قورباغه را قورت بده!

۲۱ روش سودمند برای غلبه بر تنبلی و انجام کار بیشتر در زمان کمتر

نویسنده: برایان تریسی 

مقدمه

برایان تریسی کتاب کوتاه و پرفروش قورباغه را قورت بده را نوشت تا به معرفی ۲۱ روش سودمند برای غلبه بر تنبلی و انجام کار بیشتر در زمان کمتر بپردازد. در این بخش مقدمه کتاب قورباغه را قورت بده نوشته برایان تریسی در اختیار شما کاربران عزیز قرار گرفته است.

از شما سپاسگزارم که این کتاب را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید. امیدوارم همان طور که ایده‌ها و نظریات مطرح شده در این کتاب، به من و هزاران انسان دیگر یاری رسانده است، برای شما نیز مفید و سودمند باشد. در حقیقت امیدوارم کتاب قورباغه را قورت بده بتواند زندگی‌تان را برای همیشه دگرگون کند. شما هرگز زمان کافی در اختیار ندارید که بتوانید همه‌ی کارهای ضروری خود را انجام دهید. همیشه انبوهی از کارها، وظایف شخصی، پروژه‌ها، روزنامه‌ها و مجلات هست که تصمیم دارید به محض آنکه فرصت کنید به سراغ آن‌ها بروید.

اما حقیقت این است که هرگز نمی‌توانید آن کارها را انجام دهید، یعنی همه‌ی آن روزنامه‌ها، مجلات و کتاب‌ها را بخوانید و به تفریحاتی که دوست داشته‌اید بپردازید.

با فعال‌تر شدن و افزایش بهره وری خویش نیز نمی‌توانید مشکلات مربوط به زمانبندی انجام کارها را حل کنید. هر چقدر هم بر شیوه‌های بهره وری فردی سلطه و مهارت داشته باشید باز هم همیشه بیش از حد توان خود کار و مشغله دارید و نمی‌توانید همه‌ی آن‌ها را انجام دهید.

برایان تریسی در ادامه این بخش از کتاب قورباغه را قورت بده می گوید:

شما فقط از یک راه می‌توانید زمان و زندگی خود را تحت کنترل خویش درآورید و آن هم این است که شیوه‌ی تفکر، کار و نحوه‌ی رو به رو شدن با انبوه مسئولیت‌های روزمره‌ی خود را تغییر دهید. برای اینکه بتوانید کارها و فعالیت‌های خویش را تحت کنترل درآورید، باید برخی از کارها و مسئولیت‌های خود را کنار بگذارید و همه‌ی تلاش خود را بر روی تعداد معدودی از فعالیت‌ها که در زندگی شما تحول ایجاد می‌کنند متمرکز کنید.

من بیش از سی سال است که در زمینه‌ی مدیریت زمان مطالعه و تحقیق می‌کنم و نظریات کارشناسان بزرگی مانند پیتر دروکر، الکس مک کنزی، آلن لاکین، استیفن کاوی و بسیاری افراد دیگر را مطالعه و بررسی کرده‌ام. صدها کتاب و هزاران مقاله در مورد اثر بخشی و کارایی فردی خوانده‌ام و کتاب حاضر نتیجه و ثمره‌ی این تحقیقات و مطالعات است.

هر بار که با ایده خوبی رو به روی شده‌ام آن را در زندگی شخصی و کار خویش امتحان کرده‌ام و اگر ثمربخش بوده است آن را در سخنرانی‌ها و همایش‌های خود مورد استفاده قرار داده و به دیگران آموزش داده‌ام.

گالیله زمانی نوشت «شما نمی‌توانید به یک شخص، چیزی را که خودش از قبل نمی‌داند، یاد بدهید. بلکه فقط قادرید او را از آنچه می‌داند با خبر و آگاه سازید.»

مطالب این کتاب، با توجه به میزان دانش و تجربه‌تان، برایتان آشنا به نظر می‌رسد. در این کتاب من قصد دارم این مطالب را به سطح بالاتری از آگاهی‌تان منتقل کنم. وقتی که این روش‌ها و تکنیک را یاد بگیرید و بارها و بارها به کار ببندید تا تبدیل به عادت شوند آنگاه قادر خواهید شد جریان زندگی‌تان را، به نحوی بسیار مثبت، تغییر دهید.

برای مطالعه ی بخش های دیگر کتاب قورباغه را قورت بده نوشته ی برایان تریسی از لینک های زیر استفاده کنید:

بخش دوم      بخش سوم      بخش چهارم      بخش پنجم      بخش ششم      بخش هفتم      بخش هشتم      بخش نهم      بخش دهم      بخش یازدهم      بخش دوازدهم     بخش سیزدهم      بخش چهاردهم      بخش پانزدهم      بخش شانزدهم      بخش هفدهم      بخش هجدهم      بخش نوزدهم      بخش بیستم      بخش بیست و یکم       بخش بیست و دوم      بخش بیست و سوم      بخش بیست و چهارم      نتیجه گیری

مقالات پیشنهادی:

برای موفقیت فقط به یک ویژگی نیاز دارید که متاسفانه از آن بی‌اطلاعید!

اصل بومرنگ؛ کلید گمشده موفقیت

راز موفقیت : ۷ تفاوت اساسی افراد موفق و افراد ناموفق + اینفوگرافیک

لطفاً برای حمایت از ما این مقاله را در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌تان به اشتراک بگذارید. با تشکر