صحنه ای که قلب میلیون ها انسان را نوازش کرد! کافی شاپ هات اسپات که در جزیره لسبوس یونان واقع شده شب ها با آغوش باز پذیرای سگ های بی سر پناه می شود تا بار دیگر مهربانی مردم این حزیره را به تصویر بکشد. مسئولین این کافی شاپ شب ها بعد از اتمام ساعت کاری درهای کافه را باز می گذارند تا سگ های بی سر پناه بتوانند در کمال آرامش تا صبح در این کافه به استراحت بپردازند. مردم یونان چند سالی ست که به دلیل مشکلات اقتصادی کمرشکن دیگر از پس هزینه های نگهداری حیوانات خانگی خود بر نمی آیند، به همین دلیل این حیوانات دوست داشتنی را تنها و بی پناه در خیابان رها می کنند. جزیره لسبوس علاوه بر این اقدام زیبا امسال میزبان ۷۰۰ هزار مهاجر بود که از طریق این بخش از یونان برای اولین بار قدم در خاک اروپا گذاشتند. گفتنی ست مردم این جزیره خیلی به مسائل محیط زیست و حقوق بشر اهمیت می دهند که این احساس مسئولیت با نسل جوان آگاه تر و دلسوزتر جزیره لسبوس یونان دو چندان شده است.

کافی‌شاپ هات اسپات که در جزیره لسبوس یونان واقع شده، شب‌ها بعد از اتمام ساعت کاری به سگ‌های بی‌سرپناه اجازه می‌دهد تا صبح داخل این کافی‌شاپ استراحت کنند.

مردم یونان که به خاطر مشکلات اقتصادی کمرشکن دیگر نمی‌توانند از پس هزینه‌های نگهداری حیوانات خانگی خود برآیند این حیوانات مظلوم را تنها و بی‌سرپناه در خیابان رها می‌کنند؛ اما خوشبختانه هنوز هم مکان‌هایی مانند کافی‌شاپ هات اسپات هستند که با آغوش باز از این حیوانات استقبال می‌کنند و در حد توان اسباب راحتی و آسایش آن‌ها را فراهم می‌کنند. مسئولین کافی‌شاپ هات اسپات از ماه ژوئیه شب‌ها بعد از اتمام ساعت کاری به سگ‌های بی‌سرپناه اجازه می‌دهد تا صبح داخل این کافی‌شاپ استراحت کنند.

یکی از پیشخدمت‌های کافه که نخواست نامش فاش شود گفت: وقتی شب‌ها کافه تعطیل می‌شود، سگ‌ها می‌آیند و اینجا می‌خوابند. ما و مشتریانمان هیچ مشکلی با این موضوع نداریم. از ماه ژوئیه هر شب حداقل یک سگ بی‌سرپناه روی این نیمکت‌ها استراحت می‌کند.

سوم دسامبر، بعد از اینکه افستراتیوس پاپانیس کار زیبای مسئولین این کافی‌شاپ را در قالب تصاویر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت، تک تک این عکس‌ها ویرال شد. افستراتیوس پاپانیس می‌گوید: کافی‌شاپ هات اسپات در جزیره لسبوس یونان که پیش از این کانون بحران پناهندگان بود واقع شده است. میزان همبستگی مردم محلی جزیره لسبوس نسب به مسائل محیط زیستی و انسانی افزایش یافته است. خوشبختانه نسل جدید آگاه‌تر و حساس‌ترند. امسال حدود ۷۰۰ هزار پناهنده از جزیره لسبوس یونان وارد خاک اروپا شدند. احساس همبستگی مردم محلی این جزیره نسبت به پناهندگان و حیوانات بی‌سرپناه بی‌نظیر است.

وقتی شب‌ها کافه تعطیل می‌شود، سگ‌ها می‌آیند و اینجا می‌خوابند.

stray-dogs-sleep-cafe-hot-spot-coffee-shop-lesbos-greece-1

از ماه ژوئیه هر شب حداقل یک سگ بی‌سرپناه روی این نیمکت‌ها استراحت می‌کند. ما و مشتریانمان هیچ مشکلی با این موضوع نداریم.

stray-dogs-sleep-cafe-hot-spot-coffee-shop-lesbos-greece-3

امسال حدود ۷۰۰ هزار پناهنده از جزیره لسبوس یونان وارد خاک اروپا شدند. احساس همبستگی مردم محلی این جزیره نسبت به پناهندگان و حیوانات بی‌سرپناه بی‌نظیر است.

stray-dogs-sleep-cafe-hot-spot-coffee-shop-lesbos-greece-2

مقالات پیشنهادی:

سگ پاکوتاه روسی کوچک‌ترین شاگرد مکانیک دنیا  شد + تصاویر

انضباط تماشایی سگ‌های پلیس چین در صف غذا

اینفوگرافیک: سگ‌ها چه می‌گویند

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر