قورباغه را قورت بده!

۲۱ روش سودمند برای غلبه بر تنبلی و انجام کار بیشتر در زمان کمتر

نویسنده: برایان تریسی

خود را تحت فشار قرار دهید

برایان تریسی کتاب کوتاه و پرفروش قورباغه را قورت بده را نوشت تا به معرفی ۲۱ روش سودمند برای غلبه بر تنبلی و انجام کار بیشتر در زمان کمتر بپردازد. برایان تریسی در این بخش از کتاب قورباغه را قورت بده به تشنگان موفقیت توصیه می‌کند خود را تحت فشار قرار دهید.

توماس ادیسون می‌گوید: نخستین شرط موفقیت، استفاده‌ی خستگی‌ناپذیر و بدون وقفه از انرژی‌های جسمانی و ذهنی بر روی یک مساله است.

دنیا پر از افرادی است که منتظرند کسی بیاید و آن‌ها را تشویق کند تا به همان کسی که همیشه آرزویش را داشته‌اند تبدیل شوند. مشکل اینجاست که هیچ فردی برای نجات نخواهد آمد.

این مردم در خیابانی منتظر اتوبوس مانده‌اند که هیچ اتوبوسی از آن عبور نمی‌کند؛ بنابراین اگر آن‌ها مسئولیت زندگی خود را قبول نکنند و خود را تحت فشار نگذارند، ممکن است که مجبور شوند برای همیشه منتظر بمانند و این کاری است که اغلب مردم انجام می‌دهند.

تنها دو درصد مردم می‌توانند کاملاً بدون نظارت کار خود را انجام دهند. ما این افراد را « پیشرو » می‌نامیم. شما باید از این نوع افراد باشید.

شما باید خود را تحت فشار قرار دهید، نه اینکه منتظر کسی بمانید تا بیاید و شما را تحت فشار قرار دهد. شما باید قورباغه‌هایتان را خودتان انتخاب کنید و سپس خود را مجبور کنید که آن‌ها را به ترتیب اهمیت بخورید.

استانداردهایی که شما برای کار و رفتار خود تعیین می‌کنید بایستی بالاتر از استانداردهایی باشد که دیگران برای شما قائل هستند. سعی کنید این موضوع را برای خودتان به صورت عادت و تفریح درآورید که هر روز کمی زودتر کار خود را آغاز کنید، کمی سخت‌تر کار کنید و کمی دیرتر به کار خود پایان دهید. همیشه دنبال راه‌هایی باشید تا بتوانید بیشتر پیشروی کنید و بیش از آنچه به شما حقوق می‌دهند، کار کنید.

برایان تریسی در ادامه این بخش از کتاب قورباغه را قورت بده می‌گوید:

عزت نفس که هسته مرکزی شخصیت را تشکیل می‌دهد، توسط روانشناسی به نام ناتانیل براندون به عنوان « احترام فرد به خودش » تعریف شده است. با هر کاری که می‌کنید یا هر شکستی که می‌خورید، احترام شما نسبت به خودتان زیاد یا کم می‌شود.

خوشبختانه شما هرگاه که خود را ملزم به انجام بیشترین تلاش‌هایتان می‌کنید یا هرگاه که فراتر از حد یک انسان گام برمی‌دارید، احساسی خوب و متعالی نسبت به خود خواهید داشت.

هر روز، تصور کنید که همین الان یک پیغام اضطراری به دست شما رسیده و مجبورید از فردا شهر را به مدت یک ماه ترک کنید. اگر قرار باشد به مدت یک ماه خارج از شهر باشید، چه کاری هست که قبل از رفتن باید از انجام آن اطمینان قطعی حاصل کنید؟ هر کاری که باشد، باید بلافاصله به انجام آن بپردازید.

تصور کنید که همین الان یک مسافرت تفریحی رایگان را به عنوان پاداش دریافت کرده‌اید اما به این شرط که فردا باید مسافرت را آغاز کنید وگرنه این پاداش به شخص دیگری داده خواهد شد. چه کاری را باید قبل از شروع مسافرت انجام دهید تا با خیال راحت از مسافرت خود لذت ببرید؟ هر کاری که باشد، باید بدون درنگ، آن را شروع کنید.

افراد موفق همواره خود را تحت فشار می‌گذارند تا عملکرد بالایی داشته باشند. افراد غیر موفق بایستی توسط دیگران تربیت شده و تحت نظارت و فشار دیگر افراد قرار داشته باشند.

یکی از بهترین راه‌های غلبه بر عادت تنبلی و به تعویق انداختن کارها این است که به گونه ای کار کنید که انگار قبل از ترک شهر به مدت یک ماه یا رفتن به تعطیلات تنها یک روز وقت برای انجام مهم‌ترین کارهایتان دارید.

با تحت فشار قرار دادن خود، می‌توانید بیشتر، بهتر و سریع‌تر از همیشه کار کنید و به فردی با عملکرد بالا و دستاوردهای زیاد تبدیل شوید. بدین ترتیب نسبت به خود نیز احساس خوبی خواهید داشت و به تدریج به انجام سریع کارها عادت می‌کنید که این عادت در بقیه روزهای زندگی به شما کمک فراوانی خواهد کرد.

قورباغه را قورت بده!

برای تمامی کارها و فعالیت‌های خود ضرب‌الاجل تعیین کنید. سیستم فشار مخصوص به خود را ایجاد کنید. به خود اجازه‌ی کم‌کاری و فرار از کار ندهید. هنگامی که یک ضرب‌الاجل برای خودتان تعیین کردید، آن را رعایت کنید و حتی سعی کنید کار را زودتر تمام کنید.

تمام مراحل یک کار یا پروژه‌ی بزرگ را قبل از آغاز آن، یادداشت کنید. سپس مشخص کنید که برای انجام هر مرحله چقدر زمان لازم دارید. برنامه‌های روزانه و هفتگی خود را به گونه ای تنظیم کنید که زمان کافی برای انجام کار مستقل و منحصر بر روی هر مرحله داشته باشید.

برای مطالعه‌ی بخش‌های دیگر کتاب قورباغه را قورت بده نوشته‌ی برایان تریسی از لینک‌های زیر استفاده کنید:

بخش اول      بخش دوم      بخش سوم      بخش چهارم      بخش پنجم      بخش ششم      بخش هفتم      بخش هشتم      بخش نهم      بخش دهم      بخش یازدهم      بخش دوازدهم     بخش سیزدهم      بخش چهاردهم      بخش پانزدهم      بخش شانزدهم      بخش هفدهم      بخش هجدهم      بخش نوزدهم      بخش بیستم      بخش بیست و یکم       بخش بیست و دوم      بخش بیست و سوم      بخش بیست و چهارم      نتیجه گیری

مقالات پیشنهادی:

۶ استراتژی برای ایجاد عادت‌های خوب / دارن هاردی

۵ استراتژی برای ریشه کن کردن عادت‌های بد / دارن هاردی

دلایل اصلی شکست شناسایی شدند : ۱۰ ترس بزرگ

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر