قورباغه را قورت بده!

۲۱ روش سودمند برای غلبه بر تنبلی و انجام کار بیشتر در زمان کمتر

نویسنده: برایان تریسی

قبل از آغاز کار، مقدمات آن را آماده کنید

برایان تریسی کتاب کوتاه و پرفروش قورباغه را قورت بده را نوشت تا به معرفی ۲۱ روش سودمند برای غلبه بر تنبلی و انجام کار بیشتر در زمان کمتر بپردازد. برایان تریسی در این بخش از کتاب قورباغه را قورت بده به تشنگان موفقیت توصیه می کند قبل از آغاز کار، مقدمات آن را آماده کنند.

جیمزتی مک کای می‌گوید: صرف نظر از میزان توانایی‌هایتان، قابلیت‌های بالقوه‌ی شما بیشتر از تمام آن چیزی است که در طول زندگی خود بروز داده‌اید.

یکی از بهترین راه‌های غلبه بر عادت تنبلی و به تعویق انداختن کارها و انجام سریع‌تر کارها این است که هر چه را که برای انجام کارتان نیاز دارید، از قبل تهیه کنید. هنگامی که کاملاً آماده‌اید، همانند یک تفنگ مسلح آماده شلیک یا کمانگیری هستید که زه کمان خود را کشیده و آماده رها کردن تیر است. آنگاه تنها به یک تلنگر ذهنی کوچک نیاز دارید تا کار بر روی با ارزش ترین وظایف خود را آغاز کنید.

این موضوع همانند آماده کردن تمام چیزهای لازم برای پختن یک غذای کامل، مثلاً یک قورباغه‌ی بزرگ، است. شما همه‌ی موارد لازم را روی میز می‌چینید. سپس پختن مرحله به مرحله‌ی شام را آغاز می‌کنید.

ابتدا با تمیز کردن میز یا محل کار خود از چیزهای اضافه آغاز کنید به طوری که تنها یک کار برای انجام دادن پیش روی شما باشد. در صورت لزوم می‌توانید چیزها را روی زمین یا روی میز پشت سرتان قرار دهید. تمام اطلاعات، گزارش‌ها، جزئیات، کاغذها و مواد مورد نیاز برای انجام کار را جمع‌آوری کنید و آن‌ها را در دسترس خود قرار دهید به طوری که برای برداشتن و استفاده از آن‌ها نیازی به بلند شدن و جا به جا شدن نداشته باشید.

مطمئن شوید که تمامی ابزارهای نوشتن، دیسک‌های کامپیوتری، رمزهای عبور، آدرس‌های پست الکترونیکی و هر چیز دیگری را که برای شروع و ادامه‌ی کار لازم دارید، در دسترس شما است.

محل کار خود را به گونه ای آماده کنید که راحت، جالب و برانگیزاننده‌ی شوق کار کردن برای مدتی طولانی باشد. به ویژه از داشتن یک صندلی راحت که به پشت شما آسیب نرساند و اجازه دهد پاهایتان به زمین برسند، اطمینان یابید.

کارآمدترین افراد، مقداری از وقت خود را صرف آماده‌سازی محل کار خود می‌کنند تا گذشت زمان در آن محیط برایشان لذت‌بخش باشد. هر چه محل کار شما تمیزتر و مرتب باشد، آغاز به کار و ادامه دادن آن برای شما راحت‌تر می‌شود.

یکی از تکنیک‌های عالی برای غلبه بر عادت تنبلی و به تعویق انداختن (خوردن قورباغه) این است که قبل از شروع کار همه چیز را کاملاً آماده کنید. وقتی همه چیز منظم و مرتب باشد، میل و شوق کار کردن بیشتر می‌شود.

برایان تریسی در ادامه این بخش از کتاب قورباغه را قورت بده می گوید:

چه بسیار کتاب‌ها که هرگز نوشته نشده‌اند، چه بسیار مدارکی که هرگز کسب نشده‌اند و چه بسیار اعمال تغییردهنده‌ی زندگی که هیچ گاه انجام نشده‌اند، تنها بدین دلیل که مردم در اولین گام، یعنی آماده کردن مقدمات لازم، شکست خورده‌اند.

لس‌آنجلس، مردم علاقه‌مند به نوشتن فیلم‌نامه‌های موفق و فروش آن به استودیوهای آنجا را، از سرتاسر آمریکا به طرف خود جذب می‌کنند. آن‌ها به لس‌آنجلس می‌آیند و در حالی که برای گذراندن زندگی به انجام کارهای سطح پایین تن می‌دهند تا سال‌ها در رویای نوشتن و فروختن یک فیلم‌نامه‌ی پرطرفدار به سر می‌برند.

اخیراً روزنامه‌ی لس‌آنجلس تایمز یک گزارشگر را به بولوار ویلشایر فرستاده بود تا با عابران مصاحبه کند. او از مردم این سؤال را می‌پرسید: «فیلم‌نامه‌تان در چه وضعیتی قرار دارد و چطور پیش می‌رود؟» سه نفر از هر چهار عابر پاسخ می‌دادند که کار نوشتن فیلم‌نامه‌شان «تقریباً تمام شده» است.

واقعیت ناراحت‌کننده این است که عبارت «تقریباً تمام شده» احتمالاً به معنای «هنوز شروع نشده» است. نگذارید چنین اتفاقی برای شما هم روی دهد.

هنگامی که نشسته‌اید و همه چیز رو به روی شما قرار دارد و آماده‌ی شروع هستید، قیافه‌ی یک فرد موفق را به خود بگیرید. راست بنشینید، رو به جلو خم شوید به طوری که پشتتان از پشتی صندلی فاصله بگیرد. همانند یک شخصیت کارآمد، مؤثر و موفق رفتار کنید. سپس اولین کار خود را انتخاب کرده و به خود بگویید: «حالا وقت شروع کار است» و کار را آغاز کنید. هنگامی که کار را شروع کردید آن را تا پایان ادامه دهید.

قورباغه را قورت بده!

نگاه دقیقی به میز یا دفتر کار خود در خانه و محل کارتان بیاندازید. از خودتان بپرسید: «چه نوع شخصی در چنین محیطی کار می‌کند؟»

هر چه محیط کار شما تمیزتر و مرتب‌تر باشد، احساستان مثبت‌تر، مولدتر و مطمئن‌تر خواهد بود. امروز تصمیم به تمیز کردن میز و دفتر کار خود بگیرید به طوری که هر گاه در آن محیط قرار می‌گیرید، احساس مؤثر بودن، کارآمد بودن و آماده بودن برای انجام کار به شما دست دهد.

برای مطالعه ی بخش های دیگر کتاب قورباغه را قورت بده نوشته ی برایان تریسی از لینک های زیر استفاده کنید:

بخش اول      بخش دوم      بخش سوم      بخش چهارم      بخش پنجم      بخش ششم      بخش هفتم      بخش هشتم      بخش نهم      بخش دهم      بخش دوازدهم     بخش سیزدهم      بخش چهاردهم      بخش پانزدهم      بخش شانزدهم      بخش هفدهم      بخش هجدهم      بخش نوزدهم      بخش بیستم      بخش بیست و یکم       بخش بیست و دوم      بخش بیست و سوم      بخش بیست و چهارم      نتیجه گیری

مقالات پیشنهادی:

راز موفقیت : ۷ تفاوت اساسی افراد موفق و افراد ناموفق + اینفوگرافیک

۵ سؤال کلیدی برای تبدیل شکست به موفقیت

راز موفقیت : ۱۰ سوال کلیدی که افراد موفق از خود می‌پرسند

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر