قورباغه را قورت بده!

۲۱ روش سودمند برای غلبه بر تنبلی و انجام کار بیشتر در زمان کمتر

نویسنده: برایان تریسی

برشهای بزرگی از زمان ایجاد کنید

برایان تریسی کتاب کوتاه و پرفروش قورباغه را قورت بده را نوشت تا به معرفی ۲۱ روش سودمند برای غلبه بر تنبلی و انجام کار بیشتر در زمان کمتر بپردازد. برایان تریسی در این بخش از کتاب قورباغه را قورت بده به تشنگان موفقیت توصیه می‌کند برش های بزرگی از زمان ایجاد کنند.

نیدو کوبین می‌گوید: هیچ چیز نمی‌تواند به اندازه‌ی متمرکز کردن تمام انرژی‌هایتان بر روی تعداد محدودی از اهداف، قدرت بیشتری به زندگی شما منتقل کند.

راهکار ایجاد زمان، نیازمند تعهد شما به کار بر روی کارهای بزرگ بر طبق برنامه‌ی زمانی می‌باشد. بیشتر کارهای واقعاً مهمی که شما انجام می‌دهید، نیازمند یک برش زمانی بزرگ و پیوسته برای کامل شدن هستند. توانایی شما در ایجاد و خلق چنین برش‌های زمانی باارزش و مولد، نقش محوری در توانایی شما در انجام یک پیشرفت مهم در زندگی و کارتان دارد.

فروشنده‌های موفق، هر روزه زمان خاصی را به تلفن زدن به مشتریان بالقوه‌ی خود، اختصاص می‌دهند. آن‌ها علاوه بر به تعویق انداختن و تأخیر در انجام کارهایی که مورد علاقه‌شان نیست، تصمیم می‌گیرند که ساعتی را، مثلاً بین ۱۰ و ۱۱ صبح را به تلفن زدن اختصاص دهند و سپس خود را موظف به پیروی از تصمیمات گرفته شده می‌کنند.

بسیاری از مدیران تجاری، هر روز زمان خاصی را به تلفن زدن به مشتریان اختصاص می‌دهند تا به طور مستقیم نظرات آن‌ها را در مورد محصولاتشان دریافت کنند. برخی مردم دوره‌های زمانی سی تا شصت دقیقه‌ای را هر روز به ورزش اختصاص می‌دهند. خیلی از مردم، قبل از بازنشستگی، هر شب به مدت ۱۵ دقیقه به خواندن کتاب‌های بزرگ می‌پردازند. بدین ترتیب به مرور زمان، آن‌ها ده‌ها کتاب از بهترین کتاب‌های نوشته شده را می‌خوانند.

کلید موفقیت برای اجرای این روش کار کردن در یک برهه‌ی زمانی خاص، این است که شما از قبل برنامه‌ریزی کنید و برای هر کار یا فعالیت ویژه یک بازه‌ی زمانی ویژه و ثابت را تعیین کنید.

با خود قرارهای کاری منعقد کرده و خود را موظف به اجرای آن‌ها کنید. برش‌های زمانی سی، شصت و نود دقیقه‌ای را برای انجام تکمیل کارهای مهم خود کنار بگذارید.

اکثر افراد مولد، فعالیت‌های ویژه خود را در قالب برش‌های زمانی از قبل برنامه‌ریزی شده قرار می‌دهند. این افراد در زندگی کاری خود، در هر زمان تنها به انجام یک کار مهم می‌پردازند؛ بنابراین، آن‌ها روز به روز مولدتر می‌شوند و در نهایت دو، سه و پنج برابر افراد متوسط بهره وری خواهند داشت.

یک برنامه‌ی زمانی که از قبل به روز، ساعت و دقیقه سازماندهی شده باشد، می‌تواند یکی از قوی‌ترین ابزارهای بهره وری شخصی باشد. این برنامه، شما را قادر می‌سازد که ببینید در کجا می‌توانید برش‌های زمانی را برای کار متمرکز، تقویت کرده یا خلق کنید.

در طی این زمان کاری، می‌توانید تلفن را خاموش کرده و همه‌ی مزاحمت‌ها را حذف کرده و بدون وقفه به کار بپردازید. یکی از بهترین عادت‌های کاری این است که صبح زود از خواب بیدار شده و به مدت چند ساعت در منزل کار کنید. در یک خانه بدون مزاحم می‌توانید سه برابر یک دفتر شلوغ که پر است از مردم و صدای تلفن، کار کنید.

هنگامی که به قصد یک سفر تجاری در حال پرواز هستید می‌توانید دفتر کار خود را در همان هواپیما ایجاد کنید، به شرطی که قبلاً کار خود را کاملاً برنامه‌ریزی کرده باشید. هنگامی که هواپیما از زمین بلند می‌شود، شما می‌توانید بدون وقفه تا انتهای پرواز به کار بپردازید. بدون شک، از مقدار کاری که می‌توانید در یک هواپیما به طور مداوم و بدون مزاحمت انجام دهید، شگفت‌زده خواهید شد.

برایان تریسی در ادامه این بخش از کتاب قورباغه را قورت بده می‌گوید:

یکی از کلیدهای بهره وری بالا و عملکرد خوب این است که هر دقیقه را به حساب بیاورید. زمان مسافرت و نقل و انتقال را که اغلب « هدیه‌های زمان » می‌نامند، برای تکمیل قسمت‌های کوچک کارهای بزرگ مورد استفاده قرار دهید.

به یاد داشته باشید که اهرام سه گانه را سنگ به سنگ ساخته‌اند. یک زندگی یا موقعیت شغلی عالی با انجام تنها یک کار یا قسمتی از یک کار در هر زمان، ساخته می‌شود.

کاری که شما در مدیریت زمان باید انجام دهید این است که به سازماندهی آگاهانه و خلاقانه‌ی دوره‌های زمانی متمرکز که مورد نیاز شما برای انجام خوب و طبق برنامه‌ی کارهای کلیدی هستند، بپردازید.

قورباغه را قورت بده!

همواره با راه‌های مختلفی که برای صرفه‌جویی، برنامه‌ریزی و تقویت برش‌های بزرگ زمانی وجود دارند، فکر کنید. از این زمان‌ها برای کار بر روی پروژه‌های بزرگ دارای پیامدهای بسیار مهم استفاده کنید.

هر دقیقه را به حساب بیاورید. با برنامه‌ریزی و آماده‌سازی از قبل به کار مداوم و پیوسته و بدون وقفه و انحراف بپردازید. مهم‌ترین نکته اینکه، بر روی مهم‌ترین نتایجی که مسئول آن‌ها هستید، تمرکز کنید.

برای مطالعه‌ی بخش‌های دیگر کتاب قورباغه را قورت بده نوشته‌ی برایان تریسی از لینک‌های زیر استفاده کنید:

بخش اول      بخش دوم      بخش سوم      بخش چهارم      بخش پنجم      بخش ششم      بخش هفتم      بخش هشتم      بخش نهم      بخش دهم      بخش یازدهم      بخش دوازدهم     بخش سیزدهم      بخش چهاردهم      بخش پانزدهم      بخش شانزدهم      بخش هفدهم      بخش هجدهم      بخش نوزدهم      بخش بیستم      بخش بیست و یکم       بخش بیست و دوم      بخش بیست و سوم      بخش بیست و چهارم      نتیجه گیری

مقالات پیشنهادی:

بزرگ‌ترین دشمنان بهره‌وری : با ۵ قاتل زمان آشنا شوید

دلایل شکست نامنظم‌ها : ۱۰ بهانه‌ی آدم‌های نامنظم

عادت‌های پول‌ساز : ۱۵ عادت روزانه‌ی افراد ثروتمند

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر