قورباغه را قورت بده!

۲۱ روش سودمند برای غلبه بر تنبلی و انجام کار بیشتر در زمان کمتر

نویسنده: برایان تریسی

خود را تشویق به کار کردن کنید

برایان تریسی کتاب کوتاه و پرفروش قورباغه را قورت بده را نوشت تا به معرفی ۲۱ روش سودمند برای غلبه بر تنبلی و انجام کار بیشتر در زمان کمتر بپردازد. برایان تریسی در این بخش از کتاب قورباغه را قورت بده به تشنگان موفقیت توصیه می‌کند خود را تشویق به  کار کردن کنند.

آنتوان دوسنت اگزوپری می‌گوید: در اوج ماجراجویی‌ها و پیروزی‌ها و فعالیت‌های خلاقانه است که انسان به بالاترین لذت‌ها دست می‌یابد.

برای رسیدن به بهترین عملکرد، باید تشویق‌کننده‌ی اصلی خود باشید. شما بایستی به صورت روزمره به هدایت و تشویق خود برای اجرای بهترین بازی بپردازید.

۹۵ درصد از احساسات شما، چه مثبت و چه منفی، تحت تأثیر چگونگی صحبت کردن شما با خودتان در هر دقیقه، تعیین می‌شود. این احساسات از اتفاقاتی که برای شما رخ داده‌اند ناشی نمی‌شوند بلکه شیوه‌ی تفسیر شما از اتفاقاتی که برایتان روی می‌دهد، این احساسات را تعیین می‌کند. تلقی شما از رویدادهاست که تشویق‌کننده بودن یا ناامیدکننده بودن آن‌ها و یا انرژی زا بودن یا تخلیه کننده‌ی انرژی بودن آن‌ها را تعیین می‌کند.

برای اینکه خود را تشویق کنید و فردی با انگیزه باشید بایستی تصمیم بگیرید کاملاً خوش‌بین باشید. باید تصمیم بگیرید که به سخنان، اعمال و واکنش‌های افراد و موقعیت پیرامونتان، با دید مثبت پاسخ دهید. شما نباید اجازه دهید که مشکلات و عقب‌نشینی‌های گریزناپذیر زندگی روزمره، بر احساسات و وضعیت روحی شما تأثیر بگذارند.

میزان عزت نفس شما، یعنی میزان علاقه و احترامی که برای خود قائل هستید، میزان انگیزه و پشتکار شما را مشخص می‌کند. شما باید همیشه با دید مثبت با خود صحبت کنید تا عزت نفس شما شکوفا شود. این جمله را بارها برای خود تکرار کنید: « من خودم را دوست دارم.» تا آنچه می‌گویید را باور کنید و همانند یک شخصیت بسیار موفق رفتار کنید.

برای اینکه همیشه با انگیزه باقی بمانید و بر احساس‌ تردید یا ترس خود غلبه کنید به طور مرتب به خود بگویید: « من می‌توانم آن کار را انجام دهم! من می‌توانم آن کار را انجام دهم!»

برایان تریسی در ادامه این بخش از کتاب قورباغه را قورت بده می‌گوید:

وقتی مردم از شما می‌پرسند خالتان چطور است جواب دهید: « عالی هستم.»

صرف نظر از اینکه در هر لحظه احساس واقعی شما چیست و یا چه اتفاقاتی در زندگی شما در حال روی دادن است، تصمیم بگیرید که همیشه خندان و سرحال باقی بمانید. گفته شده است که شما هرگز نباید مشکلات خود را با دیگران در میان بگذارید زیرا ۸۰ درصد مردم اصلاً اهمیتی به مشکلات شما نمی‌دهند و بقیه‌ی ۲۰ درصد هم در درجه‌ی اول از دیدن شما که دچار مشکل شده‌اید به نوعی خوشحال می‌شوند.

روانشناسان پس از مطالعات فراوان تشخیص داده‌اند که خوش‌بینی، مهم‌ترین توانایی است که شما می‌توانید آن را برای نیل به موفقیت و خوشبختی شخصی و حرفه ای، در خود ایجاد کنید. به نظر می‌رسد خوش‌بینی دارای سه رفتار ویژه است که هر سه را می‌شود از طریق تمرین و تکرار یاد گرفت.

