قورباغه را قورت بده!

۲۱ روش سودمند برای غلبه بر تنبلی و انجام کار بیشتر در زمان کمتر

نویسنده: برایان تریسی

استعدادهای ویژهی خود را تقویت کنید

برایان تریسی کتاب کوتاه و پرفروش قورباغه را قورت بده را نوشت تا به معرفی ۲۱ روش سودمند برای غلبه بر تنبلی و انجام کار بیشتر در زمان کمتر بپردازد. برایان تریسی در این بخش از کتاب قورباغه را قورت بده به تشنگان موفقیت توصیه می‌کند استعدادهای ویژه ی خود را تقویت کنند.

دین بریگز می‌گوید: کار خود را انجام دهید. البته نه در حد انجام وظیفه، بلکه به خاطر بهره وری بیشتر، اندکی بیشتر کار کنید – همین مقدار اندک کار اضافه به اندازه تمام کار شما می‌ارزد.

شما عالی و منحصر به فرد هستید! استعدادها و توانایی‌های ویژه ای دارید که شما را از هر فرد دیگری در دنیا متمایز می‌کند. قورباغه‌هایی وجود دارند که شما می‌توانید بخورید یا می‌توانید خوردن آن‌ها را یاد بگیرید. خوردن این قورباغه‌ها می‌تواند شما را به یکی از مهم‌ترین افراد نسل خود تبدیل کند.

کارهای ویژه ای هستند که شما می‌توانید انجام دهید یا می‌توانید انجام دادن آن‌ها را یاد بگیرید. انجام این کارها می‌تواند شما را برای خودتان یا دیگران فوق‌العاده ارزشمند سازد. شما باید حوزه‌های ویژه ای که در آن‌ها دارای توانایی منحصر به فردی هستید را شناسایی کرده و خود را متعهد سازید که در آن حوزه‌ها بهتر و بهتر شوید.

ارزشمندترین سرمایه‌ی شما، از لحاظ مالی، توانایی شما در کسب درآمد بیشتر است. توانایی شما در کار کردن، می‌تواند سالانه ده‌ها هزار دلار برای شما به ارمغان آورد، تنها باید دانش و مهارت‌های خود را به کار گیرید. این همان توانایی شما در بهتر و سریع‌تر ین خوردن قورباغه‌های ویژه نسبت به دیگران است.

شما ممکن است همه‌ی دارایی‌تان را از دست بدهید – خانه، ماشین، شغل و موجودی بانکی؛ اما مادامی که هنوز توانایی کسب درآمد را دارید، می‌توانید هر آنچه را که از دست داده‌اید و حتی بیشتر از آن را دوباره به دست آورید.

برایان تریسی در ادامه این بخش از کتاب قورباغه را قورت بده می‌گوید:

مرتباً در جست و جوی استعدادها و توانایی‌های منحصر به فرد خود باشید. استعداهای درونی و پنهان خود را کشف کنید. چه کاری را می‌توانید به طور اختصاصی خوب انجام دهید؟ در چه کارهایی خوب عمل می‌کنید؟ چه کاری را راحت و خوب انجام می‌دهید در حالی که دیگران به سختی آن را انجام می‌دهند؟ به گذشته‌ی کاری خود نگاه کنید، چه چیزی بیشترین نقش را در موفقیت شما در زندگی و کارتان داشته است؟ مهم‌ترین قورباغه‌هایی که تا به حال خورده‌اید، چه بوده‌اند؟

یکی از بزرگ‌ترین مسئولیت‌های شما در زندگی این است که ببینید چه کاری را واقعاً دوست داید انجام دهید و سپس سعی کنید آن کار ویژه را با علاقه‌ی کامل و به شکل بسیار بسیار خوب به انجام برسانید.

به کارهای مختلفی که انجام می‌دهید، نگاه کنید. کدام یک از کارها را وقتی انجام می‌دهید، بیشترین تحسین و تشویق از سوی دیگران نصیب شما می‌شود؟ کدام یک از کارهای شما بیشترین تأثیر مثبت را بر روی کار و عملکرد دیگران می‌گذارد؟

افراد موفق همیشه آن‌هایی هستند که زمانی را صرف شناسایی کارهایی می‌کنند که به خوبی انجام می‌دهند و از آن لذت می‌برند. آن‌ها می‌دانند کدام یک از کارهایی که انجام می‌دهند، تأثیر واقعی بر کل کارشان می‌گذارد و سپس منحصراً بر روی آن وظیفه یا حوزه‌ی فعالیتی متمرکز می‌شوند.

شما باید همیشه انرژی‌ها و توانایی‌های خود را بر آغاز و انجام وظایف کلیدی و مهمی که در انجام آن‌ها دارای استعداد و یا توانایی‌های منحصر به فردی هستید، متمرکز کنید تا بیشترین سود نصیبتان شود. شما نمی‌توانید همه‌ی کارها را انجام دهید اما می‌توانید بر کارهای اندکی که در آن‌ها استعداد دارید و تأثیر واقعی بر زندگی شما می‌گذراند، متمرکز شوید.

قورباغه را قورت بده!

همواره از خود این سؤالات کلیدی را بپرسید: «من در چه کاری واقعاً خوب هستم؟ از کدام قسمت کارم بیشترین لذت را می‌برم؟ چه چیزی بیشترین نقش را در موفقیت گذشته‌ی من داشته است؟ اگر من بتوانم کاری را انجام دهم، آن کار چیست؟»

اگر در یک قرعه‌کشی یا به هر نحو دیگر، به مقدار زیادی پول دست‌یابید و بتوانید هر شغلی را برای آینده‌ی نامحدود خود انتخاب کنید، چه شغلی را انتخاب خواهید کرد. چه مقدماتی را برای انجام مطلوب کارتان، تدارک خواهید دید؟ جواب شما هر چه که باشد، از همین امروز آستین خود را بالا بزنید و دست به کار شوید.

برای مطالعه ی بخش های دیگر کتاب قورباغه را قورت بده نوشته ی برایان تریسی از لینک های زیر استفاده کنید:

بخش اول      بخش دوم      بخش سوم      بخش چهارم      بخش پنجم      بخش ششم      بخش هفتم      بخش هشتم      بخش نهم      بخش دهم      بخش یازدهم      بخش دوازدهم     بخش سیزدهم      بخش چهاردهم      بخش پانزدهم      بخش شانزدهم      بخش هفدهم      بخش هجدهم      بخش نوزدهم      بخش بیستم      بخش بیست و یکم       بخش بیست و دوم      بخش بیست و سوم      بخش بیست و چهارم      نتیجه گیری

مقالات پیشنهادی:

۵ سؤال کلیدی برای تبدیل شکست به موفقیت

راز موفقیت : ۱۰ سوال کلیدی که افراد موفق از خود می‌پرسند

موفقیت خود را تضمین کنید : ۵ اقدام کلیدی

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر