مزیت های تلویزیون هایLED  نسبت به LCD

امروزه رقابت بین بازاریان لوازم خانگی بسیار است.و هر شرکت در تلاش است تا بین مردم به عنوان بهترین برند شناخته شود. همه ی برند ها در یک سری از تولیدات جزء بهترین محصولات بوده اند ولی این را هم باید گفت که تمامی برند ها در یک سری محصولات خود دچار ضعف شده اند. پس وقتی برای خرید به بازار میروید دنبال یک برند خاص نباشید بهتر است به امکانات آن محصول توجه کنید.در این میان یکی از محصولاتی که تبلیغات بسیاری روی آن انجام گرفته تلویزیون های ال ای دی هست .تلوزیون های ال ای دی با تفاوت هایی که با تلویزیون ال سی دی دارد طرفداران بیشتری پیدا کرده است. ما  در این مقاله به معرفی این محصول پرداخته و تفاوت های آن را بازگو میکنیم. تا در خرید و فروش تلوزیون اصفهان دچار مشکل نشوید.

ال ای دی(LED) :

ال ای دی مخفف کلمه ی (Light-Emitting Diode)  است ،یعنی دیود تشعشع نور.نمایشگر های ال ای دی همانطور که از نام آن پیداست  برای نمایش تصویر از دیودهای نورافشان استفاده میکنند.باید گفت که سایز این نمایشگرها بسیار بزرگ است و فقط در فضا های خاص به کار میرود .اما اینکه چه طور این ال ای دی های بزرگ وارد خانه ها و محل کار شدند را در ادامه توضیح میدهیم.

یکی از شرکت های کره ای با تولید ال سی دی سری جدید خود که در صفحه نمایش آن  از ال ای دی استفاده کرده بود، آن محصول را به عنوان ال ای دی به همه معرفی کرد. که با مخالفت های بسیاری رو به رو شد. اگر درست به آن توجه کنید میتوانید متوجه شوید که این تلویزیون ال ای دی نیست چون نمیتوان آن حجم بزرگ دیود های نور افشان ال ای دی را در یک تلویزیون خانگی جا داد.

حتی اگر هم این اتفاق بیفتد قیمت تلویزیون ال ای دی باید حداقل دو برابر قیمت ال سی دی شبیه به خود باشد.

و فروش تلوزیون اصفهان

ال سی دی (LCD) :

تا کنون برای نمایشگر تلوزیون ال سی دی از لامپ های فلورسنت استفاده میکردند. که از عیب های این لامپ میتوان به پر مصرف بودن آن اشاره کرد از دیگر عیوب آن این است که این لامپ نمیتواند رنگ مشکی را به طور واضح نمایش دهد وهمچنین قابلیت طیف رنگ وسیع را ندارد و در اشباع رنگ با مشکل مواجه است.

بنا براین مشکلات شرکت های تولید کننده محصولات ال سی دی برای رفع این مشکل ، به جای لامپ فلورسنت از ال ای دی استفاده کردند.

تلویزیون های ال سی دی که به جای فلورسنت از ال ای دی استفاده میکنند چندین مزیت نسبت به قبل دارند.

۱.ال ای دی ها برق کمتری نسبت به فلورسنت استفاده میکند.

۲.دوم اینکه طیف رنگ وسیعی دارند.

۳.باریکی قابل توجهی نسبت به قبل دارند. (اکثر مردم با این مشخصه ال ای دی ها را میشناسند.)

۴.تصویر آن بسیار شفاف تر است ودر رنگ های تیره عمیق تر است.

وضعیت تولید و فروش تلویزیون اصفهان:

بازار صوتی و تصویری درچند سال اخیر پیشرفت چشم گیری داشته به صورتی که در سال گذشته حدود ۱۴۰ مدل متنوع در ایران تولید شد که ۸۰ درصد آن مربوط به ال ای دی و ال سی دی بود.برای خرید و فروش تلوزیون اقساطی اصفهان به فروشگاه های ما مراجعه نمایید.