هر ساله در جهان یک میلیون و ۲۴۰ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند. یکی از موانع خطرناک و استرس‌زای موجود در جاده‌ها کامیون‌ها هستند. به خاطر ارتفاع و طول زیاد کامیون‌ها سبقت گرفتن از آن‌ها برای رانندگان بسیار مشکل است و به همین دلیل یکی از عوامل بروز تصادفات جاده‌ای تردد همین کامیون‌ها است. سامسونگ برای کاهش خطرات ناشی از تردد کامیون‌ها در جاده‌ها و ساده‌تر کردن سبقت از این ماشین‌های بزرگ برای دیگر رانندگان ایده‌ای جالب ارائه داده است، این کمپانی مشهور یک تلویزیون بزرگ به پشت کامیون‌ها متصل کرده است که وضعیت جاده و اتومبیل‌های موجود در مقابل کامیون را به رانندگانی که در پشت کامیون هستند نمایش می‌دهد تا این رانندگان قبل از سبقت گرفتن وضعیت مقابل کامیون را ببینند.

با توجه به ویدئویی که سامسونگ منتشر کرده است، در هر ساعت یک نفر به دلیل تصادفات جاده‌ای در آرژانتین جان خود را از دست می‌دهد که همین حقیقت تلخ نیاز به استفاده از راه‌حل‌هایی مانند کامیون ایمن سامسونگ در جاده‌ها را به خوبی اثبات می‌کند. سیستم به کار رفته در این کامیون‌ها هم بسیار ساده است هر چند شاید هزینه‌ی آن کمی سنگین یا گران باشد – یک دوربین کوچک که در جلوی کامیون قرار داده شده است تصویری زنده از مسیر پیش روی کامیون را بر روی تلویزیون یا صفحه‌ نمایش پشت کامیون انتقال و نمایش می‌دهد. حتی یک حالت دید در شب هم برای رانندگانی که شب‌ها در جاده‌ها و آزاد راه‌ها تردد می‌کنند در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر نمونه اولیه‌ی این کامیون‌ها در جاده‌ها تست شده‌اند اما هنوز هیچ مدلی از کامیون‌های ایمن سامسونگ در جاده‌ها حضور ندارند. سامسونگ اعلام کرده است برای بهینه‌سازی استفاده از این سیستم برای کاهش تصادفات جاده‌ای و افزایش ایمنی رانندگان در حال مذاکره با دولت‌های محلی است. سامسونگ در گزارشی که اخیراً منتشر کرده است گفته: «سامسونگ با اطمینان کامل عملکرد مؤثر و مناسب این فناوری را تأیید می‌کند و باور دارد که این ایده قطعاً می‌تواند جان مردم بسیاری را از مرگ در تصادفات جاده‌ای نجات دهد».

safety-truck-samsung-semi-trailer-display-video-screen-live-feed-1

safety-truck-samsung-semi-trailer-display-video-screen-live-feed-2

safety-truck-samsung-semi-trailer-display-video-screen-live-feed-5

safety-truck-samsung-semi-trailer-display-video-screen-live-feed-3

safety-truck-samsung-semi-trailer-display-video-screen-live-feed-4

نظر شما در مورد این ایده‌ی خارق‌العاده‌ی سامسونگ برای نجات جان انسان‌ها از مرگ در تصادفات جاده‌ای چیست؟

مقالات پیشنهادی:

موش‌های مین یاب، قهرمان‌هایی برای نجات جان هزاران انسان

 ۱۸ تصویر غم‌انگیز از بقایای برنامه شاتل فضایی اتحاد جماهیر شوروی

چاپگر سه بعدی به مادر حامله ی نابینا امکان داد پسر خود را ببیند

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر