قورباغه را قورت بده!

۲۱ روش سودمند برای غلبه بر تنبلی و انجام کار بیشتر در زمان کمتر

نویسنده: برایان تریسی

سرعت کار را بالا ببرید

برایان تریسی کتاب کوتاه و پرفروش قورباغه را قورت بده را نوشت تا به معرفی ۲۱ روش سودمند برای غلبه بر تنبلی و انجام کار بیشتر در زمان کمتر بپردازد. برایان تریسی در این بخش از کتاب قورباغه را قورت بده به تشنگان موفقیت توصیه می‌کند سرعت کار را بالا ببرند.

ناپلئون هیل می‌گوید: منتظر نمانید؛ زمانی بهتر از اکنون پیدا نمی‌کنید. از همین جایی که ایستاده‌اید و با هر ابزاری که در اختیار دارید شروع کنید، همین طور که پیش می‌روید، ابزارهای بهتری خواهید یافت.

شاید بارزترین ویژگی قابل شناسایی یک مرد یا زن مولد، عمل‌گرا بودن وی باشد. افراد خیلی مولد، زمانی را صرف تفکر، برنامه‌ریزی و تعیین اولویت‌ها می‌کنند. آن‌ها به‌ سرعت و با قدرت به سمت اهدافشان خیز برمی‌دارند. آن‌ها به طور مداوم، آرام و پیوسته کار می‌کنند و ظاهراً از همان مقدار زمانی که افراد معمولی صرف صحبت کردن با یکدیگر، تلف کردن وقت و کار بر روی وظایف کم‌ارزش می‌کنند، برای انجام کارهای خود استفاده می‌کنند.

هنگامی که به فعالیت پیوسته و سطح بالا بر روی یک کار باارزش می‌پردازید، می‌توانید وارد یک وضعیت ذهنی شگفت‌آوری به نام « اوج » شوید. تقریباً همه این وضعیت را زمانی تجربه کرده‌اند. افراد واقعاً موفق آن‌هایی هستند که خود را بیش از افراد متوسط وارد چنین وضعیتی می‌کنند.

در وضعیت « اوج » که برترین وضعیت عملکرد و بهره وری انسانی است، یک اتفاق تقریباً معجزه‌آسا در ذهن و احساسات شما روی می‌دهد.

احساس شادی و آرامش می‌کنید. هر کاری که انجام می‌دهید به نظر بدون زحمت و دقیق می‌باشد. احساس خوشبختی و پر انرژی بودن می‌کنید؛ و یک حس فوق‌العاده از آرامش و موفقیت شخصی را تجربه می‌کنید.

در وضعیت « اوج » که در طی قرون به کرات در مورد آن صحبت شده است، شما واقعاً در سطح بالاتری از وضوح، خلاقیت و قابلیت کار می‌کنید. حساس‌تر و آگاه‌تر هستید. قوه‌ی بصیرت و ادراک شهودی شما با دقت غیر قابل باوری کار می‌کند. ارتباطات بین مردم و شرایط پیرامون خود را حس می‌کنید. اغلب ایده‌ها و تدابیر فوق‌العاده‌ای به مغز شما خطور می‌کند که شما را قادر به حرکت رو به جلو می‌سازد.

برایان تریسی در ادامه این بخش از کتاب قورباغه را قورت بده می‌گوید:

یکی از راه‌های ورود به وضعیت اوج، ایجاد حس فوریت می‌باشد. این حس یک محرک میل داخلی است که در جهت آغاز و انجام سریع یک کار، عمل می‌کند. این محرک داخلی یک ناشکیبایی درونی است که شما را به آغاز کار و تداوم آن تحریک می‌کند و یک حس اضطرار که بسیار شبیه هیجان و اضطرابی است که در موقع مسابقه دادن بدان دچار می‌شویم در شما ایجاد می‌کند.

با این حس فوریت درونی، نوعی « تمایل به کار » در شما ایجاد می‌شود. شما بیشتر از آنکه در مورد کاری که می‌خواهید بکنید صحبت کنید، مستقیماً به انجام کار می‌پردازید. بر روی مراحل اولیه‌ی ویژه ای که می‌توانید بدون درنگ آغاز کنید متمرکز می‌شوید. بر روی کارهایی متمرکز می‌شوید که همان زمان می‌توانید انجام دهید و به نتایج دلخواه و اهداف خود برسید.

ظاهراً همراه با هر موفقیت بزرگی، یک ضرباهنگ سریع هم وجود داشته است. ایجاد این ضرباهنگ نیازمند آن است که شما حرکت را آغاز کرده و با سرعت ثابت به پیش بروید.

هنگامی که یک فرد عمل‌گرا می‌شوید، شما « اصل ماندگاری حرکت » را فعال می‌کنید. این اصل می‌گوید که گرچه غلبه بر نیروی اینرسی و آغاز حرکت اولیه ممکن است انرژی زیادی از شما بگیرد ولی پس از شروع، ادامه دادن مسیر انرژی بسیار کمتری می‌خواهد.

خوشبختانه هر چه سریع‌تر حرکت کنید، انرژی بیشتری خواهید داشت. هر چه سریع‌تر پیش بروید، کار بیشتری می‌توانید انجام دهید و احساس موفقیت بیشتری خواهید داشت. هر چه سریع‌تر به جلو می‌روید، تجربه‌ی بیشتری کسب می‌کنید و چیزهای بیشتری یاد می‌گیرید. هر چه سریع‌تر حرکت کنید، در کارتان تواناتر و قابل‌تر می‌شوید.

حس فوریت، شما را به طور خودکار وارد مسیر سریع شغلی خود می‌کند. هر چه سریع‌تر و بیشتر کار کنید، سطح عزت نفس، احترام به خود و غرور شخصی شما بالاتر می‌رود.

یکی از ساده‌ترین و در عین حال قوی‌ترین راه‌های شروع، تکرار زیاد این عبارت است « الان شروع کن! الان شروع کن! »

اگر حس کردید که سرعت شما کم شده یا به وسیله تعاملات یا فعالیت‌های کم‌ارزش از مسیر خود منحرف شده‌اید، این عبارت را بارها برای خود تکرار کنید: « به کارت برگرد! به کارت برگرد! »

در تحلیل نهایی باید گفت که معروف شدن به عنوان فردی که کارهای مهم را سریع‌تر و به خوبی انجام می‌دهد بیش از هر عامل دیگری در پیشرفت کاری شما تأثیر خواهد گذاشت. این اعتبار، شما را به یکی از ارزشمندترین و محترم‌ترین افراد در زمینه‌ی کاری خودتان تبدیل می‌کند.

قورباغه را قورت بده!

همین امروز تصمیم بگیرید که یک حس فوریت را در هر کاری که انجام می‌دهید، ایجاد کنید. کاری را که تمایل دارید به تعویق بیاندازید، انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که عادت اجرای سریع آن کار را در خود تقویت کنید.

هنگامی که فرصت به دست می‌آورید یا به مشکلی برخورد می‌کنید، سریعاً وارد عمل شوید. هنگامی که یک وظیفه یا مسئولیت را بر عهده شما می‌گذارند، آن را سریعاً انجام داده و به سرعت برگردانید. در تمام حوزه‌های مهم زندگی خود، به سرعت حرکت کنید. وقتی که مشاهده می‌کنید چقدر کارهای بیشتری انجام داده‌اید و احساس بهتری دارید، شگفت‌زده خواهید شد.

برای مطالعه‌ی بخش‌های دیگر کتاب قورباغه را قورت بده نوشته‌ی برایان تریسی از لینک‌های زیر استفاده کنید:

بخش اول      بخش دوم      بخش سوم      بخش چهارم      بخش پنجم      بخش ششم      بخش هفتم      بخش هشتم      بخش نهم      بخش دهم      بخش یازدهم      بخش دوازدهم     بخش سیزدهم      بخش چهاردهم      بخش پانزدهم      بخش شانزدهم      بخش هفدهم      بخش هجدهم      بخش نوزدهم      بخش بیستم      بخش بیست و یکم       بخش بیست و دوم      بخش بیست و سوم      بخش بیست و چهارم      نتیجه گیری

مقالات پیشنهادی:

چطور اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم : ۵ راهکار عالی

ثروتمند شوید : ۷ راه تضمینی / رابرت کیوساکی

توصیه‌ی برایان تریسی به مناسبت سال جدید میلادی : این ۳ کتاب را حتماً مطالعه کنید

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر