وارد اکانت فیس بوک خود می‌شوید ناگهان متوجه می‌شوید چند تا از دوستانتان شما را به رویدادهایی خاص یا استفاده از نرم افزارهای با مزه دعوت کرده‌اند. این سناریویی است که تقریبا تمام افرادی که در این شبکه اجتماعی عضو هستند با آن روبرو شده‌اند.

اگر از این دعوت‌های بی دلیل خسته شده‌اید و به دنبال راهی می‌گردید تا یک بار و برای همیشه از شر آن‌ها خلاص شوید، این مقاله برای شماست.

فیس بوک می‌تواند ابزاری عالی و در خدمت ما باشد. در این شبکه اجتماعی می‌توانید رابطه خود را با دوستان قدیمی تان حفظ کنید، با افراد جدیدی آشنا شوید و کاتالوگی آنلاین از زندگی خود در اختیار داشته باشید. البته هر ابزار جنبه های منفی نیز دارد. به هر حال، شاید آزار دهنده‌ترین ویژگی فیس بوک دعوت‌های بیشمار رویدادها و اپلیکیشن های گوناگون است که یا به صورت خودکار و یا از طریق دوستانتان برای شما ارسال می‌شود.

وقت آن است که جلوی این دعوت‌ها بایستیم. در این مقاله نحوه بلاک کردن دعوت‌ها و کاربرانی که فعالیت‌هایشان باب میل شما نیست را فرا می‌گیرید.

بلاک کردن افراد.

منویی که شامل میانبرهای حریم شخصی ( Privacy shortcuts )است، کنار آیکون اعلانات ( Notification ) در گوشه سمت راست و بالای صفحه نمایش قرار گرفته است. این منو گزینه های مفیدی در اختیار شما قرار می‌دهد که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید مشخص کنید چه کسانی پست‌های شما را ببینند یا در مورد آن‌ها نظر دهند. هم چنین اگر کاربری مزاحمتی برای شما ایجاد کرده است می‌توانید از طریق این منو به آسانی او را بلاک کنید.

Facebook-2

بر روی گزینه ” How do I stop someone from bothering me? ” کلیک کنید و نام یا آدرس ایمیل کاربر مورد نظر را در کادر مربوطه وارد کنید. فیس بوک به کاربرانی که آن‌ها را بلاک کرده‌اید این موضوع را اطلاع نخواهد داد. آن شخص دیگر قادر به دیدن پروفایل شما نخواهد بود، نمی‌تواند به شما پیام دهد یا کامنت هایی را که بر روی پروفایل‌های دیگر می‌گذارید را نخواهد دید. اگر قبلا با آن‌ها دوست بوده باشید، با این تنظیم آن‌ها را Unfriend کرده‌اید.

بلاک کردن اپلیکیشن ها، دعوتها و…

اگر بلاک کردن برخی افراد کمی نامناسب است، می‌توانید به سادگی آن‌ها را در یک لیست محدود شده ( Restricted list )قرار دهید که تنها قادر به دیدن پست‌های عمومی شما باشند. این گزینه را می‌توانید در بخش مربوط به بلاکینگ ( Blocking ) در منوی تنظیمات ( Settings ) پیدا کنید که با کلیک بر روی فلش رو به پایین که در کنار آیکن میانبرهای حریم شخصی ( Privacy shortcuts ) قرار گرفته است قابل دسترس است.

 Facebook-3

علاوه بر بلاک کردن افرادی خاص، قادر خواهید افراد مورد نظر خود را به گونه ای بلاک کنید که دیگر نتوانند شما را به رویدادها یا استفاده از نرم افزارها دعوت کنند.

Facebook-4.jpg

شاید، مفیدترین گزینه در این قسمت قابلیت بلاک کردن نرم افزارهای مزاحم ( Block apps ) است. در قسمت پایین بخش بلاکینگ، نام نرم افزار مربوطه را تایپ کنید، خواهید دید که سریعا ناپدید می‌شود. نرم افزار بلاک شده دیگر به هیچ کدام از اطلاعات اکانت فیس بوک شما دسترسی نخواهد داشت و دیگر با هیچ یک از آن دعوت‌های اعصاب خوردکن مواجه نخواهید شد.

وب سایت ” برای فردا ” را در فیس بوک دنبال کنید، کافی ست بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

Like Button