قورباغه را قورت بده!

۲۱ روش سودمند برای غلبه بر تنبلی و انجام کار بیشتر در زمان کمتر

نویسنده: برایان تریسی

دانش و مهارت خود را افزایش دهید

برایان تریسی کتاب کوتاه و پرفروش قورباغه را قورت بده را نوشت تا به معرفی ۲۱ روش سودمند برای غلبه بر تنبلی و انجام کار بیشتر در زمان کمتر بپردازد. برایان تریسی در این بخش از کتاب قورباغه را قورت بده به تشنگان موفقیت توصیه می کند دانش و مهارت خود را افزایش دهند.

اگ ماندینو می‌گوید: تنها وسیله‌ی مطمئن برای رسیدن به موفقیت، این است که خدماتی که ارائه می‌دهید بیشتر و بهتر از آن چیزی باشد که از شما انتظار می‌رود.

افزایش مهارت و دانش یکی از مهم‌ترین اصول بهره وری شخصی است. آن چه را که باید بیاموزید حتماً یاد بگیرید تا بتوانید کار خود را در عالی‌ترین سطح انجام دهید. هر چه شما در خوردن نوع خاصی از قورباغه تخصص بیشتری داشته باشید، احتمال شروع به کار و انجام آن بیشتر خواهد شد.

دلیل عمده‌ی تأخیر و به تعویق انداختن کارها، وجود احساس عدم کارایی، عدم اعتماد به نفس یا فقدان توانایی در یک حوزه‌ی کلیدی از کار می‌باشد. به طور کلی، احساس ضعف یا ناکارآمدی در حتی یک بخش از کار، برای ناامید کردن شما از شروع کار کفایت می‌کند.

دائماً مهارت‌های خود را در زمینه فعالیت‌های کلیدی و مهم با زمان هماهنگ کنید. به یاد داشته باشید که هر چقدر هم که امروز مهارت‌های خوبی داشته باشید، دانش و مهارت‌های شما با گذر زمان کهنه و متروک می‌شوند. همان گونه که پت رایلی، مربی بسکتبال گفته است: «اگر شما در حال بهتر شدن نباشید پس در حال بدتر شدن هستید.»

یکی از مفیدترین تکنیک‌های مدیریت از ابتدا تاکنون، این است که شما باید در وظایف کلیدی خود همواره در حال بهتر شدن باشید. بهبود شخصی و حرفه ای یکی از بهترین وسایل صرفه‌جویی در وقت می‌باشد. هر چقدر شما در یک وظیفه‌ی کلیدی بهتر باشید، اشتیاق شما برای انجام آن بیشتر خواهد بود. هر چه شما بهتر باشید، انرژی و اشتیاق بیشتری خواهید داشت. هنگامی که می‌دانید یک کار را می‌توانید به خوبی انجام دهید، غلبه بر عادت تنبلی به تعویق انداختن و انجام بهتر و سریع‌تر کار نسبت به شرایط دیگر، آسان‌تر می‌شود.

مقداری اطلاعات بیشتر یا کمی مهارت اضافی می‌تواند تأثیر شگرفی بر توانایی شما در انجام بهتر یک کار داشته باشد. مهم‌ترین کارهایی را که انجام می‌دهید شناسایی کنید و سپس برای بهبود مداوم و روز آمد کردن مهارت‌های خود در این حوزه‌ها، برنامه‌ریزی کنید.

قانون: یادگیری مداوم، کمترین شرط لازم برای موفقیت در هر زمینه است.

نگذارید ضعف یا عدم توانایی در هر حوزه‌ای از کار، باعث جلوگیری از پیشرفت شما شود. هر چیزی در کسب و کار یادگرفتنی است و آنچه دیگران یاد گرفته‌اند را شما هم می‌توانید یاد بگیرید.

برایان تریسی در ادامه این بخش از کتاب قورباغه را قورت بده می گوید:

هنگامی که من نوشتن اولین کتابم را آغاز کردم، دچار یاس شدم زیرا نمی‌توانستم به سرعت تایپ کنم. ولی به زودی دریافتم که برای نوشتن یک کتاب ۳۰۰۰ صفحه‌ای بایستی یاد بگیرم که تایپ کنم؛ بنابراین یک کتاب آموزشی خریدم و به مدت سه ماه، روزانه بیست تا سی دقیقه تمرین کردم تا اینکه توانستم در هر دقیقه چهل تا پنجاه کلمه را تایپ کنم. با این مهارت توانستم یک دوجین کتاب بنویسم که هم‌اکنون در سرتاسر دنیا نشر و توزیع می‌شود.

خوشبختانه شما می‌توانید هر مهارتی را که برای افزایش بهره وری و کارایی لازم است، یاد بگیرید. در صورت نیاز می‌توانید یک تایپیست شوید یا یک متخصص کامپیوتر یا یک مذاکره‌کننده قوی و یا یک فروشنده‌ی فوق‌العاده. شما می‌توانید صحبت کردن در جمع مردم را یاد بگیرید. می‌توانید نوشتن مطالب خوب و تأثیرگذار را یاد بگیرید. این‌ها همگی مهارت‌های اکتسابی هستند که به محض اراده کردن و در اولویت قرار دادن، می‌توانید آن‌ها را یاد بگیرید.

روزانه حداقل یک ساعت مطالعه در زمینه‌ی کاری خود داشته باشید. صبح‌ها اندکی زودتر از خواب بیدار شوید و به مدت سی تا شصت دقیقه به مطالعه کتب یا مجلاتی بپردازید که واجد اطلاعات مفیدی هستند که موجب افزایش بهره وری و موفقیت شما در کارتان می‌شوند.

حتی‌الامکان در تمامی دوره‌ها یا سمینارهایی که راجع به مهارت‌های کلیدی مفید در حرفه‌ی شما هستند، شرکت کنید. در گردهمایی‌ها و جلساتی که مرتبط با حرفه یا شغل شما هستند حاضر شوید. در کارگاه‌ها و جلسات آموزشی شرکت کنید. در جلو بنشینید و یادداشت‌برداری کنید. نوارهای صوتی ضبط شده‌ی جلسات فوق را خریداری کنید. سعی کنید یکی از با دانش‌ترین و تواناترین افراد در زمینه‌ی کاری خود باشید.

در نهایت، در ماشین خود به نوارهای صوتی گوش دهید. مردم به طور میانگین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ ساعت از عمر خود را هر ساله به رانندگی می‌گذرانند. ساعات رانندگی را به ساعات یادگیری تبدیل کنید. شما به سادگی با گوش دادن به این نوارهای آموزشی در حین رانندگی می‌توانید به یکی از باهوش‌ترین و تواناترین افراد در زمینه‌ی کاری خود تبدیل شوید و یکی از بالاترین حقوق‌ها را دریافت کنید.

هر چه بیشتر یاد بگیرید و بدانید، اعتماد به نفس و انگیزه‌ی بیشتری در خود حس خواهید کرد. هر چقدر ماهرتر شوید، در انجام کارهای بیشتر، تواناتر می‌شوید.

هر چه بیشتر یاد بگیرید، قدرت یادگیری شما بیشتر می‌شود. همان طور که با تمرینات ورزشی می‌توانید قدرت بدنی خود را افزایش دهید، می‌توانید با تمرینات ذهنی، قدرت ذهنی خود را افزایش دهید. هیچ محدودیتی برای میزان و سرعت پیشرفت شما وجود ندارد مگر محدودیت‌هایی که در تصور خودتان می‌سازید.

قورباغه را قورت بده!

امروز تصمیم بگیرید که پروژه‌ی «کار برای خود» را آغاز کنید. همواره در پی افزایش مهارت‌های خود باشید. درب مدرسه‌ها هیچ وقت بر روی حرفه‌ای‌ها بسته نیست.

کدام یک از مهارت‌های کلیدی می‌توانند بیشترین کمک را در راه دست‌یابی به نتایج بهتر و سریع‌تر، ایجاد کنند. آن دسته از قابلیت‌های اساسی که باید در آینده داشته باشید تا در زمینه‌ی کاری خود پیشتاز باشید، چیست‌اند؟ این مهارت‌ها هر چه هستند، آن‌ها را معین کنید. برای تقویت آن‌ها برنامه‌ریزی کنید و توسعه و بهبود مهارت‌های خود را در آن حوزه‌ها آغاز کنید. عزم خود را جزم کنید که در کار خود بهترین باشید.

برای مطالعه ی بخش های دیگر کتاب قورباغه را قورت بده نوشته ی برایان تریسی از لینک های زیر استفاده کنید:

بخش اول      بخش دوم      بخش سوم      بخش چهارم      بخش پنجم      بخش ششم      بخش هفتم      بخش هشتم      بخش نهم      بخش دهم      بخش یازدهم     بخش سیزدهم      بخش چهاردهم      بخش پانزدهم      بخش شانزدهم      بخش هفدهم      بخش هجدهم      بخش نوزدهم      بخش بیستم      بخش بیست و یکم       بخش بیست و دوم      بخش بیست و سوم      بخش بیست و چهارم      نتیجه گیری

مقالات پیشنهادی:

 برای موفقیت فقط به یک ویژگی نیاز دارید که متاسفانه از آن بی‌اطلاعید!

راز موفقیت : خوش‌بین باشید و مخالف بدبینی

راز موفقیت : ۱۱ ویژگی مشترک افراد موفق

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر