قورباغه را قورت بده!

۲۱ روش سودمند برای غلبه بر تنبلی و انجام کار بیشتر در زمان کمتر

نویسنده: برایان تریسی

کارهایتان را یک به یک انجام دهید

برایان تریسی کتاب کوتاه و پرفروش قورباغه را قورت بده را نوشت تا به معرفی ۲۱ روش سودمند برای غلبه بر تنبلی و انجام کار بیشتر در زمان کمتر بپردازد. برایان تریسی در این بخش از کتاب قورباغه را قورت بده به تشنگان موفقیت توصیه می‌کند کارهایتان را یک به یک انجام دهید.

جیمز آلن می‌گوید: راز قدرت واقعی در اینجا نهفته است. با تمرین مداوم یاد بگیرید که چگونه نیرو و توانایی خود را بررسی کرده و آن را در هر لحظه بر روی یک نقطه متمرکز کنید.

قورباغه را قورت بده! تمام بخش‌های برنامه‌ریزی، اولویت‌بندی و سازماندهی به همین مفهوم ساده ختم می‌شوند.

توانایی شما در انتخاب مهم‌ترین کارتان، شروع آن و سپس تمرکز کامل بر آن تا پایان کار، کلید دستیابی به سطوح بالای عملکرد و بهره وری شخصی می‌باشد.

تمامی دست آوردهای بزرگ بشریت، تاریخچه‌ای طولانی از کار سخت و متمرکز را در پشت سر خود دارد.

انجام یک به یک کارها مستلزم این است که وقتی کاری را شروع می‌کنید آن را بدون انحراف و اشتباه ادامه دهید تا ۱۰۰ درصد کار کامل شود. هنگامی که وسوسه می‌شوید که کار را ترک کنید یا به کار دیگری بپردازید، عبارت « به کارت برگرد » را مرتباً تکرار کنید.

با تمرکز کامل بر روی مهم‌ترین کارتان، شما می‌توانید زمان لازم برای انجام آن را تا ۵۰ درصد یا بیشتر کاهش دهید.

تخمین زده شده است که تمایل به توقف در انجام کار و بازگشت دوباره به کار می‌تواند زمان لازم برای انجام کامل آن کار را تا ۵۰۰ درصد افزایش دهد.

هر گاه به کار متوقف شده برمی‌گردید، باید ببینید که در چه مرحله‌ای کار را متوقف کرده‌اید و چه کاری را هنوز باید انجام دهید. شما باید بر اینرسی غلبه کنید و حرکت خود را دوباره آغاز کنید. همچنین باید یک ضرباهنگ ایجاد کنید و یک ریتم کاری مولد را آغاز کنید.

اما هنگامی که کاملاً آماده می‌شوید و سپس شروع به کار می‌کنید و کار را بدون وقفه و انحراف تا پایان ادامه می‌دهید، انگیزه، اشتیاق و انرژی خاصی در شما به وجود می‌آید. شما همه روز بهتر و مولدتر می‌شوید؛ و سریع‌تر و تأثیرگذارتر کار می‌کنید.

حقیقت این است که هرگاه کار شماره‌ی یک خود را انتخاب کردید، آنگاه با انجام هر کار دیگر، وقت خود را تلف کرده‌اید. بر اساس اولویت‌بندی خودتان، کارهای دیگر اهمیت و ارزش یکسانی با کار شماره‌ی یک شما ندارد.

هر چه خود را بیشتر به انجام بدون وقفه‌ی یک کار منفرد موظف کنید، پیشرفت بیشتری در « منحنی کارآمدی » خواهید داشت و موفق می‌شوید کارهای بیشتری را در زمان کمتری انجام دهید.

هر بار که کار خود را متوقف می‌کنید، این چرخه را قطع کرده و در منحنی کارآمدی، به عقب برمی‌گردید و به جایی می‌رسید که انجام هر قسمت از کار مشکل‌تر شده و زمان بیشتری می‌برد.

برایان تریسی در ادامه این بخش از کتاب قورباغه را قورت بده می‌گوید:

آلبرت هوبارد انضباط فردی را چنین تعریف می‌کند: « توانایی مجبور کردن خود به انجام کاری که باید در زمان خاصی انجام شود، صرف نظر از اینکه آن را دوست داشته باشید یا نه.»

در تحلیل نهایی باید گفت که موفقیت در هر زمینه‌ای نیازمند نظم زیادی می‌باشد. نظم فردی، مدیریت فردی و کنترل فردی پایه‌های تشکیل‌دهنده‌ی شخصیت و عملکرد عالی هستند.

آغاز کردن یک کار اولویت دار و اصرار بر تکمیل ۱۰۰ درصدی آن، آزمونی واقعی برای شخصیت، اراده و قاطعیت شماست.

پشتکار در واقع همان انضباط فردی حین انجام کار است. خوشبختانه هر چه شما خود را بیشتر به اصرار در انجام یک کار بزرگ موظف کنید، علاقه و احترام شما به خودتان بیشتر شده و عزت نفس شما تقویت می‌شود.

و هر چه علاقه و احترام شما به خودتان بیشتر شود، موظف کردن خودتان به اصرار و پشتکار بیشتر، آسان‌تر می‌شود.

در واقع شما با تمرکز آگاهانه و کامل بر روی ارزشمندترین کارتان تا پایان ۱۰۰ درصدی آن، شخصیت خود را پایه‌ریزی و شکل می‌دهید و یک فرد برتر خواهید شد.

با این کار قوی‌تر، توانمندتر، مطمئن‌تر و خوشبخت‌تر خواهید شد؛ و احساس قدرت و بهره وری بیشتری خواهید کرد.

بالاخره، احساس می‌کنید که برای تعیین و دستیابی به هر هدفی، توانمندی دارید. شما افسار سرنوشت خودتان را به دست می‌گیرید؛ و به چنان تأثیرگذاری و موفقیت شخصی دست می‌یابید که آینده شما را کاملاً تضمین می‌کند.

اما کلیدی‌ترین نکته این است که ارزشمندترین و مهم‌ترین کاری را که در هر زمان می‌توانید انجام دهید، تشخیص دهید و سپس قورباغه‌تان را بخورید.

قورباغه را قورت بده!

عمل کنید! از همین امروز تصمیم بگیرید که مهم‌ترین کار یا پروژه‌ای را که می‌توانید انجام دهید انتخاب کرده و بدون درنگ کار بر روی آن را شروع کنید.

هنگامی که مهم‌ترین کارتان را آغاز می‌کنید، خود را موظف کنید که مسیر را تا پایان ۱۰۰ درصدی آن بدون انحراف و اشتباه طی کنید. این پشتکار را همانند آزمونی برای شخصیت خود در نظر بگیرید و ببینید که آیا شما از آن دسته اشخاصی هستید که می‌توانید تصمیم به انجام کاری بگیرند و سپس آن را بطور کامل انجام می‌دهند یا نه. پس از شروع کار، هرگز کار را قطع نکنید تا هنگامی که پایان یابد.

برای مطالعه‌ی بخش‌های دیگر کتاب قورباغه را قورت بده نوشته‌ی برایان تریسی از لینک‌های زیر استفاده کنید:

بخش اول      بخش دوم      بخش سوم      بخش چهارم      بخش پنجم      بخش ششم      بخش هفتم      بخش هشتم      بخش نهم      بخش دهم      بخش یازدهم      بخش دوازدهم     بخش سیزدهم      بخش چهاردهم      بخش پانزدهم      بخش شانزدهم      بخش هفدهم      بخش هجدهم      بخش نوزدهم      بخش بیستم      بخش بیست و یکم       بخش بیست و دوم      بخش بیست و سوم      بخش بیست و چهارم      نتیجه گیری

مقالات پیشنهادی:

از باشگاه «من نمی‌توانم! وحشتناک است!» خارج شوید و در گروه مردمان موفق قرار بگیرید

۵ دلیل برای داشتن نگرش مثبت

انیشتین شوید : بهترین روش‌ها برای بهبود عملکرد مغز

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر