یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توان به کمکش، به جنس و کیفیت و ارزش زمان پی برد، این است که طوری به کارهایتان بپردازید که گویی برای انجامشان فرصت کمی دارید. تشبیهی که دوست دارم از آن استفاده کنم «گل‌های دودقیقه‌ای» در فوتبال آمریکایی است که طی آن، در حالی که فقط دو دقیقه به پایان بازی باقی‌ مانده، تیم رقیب که درست در انتهای زمین مقابل قرار دارد، باید کاری کند که بتواند توپ را هفتاد، هشتاد متر جلوتر بیاورد. در اینجاست که هافبک‌ها چند پاس سریع می‌دهند. «گیرنده‌ها» با چند جهش اساسی گل را به ثمر می‌رسانند. کمک داورها به سر جاهای خود برمی‌گردند و هیچ‌کس هم منتظر بغل کردن و ابراز احساسات رایج نمی‌ماند.

با آن که طی کردن مسیری هفتاد، هشتاد متری در زمین فوتبال نامحتمل به نظر می‌رسد، ولی تیم‌های  فوتبال خوب، این کار بزرگ را چنان به وفور انجام می‌دهند که «گل دودقیقه‌ای» به یکی از اجزای تفکیک‌ناپذیر بازی‌های فوتبال تبدیل شده است. طرف شدن با بسیاری از کارهای روزانه با همان ذهنیت گل‌های دودقیقه‌ای و تنها فکر را روی هدف متمرکز کردن، در باب مهارت‌های سازمان‌دهی. حساسیت‌هایتان به زمان، معجزه خواهد کرد.

این هم ایده‌هایی که چطور گل‌های دودقیقه‌ای شخصی‌تان را شروع کنید :

۱-از خودتان یک هافبک بسازید.

شرایط بازی را، خود تعیین کنید و چگونگی گذران وقت را خود معین نمایید. هر گاه کسی از شما کمک طلبید، یا فقط خواست گپی با شما بزند، از طرف مقابل بپرسید که کارش چقدر طول می‌کشد. اگر طولانی‌تر از زمانی است که شما حاضرید به آن اختصاص دهید، آن ملاقات، گفت‌وگو یا کار را به وقتی مناسب‌تر موکول کنید.

۲-سنگ کوچک بردارید، نه سنگ بزرگ.

همان‌طور که هر هافبک خوبی می‌داند، پاس‌های کوتاه و بالا که مؤثر و سریع اجرا می‌شوند، در پایان دو دقیقه دو برابر پاس‌های بلند، امتیاز می‌آورند. اگر همان رویکرد (تصمیماتی که سریع گرفته و سریع به اجرا درآیند) در مورد کارهایتان به اجرا درآورید، تعجب خواهید کرد که در مدت ‌زمانی نسبتاً کوتاه، چقدر کار انجام داده‌اید.

۳-نیازی نیست که خوشگل باشد.

به ثمر رساندن گل، به ثمر رساندن گل است و حالا فرقی نمی‌کند چه طور این گل وارد دروازه‌ی حریف شده است. نیازی نیست فرآیندهایی که به کار می‌برید خوشگل و بی‌عیب و نقص باشد. تنها چیزی که نیاز دارید این است که کار کنید.

۴-هر کس باید در جریان گل شما باشد.

گل دودقیقه‌ای در فوتبال (آمریکایی) فقط وقتی کارگر می‌افتد که همه رویکردش را درک نمایند، با هدف آشنا باشند و همه به طور هماهنگ کار کنند تا دودقیقه‌ای به گل برسند. در دنیای شما افراد کمی هستند که با قواعد، اهداف، یا راهبردهایتان برای دست‌یابی به هدف‌های شخصی شما آشنا باشند. اگر می‌خواهید در رسیدن به هدف خویش موفق شوید، باید دیگران را در جریان اهداف خود بگذارید و آن‌ها را یار و همراه خود کنید.

خوب، شروع کنید. برای موفقیت در زندگی، هر روز چند تا گل دودقیقه‌ای بزنید.

برای حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. با تشکر