذهنتان تداعی شوند.

اما، آیا می‌دانستید که انسان تنها ۴۹% از ترافیک اینترنت را تشکیل می‌دهد و ۵۱% مابقی به ربات‌ها تعلق دارد؟ آیا می‌دانستید سرعت اینترنت در ایستگاه فضایی بین‌المللی سریع‌تر از سرعت متوسط در استرالیا است؟ این‌ها نکاتی است که اکثر کاربران از آن‌ها بی‌اطلاع هستند.

در این مقاله با بعضی از این حقایق جالب درباره اینترنت آشنا می‌شویم :

انسان تنها ۴۹% از ترافیک اینترنت را به خود اختصاص داده است و ۵۱% باقی‌مانده متعلق به ربات‌هاست.

وب عمیق (سایت‌های ایندکس نشده) ۵۰۰ بار بزرگ‌تر از وب سطحی است.

سرعت اینترنت در ایستگاه فضایی بین‌المللی سریع‌تر از سرعت متوسط اینترنت در استرالیا است.

در رده‌بندی سریع‌ترین سرعت متوسط اینترنت، لتونی مقام چهارم را به خود اختصاص داده است این در حالی است که آمریکا در این رده‌بندی رتبه چهاردهم را به دست آورده است.

چهار سال طول می‌کشد تا اینترنت بتواند ۵۰ میلیون کاربر جدید بدست آورد. این مدت برای تلویزیون ۱۳ سال و برای رادیو ۱۸ سال طول خواهد کشید.

اولین وب‌سایت در سال ۱۹۹۱ ساخته شده است. برای بازدید از این وب‌سایت می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید http://info.cern.ch

یک سوم جستجوهای انجام شده در اینترنت مربوط به مطالب پورنوگرافی است. برآورد شده است ۶۵% از تمام عکس‌های موجود در اینترنت متعلق به زنان برهنه است.

۱۹% از زوجین برای اولین بار یکدیگر را در اینترنت ملاقات کرده‌اند.

اولین وب کم در سال ۱۹۹۳ در دانشگاه کمبریج برای نظارت بر یک کتری قهوه در آزمایشگاه کامپیوتر استفاده شده است.

۲۰۰ هزار کاربر در سال ۲۰۱۱ برای استفاده از اینترنت دایل آپ شرکت AOL ثبت نام کردند.

به نظر شما کدام یک از این مطالب درباره اینترنت جالب‌تر است؟

لطفاً نظرات و دانسته‌های خود را با ما در میان بگذارید.