یک روز که با پدر پولدار گرم صحبت بودم، او شمایی از یک رودخانه کشید، که من در یک سمت آن ایستاده بودم. او گفت : «یک نقشه پلی است به سوی رویاهایت. کار تو این است که این نقشه یا پل را به واقعیت بدل کنی تا رویاهایت به واقعیت بپیوندد. اگر تمام کاری که انجام می‌دهی این است که این سمت رودخانه بایستی و رویای سمت دیگر را داشته باشی، رویاهایت همیشه رویا خواهند ماند. ابتدا نقشه خود را به واقعیت بدل کن، سپس این رویاهایت هستند که به حقیقت خواهند پیوست.»

بین سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۴، کار من و کیم این بود که به نقشه خود واقعیت ببخشیم تا اینکه رویاپردازی کنیم. آنچه که ما انجام دادیم همان کاری است که خلبانان جنگی انجام می‌دهند. ما هر روز تمرین می‌کردیم و برای روزی آماده شدیم که روزنه شانسمان پدیدار شود. وقتی پدیدار شد شلیک‌هایمان را کردیم و روزنه بسته شد.

همان طور که پدر پولدار می‌گفت :  آینده شما بر اساس عملکرد امروزتان خلق می‌شود، نه فردا. ´به عبارت دیگر، آنچه که امروز انجام می‌دهید، آینده شماست. دلیل اینکه من و کیم در جایی استخدام نشدیم، حتی با اینکه بی پول بودیم، این بود که برنامه ما این نبود که در آینده کارمند شویم. در عوض، وقت خود را در سمینارهای آموزشی نحوه تاسیس شرکت یا نحوه سرمایه گذاری در املاک سپری می‌کردیم. گرچه هیچ پولی نداشتیم، هر کدام و در هر روز، ایجاد شرکت‌های بهتر و سرمایه گذاری در املاک و مستغلات را تمرین می‌کردیم. ما در آن روز به آنچه که قرار بود در آینده انجام دهیم عمل می‌کردیم. امروز هم مشغول ایجاد کسب و کارها و سرمایه گذاری در املاک هستیم. فردا هم احتمالاً در حال ایجاد کسب و کارها و سرمایه گذاری در بخش املاک خواهیم بود.

من هیچ نقشه ای ندارم که عملکردی همچون پدر بی پولم پس از بازنشستگی داشته باشم. برنامه‌هایی مثل یافتن شغل تا بتواند مکملی برای درآمد او از تأمین اجتماعی باشد. او زندگی خود را با آمادگی برای جستجوی یک شغل شروع کرد و در پایان زندگی خود نیز همچنان در پی یافتن یک شغل بود. تا سال ۲۰۲۰، میلیون‌ها نفر از همسالانم درست مطابق روش پدر بی پولم عمل خواهند کرد …آن‌ها به دنبال شغلی خواهند بود تا مکمل درآمدی باشد که از تأمین اجتماعی دریافت می‌کنند. آن‌ها فردا نیز همان کارهایی را انجام خواهند داد که امروز انجام می‌دهند.

اگر در کشور عزیزمان ایران هم نگاهی به زندگی باز نشستگان تأمین اجتماعی بیندازید خواهید دید که در خوش‌بینانه‌ترین حالت فقط از عهده‌ی مخارج اولیه خود بر می‌آیند. شما هر روز می‌توانید برای موفق شدن در دانشگاهی به نام دانشگاه مردم ثبت نام و در کلاس‌ها شرکت کنید. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که رفتار و نتایج رفتار آن‌ها را زیر ذره بین توجه قرار دهید. مطمئن باشید در مدت کوتاهی تمام نکات و راه و روش‌های لازم برای یک زندگی سعادتمندانه را خواهید یافت.

در پایان می‌خواهم این سؤال را مطرح کنم که آیا شما هنوز در یک طرف رودخانه ایستاده‌اید و به رویاها و اهدافتان که در آن طرف رود است نگاه می‌کنید یا نقشه خود را آماده و شروع به ساختن پلی برای رسیدن به اهدافتان کرده‌اید؟

نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.