قورباغه را قورت بده!

۲۱ روش سودمند برای غلبه بر تنبلی و انجام کار بیشتر در زمان کمتر

نویسنده: برایان تریسی

مشکلترین کارتان را در ابتدا انجام دهید

برایان تریسی کتاب کوتاه و پرفروش قورباغه را قورت بده را نوشت تا به معرفی ۲۱ روش سودمند برای غلبه بر تنبلی و انجام کار بیشتر در زمان کمتر بپردازد. برایان تریسی در این بخش از کتاب قورباغه را قورت بده به تشنگان موفقیت توصیه می‌کند مشکل ترین کارشان را در ابتدا انجام دهند.

سر توماس فوول باکستون می‌گوید: هر چه بیشتر عمر می‌کنم، مطمئن‌تر می‌شوم که تفاوت بزرگ بین آدم‌ها، آدم‌های ضعیف و قوی، آدم‌های بزرگ و آدم‌های کوچک، همان انرژی یا اراده مستحکم اولیه برای انجام کار است. انسان با اراده به محض آنکه تصمیمی را گرفت می‌گوید: یا مرگ یا پیروزی.

یکی از بهترین تکنیک‌های غلبه بر تنبلی و عادت به تعویق انداختن و انجام سریع‌تر کارها، این است که شما کارتان را با انجام مشکل‌ترین وظیفه‌ی خود آغاز کنید. این در واقع همان خوردن قورباغه می‌باشد. این یکی از مشکل‌ترین و البته مهم‌ترین مهارت‌های مدیریت شخصی می‌باشد. شما با پیروی از مراحل زیر می‌توانید چنین عادتی را در خود ایجاد کنید:

  • در پایان کار روزانه یا در پایان هفته، لیستی از تمامی کارهایی که باید روز بعد یا هفته بعد انجام دهید تهیه کنید.
  • با استفاده از شیوه‌ی ABCDE و اصل ۸۰/۲۰ این لیست را مورد بازنگری قرار دهید.
  • کار A-1 یعنی مهم‌ترین کار خود را که جدی‌ترین پیامدهای بالقوه را دارد، شناسایی کنید.
  • تمام چیزهایی را که برای آغاز تا پایان این کار لازم دارید جمع‌آوری کنید و از قبل آن‌ها را برای کار در صبح روز بعد آماده کنید.
  • محیط کاری خود را کاملاً تمیز کنید به طوری که فقط مهم‌ترین کارتان، بر روی میز، منتظر باشد تا شما آن را انجام دهید.
  • خود را موظف کنید که صبح از خواب بیدار شده، آماده شوید، به محل کار رفته، پشت میزتان بنشینید و کار بدون وقفه بر روی مشکل‌ترین وظیفه‌ی خود را قبل از انجام هر کار دیگری آغاز کنید.
  • این کار را هر روز و به مدت بیست و یک روز انجام دهید تا به آن عادت کنید. با این نظم، شما می‌توانید بهره وری خود را در کمتر از یک ماه، صد برابر کنید.

 

شروع روز با انجام بزرگ‌ترین و مهم‌ترین وظیفه دقیقاً، خلاف کاری است که اغلب مردم انجام می‌دهند. این نظم، تنبلی و عادت به تعویق انداختن کارها را در شما از بین می‌برد و آینده‌ی شما را کاملاً در دستان خودتان قرار می‌دهد.

آغاز کار با انجام مشکل‌ترین کار یا مشکل‌ترین قسمت کار، یک آغاز خوب و جهشی برای شما می‌باشد. بدین ترتیب پر انرژی تر و مولدتر خواهید بود.

برایان تریسی در ادامه این بخش از کتاب قورباغه را قورت بده می‌گوید:

در روزهایی که کار را بدون درنگ، با حمله به مهم‌ترین وظیفه‌تان آغاز می‌کنید، احساس بهترین نسبت به خودتان و کارتان در مقایسه با روزهای دیگر خواهید داشت. احساس می‌کنید قدرت شخصی، تأثیرگذاری، کنترل و مسئولیت‌پذیری بیشتری در زندگی خود نسبت به هر زمان دیگر دارید.

عادت انجام مشکل‌ترین کارها در آغاز روز را در خود تقویت کنید و هرگز به عقب برنگردید. شما به زودی یکی از مولدترین افراد نسل خود خواهید شد.

قورباغه را قورت بده!

به خودتان به عنوان یک اثر هنری در حال تکمیل شدن بنگرید. با تمرین و تکرار موارد گفته شده، آن‌ها را در وجود خود به صورت عادت درآورید تا بتوانید آن‌ها را به طور خود به خود و ساده انجام دهید.

یکی از قوی‌ترین عباراتی که می‌توانید یاد بگیرید و به کار ببرید، این است: «فقط همین امروز» نگران این نباشید که ممکن است خودتان را برای همیشه تغییر دهید. هر گاه که احساس کردید باید تغییر دهید، این کار را « فقط برای همین امروز » انجام دهید.

به خودتان بگویید که « من فقط برای امروز، برنامه‌ریزی می‌کنم، آماده می‌شوم و قبل از انجام هر کار دیگری، مشکل‌ترین کارم را انجام می‌دهم.» شما از تغییری که این عبارت در زندگی‌تان خواهد گذاشت شگفت‌زده می‌شوید.

برای مطالعه‌ی بخش‌های دیگر کتاب قورباغه را قورت بده نوشته‌ی برایان تریسی از لینک‌های زیر استفاده کنید:

بخش اول      بخش دوم      بخش سوم      بخش چهارم      بخش پنجم      بخش ششم      بخش هفتم      بخش هشتم      بخش نهم      بخش دهم      بخش یازدهم      بخش دوازدهم     بخش سیزدهم      بخش چهاردهم      بخش پانزدهم      بخش شانزدهم      بخش هفدهم      بخش هجدهم      بخش نوزدهم      بخش بیستم      بخش بیست و یکم       بخش بیست و دوم      بخش بیست و سوم      بخش بیست و چهارم      نتیجه گیری

مقالات پیشنهادی:

راز موفقیت : ۱۱ ویژگی مشترک افراد موفق

مثل دانشمندان با شکست برخورد کنید!

چرا باید خوش‌بین و مثبت اندیش باشیم: ۵ دلیل علمی

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر