همه ما با قدرت شگفت انگیز فتوشاپ آشنا هستیم، می‌توانید به طرز عجیبی یک عکس را دستکاری کنید، عکس بدی را به تصویری زیبا و انسانی زشت را به فردی خوش رو تبدیل کنید و کارهای مبتکرانه و خلاقیت های بی شمار دیگری که این نرم افزار حرفه ای در اختیار کاربران می گذارد. اگر بر روتوش تصاویر و ترفندهای فتوشاپ مسلط باشید به راحتی می‌توانید تصاویری زیبا و خیره کننده تولید کنید.

به نظر می‌رسد در چند سال اخیر روندی جدید به نام «خلق گونه‌های دیجیتالی حیوانات » در بین هنرمندان فتوشاپ ایجاد شده است. گونه‌هایی که در این مقاله به آن‌ها پرداخته شده، ترکیبی از سگ‌ها و پرندگان هستند که بدون شک خنده‌دارترین و جالب‌ترین گونه‌های خلق شده توسط این طراحان خوش‌ذوق است. به این گونه‌های جدید و عجیب و قریب Dirds گفته می‌شود که ترکیب دو کلمه‌ی Dogs و Birds است.

Dirds می‌تواند پرنده‌ای با سری شبیه به یک سگ یا برعکس باشد که این تناقض ایجاد شده بر اثر ترکیب این حیوانات متفاوت موجب خلق تصاویری جالب شده است.

احتمالاً ایده خلق چنین موجوداتی از تبلیغات Witte Molen ( شرکت تولید مواد غذایی برای حیوانات ) گرفته شده است که ۳ تصویر آخر مربوط به این تبلیغات است. پس از انتشار تصاویر این تبلیغات ایده جالب به کار رفته در آن به سرعت مورد توجه کاربران دنیای مجازی قرار گرفت و با سرعتی باور نکردنی در سراسر وب منتشر شد.

در ادامه می‌توانید تعدادی از این تصاویر جالب و با مزه را مشاهده کنید:

 dirds-1 (1)

dirds-2

dird-5

dirds-6

dirds-3

dirds-4