اولین رفتار این است که خوش‌بین‌ها در هر موقعیتی به دنبال یافتن خوبی‌ها هستند. صرف نظر از اینکه چه اشتباهاتی در حال رخ دادن است، آن‌ها همیشه به دنبال یافتن یک چیز خوب یا سودمند هستند و تعجبی ندارد که آن‌ها ظاهراً همیشه آن را می‌یابند.

دومین رفتار این است که خوش‌بین‌ها همیشه در هر مشکل و شکستی به دنبال یک درس ارزشمند می‌گردند. آن‌ها اعتقاد دارند که « مشکلات نه برای ایجاد مانع بلکه برای سازندگی روی می‌دهند.» آن‌ها معتقدند که هر شکست یا مانعی حاوی یک درس ارزشمند است که آن‌ها می‌توانند یاد بگیرند و از آن استفاده کنند. آن‌ها همیشه مصمم به یافتن این درس هستند.

سومین رفتار این است که خوش‌بین‌ها همیشه دنبال راه حل برای تمام مسائل هستند. هنگامی که کارها خراب می‌شود، آن‌ها به جای سرزنش کردن و شکایت کردن، دست به کار می‌شوند. آن‌ها سوالاتی می‌پرسند از جمله: « راه حل چیست؟ حال ما چه کار می‌توانیم بکنیم؟ گام بعدی ما چیست؟»

به علاوه افرادی که معمولاً خوش‌بین، مثبت و سرحال هستند همواره در حال فکر کردن و صحبت کردن در مورد اهدافشان هستند. آن‌ها بیشتر در مورد آینده و مسیری که قصد طی کردن آن را دارند فکر و صحبت می‌کنند و کمتر در مورد گذشته و مسیری که تا به حال طی کرده‌اند فکر می‌کنند. آن‌ها همیشه به جلو می‌نگرند و نه به عقب.

هنگامی که شما دائماً در حال تصور اهداف و ایده آل‌هایتان هستید و مثبت اندیشانه با خود صحبت می‌کنید، بیشتر احساس تمرکز و پر انرژی بودن می‌کنید و احساس اعتماد به نفس و خلاقیت شما افزایش می‌یابد و حس کنترل و قدرت تشخیص بیشتری را تجربه می‌کنید.

هر چه احساس شما مثبت‌تر و پرانگیزه‌تر باشد، اشتیاق شما برای آغاز کار بیشتر و عزم شما برای تداوم بخشیدن به کار، جزم تر می‌شود.

قورباغه را قورت بده!

افکار خود را کنترل کنید. به یاد داشته باشید که شما اغلب اوقات به همان چیزی تبدیل می‌شوید که به آن فکر می‌کنید. بیشتر در مورد چیزهایی فکر و صحبت کنید که خواهان آن‌ها هستید نه چیزهایی که دوست ندارید.

ذهن خود را با قبول مسئولیت کامل اعمال خودتان و تمام اتفاقاتی که برایتان روی می‌دهد، مثبت نگه دارید. از سرزنش و ملامت دیگران به هر دلیلی، خودداری کنید. تصمیم بگیرید که بیشتر دنبال پیشرفت باشید تا بهانه‌گیری، افکار و انرژی خود را به سوی آینده و بر روی کارهایی که می‌توانید برای بهبود زندگی‌تان انجام دهید متمرکز کنید و بقیه‌ی کارها را رها کنید.

برای مطالعه‌ی بخش‌های دیگر کتاب قورباغه را قورت بده نوشته‌ی برایان تریسی از لینک‌های زیر استفاده کنید:

بخش اول      بخش دوم      بخش سوم      بخش چهارم      بخش پنجم      بخش ششم      بخش هفتم      بخش هشتم      بخش نهم      بخش دهم      بخش یازدهم      بخش دوازدهم     بخش سیزدهم      بخش چهاردهم      بخش پانزدهم      بخش شانزدهم      بخش هفدهم      بخش هجدهم      بخش نوزدهم      بخش بیستم      بخش بیست و یکم       بخش بیست و دوم      بخش بیست و سوم      بخش بیست و چهارم      نتیجه گیری

مقالات پیشنهادی:

جف کلر : چرا نگرش همه چیز است؟

۵ دلیل برای داشتن نگرش مثبت

اگر می‌خواهید خیلی سریع ثروتمند شوید این کارها را انجام دهید

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر